Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-05-2009, 00:42   #1
B777ER
ScanFlyer Blue

Lufthansa Hoteller NYC

Det heller mot at det blir en tur til NYC i sommer!

Der har jeg aldri vært før. Er det noen her som har peiling på hoteller? Hva er bra til en ikke altfor dyr penge? Bør helst ligge i Brooklynområdet. Eventuelt noen som har noen linker?

Blir det tur, som ikke er sikkert enda, spanderer jeg en triprappport om det er stemning for det Blir trolig med Lufthansa i så fall.
B777ER is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2009, 00:44   #2
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Hoteller NYC

Sjekk i hvert fall www.hotwire.com om det har noe bra. Har vært mange bra dealer derfra de siste månedene.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2009, 01:08   #3
LN-RRA
Eurobonus Diamond

LN-RRA's Avatar

Min anbefaling er The Hudson Hotel http://www.hudsonhotel.com/
LN-RRA is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2009, 07:57   #4
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Hei. Anbefaler at du tar en titt på http://www.tripadvisor.com. Der finner du en oversikt over de fleste hoteller. samtidig som du kan sortere etter popularitet/pris osv. og lese reviews. Meget bra og oversiktlig side! For hoteller i Brooklyn trykk på linken: http://www.tripadvisor.com/Hotels-g6...rk-Hotels.html

Hva er grunnen til at du vil bo i Brooklyn. Hvorfor ikke ved Central Park?

Last edited by LN-AØR; 06-05-2009 at 08:00.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2009, 08:39   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Finnes en del hvis man graver litt i reiseforumet også - eks http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=41067

Old 06-05-2009, 16:30   #6
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Hei

Jeg var på tur til NYC for et par år siden og da bodde jeg i Long Island City ettersom hotellene der var mye billigere enn Manhattan hotellene - og det var ikke noe problem å komme seg rundt ettersom hotellet vår kun lå to stopp fra Manhattan på subway'en. Her er mitt reisebrev med masse bilder, linker, omtale av hotellet vi brukte, kart etc: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Ta kontakt hvis du har spørsmål :-)
Old 06-05-2009, 16:59   #7
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Prissituasjonen er nok en ganske annerledes nå enn for noen år siden. Noen av de bra hotellene på Manhattan (4/5-*) har priser godt under $200, ellers bør man grave litt etter "specials" på de forskjellige hotellenes sider. Tripadvisor kan også gi en pekepinn, men husk at det ofte er en del sære innlegg der. Prisdifferansen mellom dårlige 2-3-* og bra 4-5-* kan være minimal til tider.

Old 06-05-2009, 17:41   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Hei. Anbefaler at du tar en titt på http://www.tripadvisor.com. Der finner du en oversikt over de fleste hoteller. samtidig som du kan sortere etter popularitet/pris osv. og lese reviews. Meget bra og oversiktlig side! For hoteller i Brooklyn trykk på linken: http://www.tripadvisor.com/Hotels-g6...rk-Hotels.html
Tripadvisor er en siden man trenger å ta med relativt mange klyper salt. Selv om siden er bra, er det relativt mye søppel reviews. Ett eksempel er at dersom folk synes ett luksushotell og alt som selges der er alt for dyrt, gir man en stjerne

Quote:
Originally Posted by gardkarlsen View Post
Hei

Jeg var på tur til NYC for et par år siden og da bodde jeg i Long Island City ettersom hotellene der var mye billigere enn Manhattan hotellene - og det var ikke noe problem å komme seg rundt ettersom hotellet vår kun lå to stopp fra Manhattan på subway'en. Her er mitt reisebrev med masse bilder, linker, omtale av hotellet vi brukte, kart etc: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Ta kontakt hvis du har spørsmål :-)
Ingen grunn til å bo i Long Island City nå for tiden. Hotellene på Manhattan er nå såpass billige at motivasjonen for å havne i ett område som LIC ikke er tilstede lengre. Siste måneden har jeg vært i NYC 3 ganger, to av gangene har jeg bodd på W The Court for 189 dollar natten på ukedager.

Når det gjelder Brooklyn, er det relativt få hoteller i området, men de er relativt billige. Ville vel passet på at man valgte ett sikkert område, sånn som Downtown Brooklyn, det er mye rart der ute.

Har aldri overnattet i Broo
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2009, 18:29   #9
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Mitt poeng er ikke at man må overnatte utenfor Manhattan. Jeg vil bare at folk skal være klar over at det er faktisk mulig å bo på hoteller rett utenfor Manhattan og at det kan være et godt alternativ både prismessig og plasseringsmessig. Da jeg bodde i Midtown for noen år siden måtte vi også bruke subway for å komme oss rundt selv om dette ligger rett på Manhattan. Og hotellet som jeg bodde på i Long Island City kostet 160$ inkludert alle skatter og avgifter, en slags frokost og gratis internet tilgang...og det var i en dyr periode.
Old 06-05-2009, 18:46   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Mitt poeng er ikke at man må overnatte utenfor Manhattan. Jeg vil bare at folk skal være klar over at det er faktisk mulig å bo på hoteller rett utenfor Manhattan og at det kan være et godt alternativ både prismessig og plasseringsmessig. Da jeg bodde i Midtown for noen år siden måtte vi også bruke subway for å komme oss rundt selv om dette ligger rett på Manhattan. Og hotellet som jeg bodde på i Long Island City kostet 160$ inkludert alle skatter og avgifter, en slags frokost og gratis internet tilgang...og det var i en dyr periode.
Forskjellen er jo at du kan spasere til Central Park, museer, Time Square etc. dersom du bor midtown. Du kan også tasse rundt og finne en masse butikker og spisesteder.

