![]() |
|
![]() |
#101 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen observasjoner fra LH450 FRA-LAX i dag:
Upper deck på 747-8 er en hyggelig opplevelse. Lyst, god romfølelse og mer privat enn main deck. Rad 83 kan anbefales. LH upper deck fungerer utmerket når man reiser med familien. En seterad med to vinduer holder barna fornøyd. Jeg synes fargene og atmosfæren ombord er bedre enn hos SAS og romsligere og ryddigere enn hos BA Maten er gjennomgående kneppet bedre enn hos SAS. Mer variasjon og vesentlig bedre hovedrett. Desserten er imidlertid litt for enkel. Service og presentasjon er mer restaurant preget enn hos SAS. F.eks blir drikke og hovedrett servert fra galley og bare forrett og brød fra trillevogn. Bra Lufthansa! Puten er vesentlig bedre enn på SAS. Men i motsetning til hva jeg har blitt fortalt har jeg sålangt ikke oppleves noen *Gold recogntion. Jeg er EuroBonus Gold, men når purser kom og hilste på noen utvalgte passasjerer gikk hun elegant forbi oss. Er det noen som har opplevd noen form for spesiell service som Gold på Lufthansa? Generelt er servicen profesjonell og smilende - en del bedre enn hos SAS, men ikke like varm eller personlig preget som på BA. Også annonseringen fra cockpit og purser er mye knappere enn hos BA hvor det er hjemmehygge fra første sekund og god informasjon om flytid, vær langs ruten, hvilken rute man skal fly etc. Det er liksom mer løst og ledig hos BA og også hos SAS egentlig. Men Lufthansa de leverer de altså, men jeg forstår ikke hvorfor BA får då mye tyn. På turen fra Oslo til Frankfurt var det mindre mat enn på det nye opplegget hos BA og servicen var ikke i nærheten av like bra. Ingen interaksjon med passasjerene utover "faste oppgaver"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
一期一会
|
![]() Quote:
Forventer du at Purser skal hilse personlig på SAS EuroBonus Gold flyvende i Business? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi booket billettene to uker før avgang og da var det ingen seter ledig oppe, men etter å ha fulgt med daglig åpnet det seg fire seter på to forskjellige rader og ved innsjekk var det ledig fire seter ved siden av hverandre. De holder vel noen seter til Senator eller andre viktige kunder som de slipper når booking åpner. Så rådet er vel egentlig bare å være tidlig ute med booking eller tidlig ute med innsjekk.
Jeg forventer ikke at purser skal hilse på alle Gold i Business og egentlig kan slike seanser bli ganske kleint også, men samtidig har jeg hørt mye om at Lufthansa er så gode på *gold recognition og det kan jeg ikke si at jeg har merket noe til på denne turen. Så jeg lurte vel egentlig mer på andres erfaringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, forventer ingenting.. Greit nok.
Men heller overrasket i forrige uke på en av LH flightene til FCO i C ( dette kun "domestic" Europa ), da min frue ble tiltalt med navn ( har skjedd tidligere også for oss begge ). Ikke meg ... Hun er UA 1K, mens jeg "kun" UA Plat i år.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Newcomer
|
![]()
Hei.
Husker jeg rett at i C på lufthansa innenfor Europa så har de 3-3 men midt setet ledig? Men setene er like som i Øko? Vi fant ut at det er billigere med 2 v og en inf i C enn 2 voksne og inf i eget sete i øko. Kan jo bare la inf sitte i ledig midt sete |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det stemmer, og i tillegg er det vel litt mer benplass på de første radene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
I midtsetet er det et bord, usikker på om det er greit/ugreit å fjerne det.
![]() |
#109 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Det er bare de første radene av C som har bord. Velg en rad bak ca 3-4 så er det neppe bord.
Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Min erfaring med LH er litt blandet.
