![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det heller mot at det blir en tur til NYC i sommer!
Der har jeg aldri vært før. Er det noen her som har peiling på hoteller? Hva er bra til en ikke altfor dyr penge? Bør helst ligge i Brooklynområdet. Eventuelt noen som har noen linker? Blir det tur, som ikke er sikkert enda, spanderer jeg en triprappport om det er stemning for det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Sjekk i hvert fall www.hotwire.com om det har noe bra. Har vært mange bra dealer derfra de siste månedene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Min anbefaling er The Hudson Hotel http://www.hudsonhotel.com/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hei. Anbefaler at du tar en titt på http://www.tripadvisor.com. Der finner du en oversikt over de fleste hoteller. samtidig som du kan sortere etter popularitet/pris osv. og lese reviews. Meget bra og oversiktlig side! For hoteller i Brooklyn trykk på linken: http://www.tripadvisor.com/Hotels-g6...rk-Hotels.html
Hva er grunnen til at du vil bo i Brooklyn. Hvorfor ikke ved Central Park? Last edited by LN-AØR; 06-05-2009 at 08:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Finnes en del hvis man graver litt i reiseforumet også - eks http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=41067
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Jeg var på tur til NYC for et par år siden og da bodde jeg i Long Island City ettersom hotellene der var mye billigere enn Manhattan hotellene - og det var ikke noe problem å komme seg rundt ettersom hotellet vår kun lå to stopp fra Manhattan på subway'en. Her er mitt reisebrev med masse bilder, linker, omtale av hotellet vi brukte, kart etc: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Ta kontakt hvis du har spørsmål :-)
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Prissituasjonen er nok en ganske annerledes nå enn for noen år siden. Noen av de bra hotellene på Manhattan (4/5-*) har priser godt under $200, ellers bør man grave litt etter "specials" på de forskjellige hotellenes sider. Tripadvisor kan også gi en pekepinn, men husk at det ofte er en del sære innlegg der. Prisdifferansen mellom dårlige 2-3-* og bra 4-5-* kan være minimal til tider.
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() Quote:
Når det gjelder Brooklyn, er det relativt få hoteller i området, men de er relativt billige. Ville vel passet på at man valgte ett sikkert område, sånn som Downtown Brooklyn, det er mye rart der ute. Har aldri overnattet i Broo |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mitt poeng er ikke at man må overnatte utenfor Manhattan. Jeg vil bare at folk skal være klar over at det er faktisk mulig å bo på hoteller rett utenfor Manhattan og at det kan være et godt alternativ både prismessig og plasseringsmessig. Da jeg bodde i Midtown for noen år siden måtte vi også bruke subway for å komme oss rundt selv om dette ligger rett på Manhattan. Og hotellet som jeg bodde på i Long Island City kostet 160$ inkludert alle skatter og avgifter, en slags frokost og gratis internet tilgang...og det var i en dyr periode.
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Da vi bodde i Long Island City for halvannet år siden, var det ikke så mye som en kiosk i nærheten. I sent 2007 (samtidig med deg om jeg husker rett) bodde jeg og flere andre på et eller annet Choice hotell i Long Island City, da ville det være en god anbefaling å komme med fordi man sparte tusenvis av kroner kontra Manhattan (priser på 400USD + pr. døgn i helgene var det da mot 180 på ett to stjerners choice i LIC). Nå som prisene har tryna på Manhattan, ser jeg ingen grunn til å velge å bo på ett elendig standard hotell med en søppelplass som nabo når jeg kan bo på ett femstjerners hotell for 170 dollar midtown |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Bra pris på W The Court, Tommy! Er 189 USD inkludert eller ex. skatter og avgifter?
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Poenget til Gard var at vinteren 2007/2008 tok det helt av i NYC og folk begynte å se etter alternativer. HGI var da sikkert 3-400 USD natten, galematias med andre ord. Det er helt greit, kun to tbanestopp fra Manhattan, men alikevel ikke optimalt, men i forhold til de pengene man sparte da var det liksom verdt det. Nå er det overhodet ikke verdt det, selv om prisene nå sikkert ligger rundt 100 lappen pr. natt. Nasty nabolag, ingen kiosker eller restauranter og ikke minst, INGEN taxi!! Jeg tar slettes ikke tbanen hele tiden på Manhattan, taxi er ofte nesten like billig og alltid mye enklere enn tbane når man skal ut å spise og holder seg mid/uptown. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
jcnorway: Finner du W The Court til ca. 200 dollar, så anbefaler jeg deg å booke der istedenfor. Hotellet kan absolutt anbefales! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tviler ikke på at W The Court er et flott hotell (og sikkert mye bedre enn HGI)
![]() Finner billigste "deal" på W The Court til 290,50 USD pr natt for den perioden jeg skal være i NYC og det er prepaid non-refundable... Da sparer jeg heller 120 USD pr natt (totalt 720 USD for 6 netter...) og bruker de pengene jeg sparer på å bo på HGI framfor W The Court på noe morsomt (f.eks. en MR eller to ![]() ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 06-05-2009 at 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og du har jo bodd på HGI før så du vet hva du får.
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det spørs jo hva som er viktig for deg. Jeg liker å bo godt og setter det ofte før flykomfort dersom jeg skal bo lenge. HGI er helt kurrant, men er uansett ett økonomihotell. Så sammenlign HGI som World Traveler på siste rad mot W The Court som CW i andre etasjen på en 747 PS! 3000 BMI poeng PER NATT på Hilton hotellene for tiden. Banket 12K BMI poeng i helgen på Hilton Naperville/Lisle der fruens bror giftet seg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hoteller Gardermoen? | Fjordheim | Reiseforum | 120 | 28-06-2022 15:31 |
Rådyre hoteller i NYC; årsak: Superbowl | SBT | Reiseforum | 6 | 04-09-2013 00:35 |
USA hjelp (TRF-NYC + NYC-LAS-LAX-NYC) + Hotel | Chaos Controller | Reiseforum | 5 | 28-05-2009 14:16 |
Grisedyre hoteller i NYC (og andre steder) - her er løsningen! | Tommy777 | Flyforum | 10 | 27-01-2008 21:23 |
Continental startar NYC-Barcelona-NYC | Savipix | Flyforum | 23 | 21-05-2006 06:12 |