Da vi bodde i Long Island City for halvannet år siden, var det ikke så mye som en kiosk i nærheten. I sent 2007 (samtidig med deg om jeg husker rett) bodde jeg og flere andre på et eller annet Choice hotell i Long Island City, da ville det være en god anbefaling å komme med fordi man sparte tusenvis av kroner kontra Manhattan (priser på 400USD + pr. døgn i helgene var det da mot 180 på ett to stjerners choice i LIC). Nå som prisene har tryna på Manhattan, ser jeg ingen grunn til å velge å bo på ett elendig standard hotell med en søppelplass som nabo når jeg kan bo på ett femstjerners hotell for 170 dollar midtown
Old 06-05-2009, 18:52   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Siste måneden har jeg vært i NYC 3 ganger, to av gangene har jeg bodd på W The Court for 189 dollar natten på ukedager.
Wow!! Det er hakket billigere enn hva det kostet i fjor sommer.. Var det vanlig pris, eller Tommy-pris de 189 dollarne?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2009, 18:59   #12
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Quote:
Betaler 170 USD inkludert alle skatter og avgifter pr natt (6 netter) for et dobbeltrom på Hilton Garden Inn Times Square som ligger "midt i smørøyet" når jeg skal dit i begynnelsen av august. Fra hotellet er det kort vei til Times Square (under 5 min å gå) for de som ønsker å være skikkelig turist

Bra pris på W The Court, Tommy! Er 189 USD inkludert eller ex. skatter og avgifter?

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2009, 19:16   #13
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Wow!! Det er hakket billigere enn hva det kostet i fjor sommer.. Var det vanlig pris, eller Tommy-pris de 189 dollarne?
189 er tommypris, men du får samme hotellet på nett for 20 dollar mer hele sommeren og det er som kjent ikke noe Hilton Garden Inn

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Betaler 170 USD inkludert alle skatter og avgifter pr natt (6 netter) for et dobbeltrom på Hilton Garden Inn Times Square som ligger "midt i smørøyet" når jeg skal dit i begynnelsen av august. Fra hotellet er det kort vei til Times Square (under 5 min å gå) for de som ønsker å være skikkelig turist

Bra pris på W The Court, Tommy! Er 189 USD inkludert eller ex. skatter og avgifter?
Prisene er eks skatter

Poenget til Gard var at vinteren 2007/2008 tok det helt av i NYC og folk begynte å se etter alternativer. HGI var da sikkert 3-400 USD natten, galematias med andre ord.

Det er helt greit, kun to tbanestopp fra Manhattan, men alikevel ikke optimalt, men i forhold til de pengene man sparte da var det liksom verdt det. Nå er det overhodet ikke verdt det, selv om prisene nå sikkert ligger rundt 100 lappen pr. natt. Nasty nabolag, ingen kiosker eller restauranter og ikke minst, INGEN taxi!! Jeg tar slettes ikke tbanen hele tiden på Manhattan, taxi er ofte nesten like billig og alltid mye enklere enn tbane når man skal ut å spise og holder seg mid/uptown.
Old 06-05-2009, 19:22   #14
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
189 er tommypris, men du får samme hotellet på nett for 20 dollar mer hele sommeren og det er som kjent ikke noe Hilton Garden Inn
Har aldri bodd på HGI, men skjønner tegninga.. Er ikke tvil om hva jeg ville booket om det stod mellom HGI til 170, eller W The Court til drøye 200.. Ikke heelt den samme beliggenheten til Times Square (om man ønsker det), men fortsatt overkommelig gangavstand, om man ønsker det.

jcnorway: Finner du W The Court til ca. 200 dollar, så anbefaler jeg deg å booke der istedenfor. Hotellet kan absolutt anbefales!
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2009, 19:30   #15
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Tviler ikke på at W The Court er et flott hotell (og sikkert mye bedre enn HGI)

Finner billigste "deal" på W The Court til 290,50 USD pr natt for den perioden jeg skal være i NYC og det er prepaid non-refundable... Da sparer jeg heller 120 USD pr natt (totalt 720 USD for 6 netter...) og bruker de pengene jeg sparer på å bo på HGI framfor W The Court på noe morsomt (f.eks. en MR eller to ). BA Miles får jeg også på HGI

Last edited by jcnorway; 06-05-2009 at 19:35.
jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2009, 19:38   #16
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

...og du har jo bodd på HGI før så du vet hva du får.

Old 06-05-2009, 20:02   #17
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Tviler ikke på at W The Court er et flott hotell (og sikkert mye bedre enn HGI)

Finner billigste "deal" på W The Court til 290,50 USD pr natt for den perioden jeg skal være i NYC og det er prepaid non-refundable... Da sparer jeg heller 120 USD pr natt (totalt 720 USD for 6 netter...) og bruker de pengene jeg sparer på å bo på HGI framfor W The Court på noe morsomt (f.eks. en MR eller to ). BA Miles får jeg også på HGI
Det er alt for tidlig, jeg fikk nå 229 som billigste non prepaid pris på W The Court ex skatt, den kommer garantert lavere om en måned eller to...

Det spørs jo hva som er viktig for deg. Jeg liker å bo godt og setter det ofte før flykomfort dersom jeg skal bo lenge. HGI er helt kurrant, men er uansett ett økonomihotell. Så sammenlign HGI som World Traveler på siste rad mot W The Court som CW i andre etasjen på en 747

PS! 3000 BMI poeng PER NATT på Hilton hotellene for tiden. Banket 12K BMI poeng i helgen på Hilton Naperville/Lisle der fruens bror giftet seg!
Reply

Posting Rules