![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vet ikke om det er nytt for LHL sin del, men når LHL stod ferdig var det vel noe om at det ikke var behov for all kapasiteten ellerno husker jeg rett, så kan jo hende at det er tomme rom som leies ut.
Ellers så er det vel vanlig at sykehus, spesielt spesialsykehus folk kommer langveisfra for å få behandling på, og sykehus i distriktet at det er et pasienthotell for pasienter og pårørende Og så leies den resterende kapasiteten ut på det åpne markedet. Er liknende for pingvinhotellet på UNN, der kan hvem som helst bo, såfremt det er kapasitet ![]()
![]() |
#103 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
![]() Når det er sagt, bookingen min kom med en lenke for taxi fra Gardemoen til LHL hotell, jeg trykker på lenken og fikk tilbud om fly taxi til 785 kroner. ![]() Skal vi se: Det er 163.54 kroner per kilometer og hvis man kjører en kilometer i minuttet blir det 2,72 kroner per sekund... Kanskje en Rolls Royce med åpen bar og lettkledte danse piker i baksetet hadde vært bra valuta for pengene, hvis ikke så er det latterlig. ![]()
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
(Jeg som tar den bussen av og til, synes 80 kroner er unødvendig dyrt). Forhåndskjøp gjør man lettest via appen https://ruter.no/reise/ruter-appen/?...hoCPgQQAvD_BwE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Er det greit å bare kjøpe en 39 kroners billett for den dagen man reiser, eller skal alt være nøyaktig med klokkeslett og stoppe sted?
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]() Quote:
Billetten er gyldig i et gitt område i 1 time, og må være gyldig ved ombordstigning og det heter vel 4N der oppe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Best å kjøpe billetten like før avgang da, aner ikke en dag i forveien hvilken buss avgang jeg rekker. Kjøpte meg tog billett fra Trondheim til Gardemoen pga mekaniker streiken/lockout, ble overrasket å se at det var Svensk tog isteden for Vy.
![]() |
![]() |
#109 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Tilleggs opplysninger om hotellet jeg skal bo på,
Quote:
(Har dog vært på korte og lengre besøk etter diverse turer på motorsykkel og etter et fallskjerm hopp som endte med et brak.)
![]() |
![]() |
#110 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøv og søk opp Lokevegen.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
![]() |
#112 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Som nevnt tidligere, er det 450 (Årnes) og 420 (Jessheim) du kan ta. 450 starter der, så det pleier å være bra med ledige sitteplasser. Siden den starter/slutter ruta der, er det ikke mulig å ta den feil veg. 420 kommer kommer fra Maura. Står det "Kopperud" på bussen, er det feil veg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Har ikke bodd i Norge på 40 år så alt dette gresk for meg. (Laste ned app for å kjøpe bussbillett)
![]() |
![]() |
#114 |
Flyklapper
|
![]()
Til min store glede fant jeg ut sist jeg var over, at amerikanske kredittkort endelig blir akseptert i appen ... det gjorde livet mye lettere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Jeg prøvde å kjøpe tog billett på app forleden dag. Prøvde 3 ganger men Visa kortet mitt ble ikke akseptert. Til slutt gikk jeg bare til jernbanestasjonen og kjøpte billett på en automat, det gikk knirkefritt, den spyttet ut billetten med en gang. Kjøpte full flex, det var dyrere en en flex fly billett men regner med behagelig reise på Svenska Jernvegen Nord. ![]() Skal prøve buss billetten når jeg sitter på toget i morgen, hvis det er internet ombord..
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Som SAS:
Svensk Alt Sammen.. ![]()
![]() |
#119 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Slight change in plans..
Da skal jeg isteden bo på Thon Hotel Oslo Airport, men ser ut som det er samme rutebusser som går den veien, 450 og 420, men stoppet blir vel ikke i Lokeveien. Antar det også er samme shuttle buss til de hotellene også. Skal bare ta første og beste bussen for å dele rom med en gammel venn som også er på vei til Florida. Spørs da om det også blir zone 1, må vel fikle med den appen og dra svaret ut enten den vil eller ikke. Fikk dog appen til å svelge kreditt kortet på første forsøk, så dette kan gå bra. Edit: Det var Thon Hotel Oslo Airport, fant kart på nettet, det ble bra WiFi på toget etterhvert og fant ut av Ruter appen, bare skrive inn navn på hotellet så forslår den kjappeste buss, så da er det enkelt og greit. Google sier en vanlig drosje dit er 230 kroner, det høres også rimelig ut.
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com Last edited by LN-RTP; 28-06-2022 at 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Et som heter Thon Hotel Oslo Airport. Går du av bussen på Gardermoen Næringspark, og du kan nesten kaste stein på hotellet fra bussholdeplassen. Dit kan du ta både 420 og 450 Thon Hotel Gardermoen ligger ca. 600 meter gangavstand fra samme bussholdeplass. Alternativt kjører rute 420 en veg som gjør at man kan gå av på Brages veg, men der er det ca. 750 meter å gå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hoteller i Dubai | Klette | Reiseforum | 7 | 16-10-2019 14:11 |
Hoteller i California | jcnorway | Reiseforum | 15 | 07-05-2010 07:35 |
Hoteller NYC | B777ER | Reiseforum | 16 | 06-05-2009 20:02 |