![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kom for ca 1 uke siden med SU 2210 til ARN, og skulle videre til BGO. For å komme til Schengen sone måtte man ringe via intercom til security og der man opplyste diverse og etter en tid dukket det opp en security person og man gikk gjennom.
Ingen problemer for min del, men bare lurte på om dette er vanlig også andre steder som feks OSL? Ikkje vert borti dette i lignende transfer andre steder. Kom eg på et veldig stille tidspunkt på dagen, eller er det alltid sånn at de vanligvis ikkje er der ved ankomst av non-schengen fly? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
På OSL så er ikke non Schengen-->non Schengen transit mulig uten at man må inn og ut av passkontrollen. Non Schengen-->Schengen derimot er sømløst på OSL. Man går igjennom passkontrollen også igjennom transfer security, ned en trapp så vips er man i den internasjonale avgangshallen. Om denne ikke er åpen derimot må man helt ut og inn igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, det er ikke vanlig, heller ikke på ARN heller i min erfaring. Jeg har vært gjennom tilsvarende prosedyre der én gang, også med Aeroflot, men andre ganger har jeg gått gjennom en annen passkontrollsluse, og der er sikkerhetskontroll rett bak passkontroll. Det avhenger tydeligvis av hvilken del av terminalen du kommer til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Legitimasjonsplikt på flyreiser i Schengen | DCHalvorsen | Småprat | 3 | 03-04-2015 11:50 |
Spania NON-Schengen | LN-CMN | Småprat | 8 | 29-04-2012 14:36 |
Security inn i Schengen | SQ 777 | Småprat | 3 | 15-03-2012 15:22 |
Longyearbyen oppsatt pa non Schengen? | Hypern | Småprat | 18 | 06-07-2011 09:25 |
Transfer Schengen - non-Schengen i MUC | Edricson | Reiseforum | 5 | 28-11-2010 21:42 |