![]() |
|
![]() |
#81 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Etter at kineserne overtok har de gått i hundene …. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Da fikk jeg logget inn med Radisson, idag gikk det knirkefritt, men dem tar seg dyrt betalt for Radisson Red på flyplassen.
Kjørte også et kjapt søk på en annen reiseside, der viser dem Park Inn by Radisson. Er det samme hotell, eller et med samme navn som ligger lenger unna? ![]()
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com Last edited by LN-RTP; 01-05-2022 at 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var et Park Inn før, men det er det som nå er blitt enten Radisson Red eller "bare" Radisson. Det finnes et Park Inn West en llten busstur unna.
Hoteller i gangavstad er Radisson, Radisson Red, og Radisson Blu. Om du først må vekk fra terminalen, så vil jeg like gjerne anbefale toget inn til Lillestrøm, evt. Oslo enn å henge oppe ved flyplassen i et døgn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Med avgangstid 17.20 til FLL så hadde jeg nok bodd ett annet sted enn OSL og heller tatt flybussen opp og vært der i veldig god tid. Flybussen hindres ikke av signalfeil, dyr på linja, brann langs linja eller noe. Får den teknisk feil så settes det inn en annen buss eller man tar taxi. Stopper toget så blir det bare kaos. Ellers har sommerferien startet for mange og du reiser rett før rushtiden.
Det er sikkert buss for tog på både Østfoldbanen og Drammensbanen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Har jo kjente litt over alt i Oslo området og kan vel kombinere overnatting med sosialt samvær også.
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Gardermobanen har vel heller ikke så mye brennbar vegetasjon tett innpå sporet, og arbeid på Drammen- eller Østfoldbanen påvirker strengt tatt ikke trafikken til OSL så veldig mye (annet enn at togene R10/R11 ikke går helt til Drammen/Skien). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() Jeg ville ærlig talt ikke vært så veldig bekymret. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Man skal jo ikke bekymre seg for mye det er sant. Har mistet tre fly på grunn av uregelmessigheter i togtrafikken så turer som er viktige eller starter tidlig, da er saken klar for oss. Vi bor på OSL.
![]() Ellers hvis det er avgang ettermiddag har man jo bedre tid og flybussen er sikkert et bra alternativ fra mange steder. Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
![]() |
#89 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Den eneste gangen jeg har holdt på å miste et fly var da flybussen "gikk varm."
Ankom 25 min før flyet skulle gå og trodde det var kjørt, men fikk både printa tag og levert koffert i bagdrop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
For 3 år siden var det 2,5 timer ventetid på buss i Asker, på ettermiddagen, for å bli fraktet videre til Drammen. Samtidig var det ca 10 ubrukte reservebusser i Drammen, med sjåfører som satt i solstol utenfor bussen og reservebussene i Asker kjørte det de maktet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det får da være grenser for nevrotisme her, når man skal rekke et fly på ettermiddagen? Enten man starter i Asker, Oslo eller Lillestrøm, er det snakk om noe så dagligdags som en tur opp til OSL, og ikke en ekspedisjon til Sørpolen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Husk også at de fleste reiseforsikringer dekker innhenting så lenge du har planlagt for å være på flyplassen 2 timer før avgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Jeg er forsiktig av gammel vane, har pendlet med fly i mange år, rekker du ikke flyet kan det bli sparken og da kan det ta et år før man får en annen jobb. Ikke mye Nav utaskjærs. Engang skulle jeg ta Lan Chile fra Miami til Santiago for å overnatte, deretter ta et fraktfly tilbake til Miami. Lan Chile's 767 gikk i 21:00 tiden og langt etter rush tid, men jeg kjørte som vanlig fra Fort Lauderdale til MIA med veldig god margin. (Legger bestandig inn en time for punktering og et trafikk uhell) Denne kvelden var det en stor ulykke hvor alle 4 felt sørover var stengt i 2 timer. Rakk ikke flyet, men flaksen holdt, samme selskap hadde en tur til i 23:00 tiden. Rakk den fint og fikk sete på J Class. Gullhår. Hadde gullhår en annen gang, som fattig fly elev hev jeg meg på en pakketur fra Værnes til London i 1979, var vel 100 pund for fly og hotel i en uke. Festet og feiret i Soho og den dagen flyet gikk til Værnes (Dan-Air B-111) forsov jeg meg kraftig og kom ikke med bussen. Våknet lenge etter at bussen var gått og måtte hive meg i en taxi til en Tube, og kom på flyplassen til slutt. Der var det tåke og alle avganger forsinket. Dermed rakk jeg flyet likevel og gikk ombord som en boss ![]() Har dog brukt alle 9 livene og liker å ligge og dra meg i et hotell rom til et par timer før avgang. Derfor pønsket jeg på hotell på Gardemoen, men hvis det skal være både kostbart og vanskelig så trenger man ikke et rom ved terminalen. Tar det heller på sparket senere, enda lenge igjen mye som kan skje med reiseplaner.
![]() |
![]() |
#94 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Da bestilte jeg hotell på Gardemoen, Radisson Blue med frokost, det kom seg på et par tusen kroner, men høres mye mindre ut i dollar..
![]() |
#95 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Bestilte rom på et hotel som heter LHL for Tirsdags kveld neste uke.
(4.8 km fra Gardemoen) Går det buss eller shuttle mon tro? Sente samme spørsmål til hotellet har ikke fått svar enda. 995 kroner inkludert frokost høres rimelig ut. Bodde på Radisson Blu etter ankomst Norge. Fint hotel, god frokost og alt var fjongt. men på retur og på kort varsel skal dem ha over 3 000 kroner for en natt. Sparer heller 2 000 kroner og bor på LHL men har aldri hørt om det før. Ganske ok tilbake meldinger på nett, simple but good. (Som undertegnende kanskje) ![]()
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ser også at rute 420 betjener holdeplassen, så du kan ta den også. Sjekk evt. ut ruter.no. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Shuttlebuss til/fra Quality Hotel Gardermoen…så ligger LHL på andre siden av veien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Flott, da er det flere muligheter.
![]() |
#100 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er det nytt at LHL sykehuset tilbyr overnatting?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hoteller i Dubai | Klette | Reiseforum | 7 | 16-10-2019 14:11 |
Hoteller i California | jcnorway | Reiseforum | 15 | 07-05-2010 07:35 |
Hoteller NYC | B777ER | Reiseforum | 16 | 06-05-2009 20:02 |