![]() |
|
![]() |
#141 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#142 |
Flysitter
|
![]()
Utrolig mange flyplasser med bare en rullebane..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Joda, men alle med mindre trafikk og gjerne med andre store flyplasser i nærheten.
![]() |
#144 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Jepp, for én gangs skyld tror jeg faktisk at den ikke blir liggende permant operativ. Jeg setter en halvliter på at den går tilbake til taksebane når reasfalteringen av 01R/19L er ferdig. Taksebanemerkingen blir meg bekjent heller ikke fjernet, og det blir kun midlertidig banenerking.
Jeg synes forøvrig at det er en genial idé å utnytte mulighetene for å flekse til løsninger som gir mindre ventetid og mer effektiv drift i stengeperioden. Det er en del jobb som må gjøres i forkant med å fjerne skilt og lysmaster. Den blir kun tilgjengelig for SK, DY (ikke D8) og WF, kun for avgang og kun i dagslys VMC. Dermed er det neppe aktuelt å beholde dette som en permanent sak. Vi snakkes til høsten Thomas, da blir det en øl på oss! Så får vi se hvem som må betale ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Er dette samme løsning som russere allerede har prøvd seg på?
https://www.aftenposten.no/norge/i/n...fra-taksebanen "En rekke feilvurderinger førte til at et russisk passasjerfly tok av fra taksebanen i stedet for rullebanen på Gardermoen i februar."
![]() |
#147 |
Speedbird Concorde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg får «middels, kjip billigflyplass»-følelse av interiørillustrasjonene fra UNSØ på side 28 og 29
![]() Lavt under taket, minimalt med utsmykning. Når alle kioskene og serveringsstedene blir lagt til så kommer det til å bli trangt og klaustrofobisk på non-schengen. Igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det skal ha blitt innstallert nye sittegrupper, både i form av arbeidsstasjoner og rene bord og stoler på non-Schengen på OSL
https://ekstranett.avinor.no/osl/fly...asskontrollen/ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Foreløpig er det heissjaktene som er mest synlig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Noen bilder fra i dag
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Klattemoen Lufthavn blir stadig vakrere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ellers «oppgraderes» bussing også, med nye trappebiler
![]() Ikke sikker, men tror de skulle til Menzies ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Deler av utbygging av non-Schengen på OSL fremskyndes. Opprinnelig skulle de to siste oppstillingsplassene med broer først være ferdig i 2024, men nå planlegges hele utbyggingen å stå ferdig i 2022, selv om jo hoveddelen uansett vel skulle være ferdig da. Det betyr at ny kapasitet kommer raskere og utbyggingen blir billigere, men ulempen betyr mer bussing til widebodies i perioden 2020 til 2022
https://ekstranett.avinor.no/osl/fly...-enn-planlagt/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Speedbird Concorde
|
![]()
Det planlegges sågar med to broer ut til hvert fly, dog ikke med bro til annenetasje på f.eks A380.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Tviler strekt på at OSL blir noen fast A380 rute, den er tross alt nesten en utdøende rase også.... Er vel mer prestisje enn lønnsomt i å få en A380... Men burde ikke utbyggingen blitt dyrere når de når «fremskynder» senere utbygging? Totalt sett sikkert billigere enn å ta det i to løp, men med litt tallknekkere så pyntes det vel på ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Speedbird Concorde
|
![]()
A380 blir nok neppe fast gjest på OSL med det første, og høyst tvilsomt om f.eks Thai, Emirates og Qatar vil bruke A380 som reservemaskin. Eventuelle kapasitetsutvidelser vil nok heller bli tur nr to per dag i stedet for større fly, ref Qatar.
Så nei, noe umiddelbart behov for bro til annen etasje er det ikke nå, jeg bare nevnte det som en informasjon hvis noen lurte på dét. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() Quote:
Jeg lurte på det ![]() Og de har heller ikke noen til B747 eller B777 den nye ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå er jo faktisk en av plassene for kategori F fly, så man får plass til en A380, så skulle det dukke opp en plutselig er det null problemer, selv om det mangler en bro rett til 2 etasje
Hva mener du her? De nye gatene er jo nettopp beregnet for fly som blant annet 777 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utbyggingen av OSL mot 2017/T2 | ENGM 911 | Flyforum | 1652 | 27-10-2024 02:09 |
Non-Schengen på OSL evakuert 25. juni | TOS_EBG | Småprat | 1 | 25-06-2013 14:21 |
Non-Schengen -> Schengen transfer på ARN | badsofa | Småprat | 2 | 08-04-2012 18:43 |
Schengen/nonSchenge kombigater på OSL | LN-SEK | Flyforum | 11 | 06-12-2010 01:34 |
Transfer Schengen - non-Schengen i MUC | Edricson | Reiseforum | 5 | 28-11-2010 21:42 |