![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
For å enklere kunne fly deres rute til Taiwan har KLM lange hatt flere av deres 747 malt i KLM Asia farger for å unngå trøbbel med kinesiske myndigheter. Men siden ruten legges om og vil nå gå AMS-TPE-MNL vil ikke lenger 747 brukes, men 777-200ER. Dette betyr at totalt sju 777-200 skal males om og første er allerede ferdig
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=7318014 KLM er vel de eneste som fortsatt kjører denne løsningen for å kunne fly over Kina til Taiwan, og mener vel at Air France og gamle Swissair hadde "Asia-selskap" tidligere |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Skjønner formålet, men hvorfor må så mange som syv 777-maskiner males om?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2011
Location: KRS/ENCN
Posts: 563
|
![]()
Hva er problemet mellom KLM og de Kinesiske myndighetene?
__________________
Watch my videos at: www.youtube.com/user/ThePlanespotter1 <a href="https://www.facebook.com/groups/449511585120244/"> Sørlandets flyspotterforening</a> på Facebook |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]() Quote:
Det er ikke noe problem mellom KLM og Kinesiske myndigheter. Derimot er det et problem mellom Kinesiske myndigheter og Taiwan, hvilket innebærer slik jeg har forstått det at hvis du skal fly til Kina, kan du ikke overfly Kina på din vei til Taiwan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Trondheim
Posts: 187
|
![]()
Da blir det KLM asia neste gang jeg skal til Filippinene. Ruta AMS-TPE-MNL starter 25.mars. Men hva skjer med 747ene? Og hvorfor ikke bruke 777-300ER på ruta AMS-TPE-MNL, De bruker jo 777-300ER på den ruta idag AMS-MNL?
Husker også før at de hadde ruta AMS-KUL-MNL med 747-300. Last edited by Christianz; 28-02-2012 at 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]()
Trodde verden hadde kommet videre slik at man ikke lenger behøvde å ha Asia selskap. Grunnen var vel fordi selskap som fløy til Taiwan ikke fikk fly til Kina av kinesiske myndigheter. Så for å unngå dette, laget man "asiaselskaper" som stod for flygningen til Taiwan så man tilfredsstilte kinesiske myndigheter.
Et annet spørsmål er hvorfor KL legger ned direkte ruta si mellom AMS og MNL? Den har jo gått full nesten hver dag. Det er vel den ruta det er vanskeligst å få noen greie priser på. Sjeldent å finne en øko billett til under 9 lapper. At de nå starter opp MNL via Taiwan vil jo gjøre dette til en uhorvelig lang flytur, noe som vel gjør Thai via BKK eller SQ via SIN til bedre alternativer til å komme til MNL. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Enig Biz , KL til MNL er altfor dyrt. SQ via CPH via reisebyråer ofte billigere og bedre. SQ i rett klasse gir oss 100% poeng på CO/UA også... Ofte samme pris som 25% på FB som dreper deg med taxes på award...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Trodde de 747ene gikk i KLM Asia farger kun fordi ingen hadde giddet å male dem om? Det er jo lenge siden KLM Asia sluttet å eksistere som selskap. Det er dessuten mange som flyr til både folkerepublikken og Taiwan i egne farger i dag, inkludert de hjemlige selskapene på begge sider av Taiwanstredet. Få interkontinentale destinasjoner though.
Hadde ikke KLM egentlig annonsert at MNL-ruta skulle legges helt ned? Sånn sett er jo dette enn forbedring i den forstand at MNL beholdes, og man får en non-stop-rute til TPE (dette er eneste direkterute fra Europa, og har tidligere gått via BKK). BTW: Skal ruta gå innom TPE begge veier, eller blir det en rundtur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Mistenker at inntjeniningen på MNL var for dårlig, samme som LH som la ned ogdå. Flyene var jo fulle av gjestearbeidere som ganske sikkert har agency som presser prisene ? Bare teori, men..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Trondheim
Posts: 187
|
![]()
Skal innom TPE begge veiene. 1 time og 25 minutter stopp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2006
Location: Strømmen
Posts: 144
|
![]()
Jeg har en venn fra Philippinene som er i Norge nå. Kom fra MNL via AMS. På returbilletten som er i Mai står det direkteflight fra AMS til MNL? Ikke noe om mellomlanding i TPE? Blir det rettet senere??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 167
|
![]() Quote:
KLM må betale noen prosenter på inntektene på både pax og cargo, selv om billettene er kjøpt i fra Europa. Hvis dem mellomlander så blir det bare skatt på inntektene fra flyplassen dem mellomlander på og MNL. Myndighetene begynte også å kreve 12% moms på hotellrommene for crew i fjor. Dette + spesialskatten var utslagsgivende på at dem nå kutter direkteruten. Da kan crewet hvile i TPE i stedet. KLM kjøpte 36 rom per dag i gjennomsnitt i følge en artikkel jeg leste. Link til ett par av nyhetsrepotasjene om saken : http://www.manilastandardtoday.com/i...11/november/11 og http://www.manilastandardtoday.com/i...011/october/20 I tillegg så har KLM hatt en nedgang på rundt 10% på ruten i fjor. De har vel sluttet å bruke 777-300 på ruten og bruker nå kun 777-200 versjonen. Opprinnelig var vel planen også å mellomlande i HKG. Det har da blitt TPE i stedet. Dessverre for meg, ville passet meg mye bedre og stoppe i HKG :-( MB Last edited by memphis_belle; 29-02-2012 at 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]()
Ingenting overrasker meg når det gjelder Filippinske myndigheter. De har tydeligvis ikke gitt et godt nok "bidrag" til enkelte høytstående tjenestemenn, ser jeg for meg.
Men at de kjøpte 36 rom pr dag kjøper jeg ikke sånn uten videre. Da må jo crewet i såfall bo 2 netter på hotell, dvs 2 crew der hver natt? For de flyr vel ikke med 2 sett cabincrew? De fløy forresten med 773 fra Manila til AMS i dag. Så helt sluttet med det er det ikke. I tillegg var flyet smekk fullt i alle klasser har jeg fra troverdige kilder som var ombord. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,485
|
![]()
Gissar att linjen är populär bland tjänstemännen på ADBs HQ samt UD-folk och diplomater som har ärenden dit. Så det är nog inte bara OFWs som fyller planet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 167
|
![]() Quote:
Jeg har prøvd å Google, men finner bare informasjon om den siste turen dem hadde non-stop. Har også søkt på expertflyer både på sommer og vinter men får bare opp med mellomlanding. , MB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder av KLM 747-400 over huset her i dag | Putte | Bilder & foto | 12 | 05-03-2013 17:19 |
KLM 777-200 | Mr_Tupolev | Flyforum | 9 | 21-05-2008 02:05 |
KLM 747-400 | Beechdriver | Flyforum | 10 | 17-08-2006 20:12 |
MAS ned fra 747-400 til 777-200 på ARN | CK | Flyforum | 5 | 20-10-2005 17:57 |
KLM 747-200, PH-BUK | G-COLE | Flyforum | 7 | 19-12-2004 11:26 |