Ofte blir jeg tiltalt med navn, selv når jeg reiser i turist klasse, men ikke alltid. Jeg har også blitt håndhilst en gang av pusher i C, på ruten FRA-IAH, men på de fleste turene selv i C skjer ikke dette. Av 20-30 flights i C hos LH, har det skjedd kun en gang. Tror nok det Hon Circle folk som i hovedsak får personlig hilsen far pursher. Når det er sagt, vil jeg likevel si at de fleste flight med LH er bra, og i gjennomsnitt bedre en SAS synes nå jeg Når det gjelder øvre dekk på 747-8, er jeg ikke like begeistret. Litt lite widebody følelse synes jeg. Da foretrekker jeg mer langt fremme på hoveddekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi kom hjem med LH fra LAX i går i C på A380. Fikk litt sovesal følelsen der altså, blir mange i Business. Men LH leverte et proft produkt og jeg tenker absolutt at de ligger et godt hakk over SK. Særlig maten er bedre og også service med mer en restaurantfølelse på servering hvor ting blir brakt direkte fra galley uten bruk av den evinnelige trallen SAS bruker.
Men det var nesten helt tyst fra cockpit på turen. Bare en liten update en halvtime før landing. Ingen velkomst og ingen info om rute og vær. Her synes jeg BA er noe helt annet. Hva er dere andres erfaringer? Jeg synes også at LH er vestentlig bedre long haul enn de er i Europa. De blir liksom litt for kliniske på de korte rutene selv om de er korrekte og i går serverte en god lunsj samt is like før landing. Er det vanlig nå på sommeren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fløy med LH A380 i C på FRA-ICN tidligere i juli. Jeg syns kabinen er fin og luftig, setet er også veldig behagelig å sitte i og slappe av i. Ble litt trangt for beina i full sovestilling, jeg er over 190 cm da, men det gikk helt fint. Det fine med C kabinen til LH i forhold til staggered løsninger som SK, LX, OS og SN er at det er mye lengre frem til setene foran og det føles luftigere. Forøvrig ingen recognition som SK*G.
Maten var helt grei, men føler maten er bedre hos SAS og LX er et par hakk over. Champagnen er heller ikke av samme kaliber. Når det gjelder serveringen syns jeg det virket usynkronisert og tilfeldig. Tralle blir ikke brukt så mye som nevnt over, men det gjorde at alt tok mye lengre tid og vi fikk ikke hovedrett samtidig. I tillegg ble vi ikke tilbudt vin til hovedretten, så jeg måtte huke tak i flyvertinnen og ordne etter at maten var servert. Tror vi var uheldige med flyvertinnen som forøvrig var Koreansk, hun tyske på motsatt midtgang så ut til å ha stålkontroll. Last edited by Eriksan; 28-07-2017 at 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Halloen!
Min bedre halvdel reiser på fredag 8. september ORD - FRA på LH433. Det er den dagen vi har vært gift i 10 år og jeg skulle veldig gjerne gjort litt oppmerksomhet på han på den flighten siden han ikke er hjemme, dvs en kake eller noe. Har vært i kontakt med LH her i Oslo, men slike special requests gjøres ikke lenger. Er det noen her på forumet som kjenner noen som kjenner noen? Forstår at det er litt søkt å be om hjelp til dette, men det hadde vært veldig stas å overrasket han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
一期一会
|
![]()
Ring Lufthansa på +49 69 86 799 799 forklar opplegget og be dem legge inn en request på hans PNR.
Si du er klar over at de ikke leverer kake, sjampis, blomster eller teddybjørner – men det kan jo være at en snill Purser finner på noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Perfekt, takk for forslag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
一期一会
|
![]()
IRROPS-policy LH (Irma storm, September 2017).
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det Amadeus referanse man får når man booker direkte hos Lufthansa eller er det en eller annen hjemmesnekra greie?
Første flighten jeg har er med SAS på codeshare, så forsøker få den inn i SAS appen, men bookingreferansen er ukjent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det skal være samme ref. Ligger EB-nummeret ditt inne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Jepp. Lufthansa har såvidt jeg ser tilogmed registrert statusen min. Kunne i hvertfall velge sete gratis på flightene med Lufthansa |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
一期一会
|
![]()
@fnate... New regulations for the transportation of animals.
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om å reise med Air France | Tarzan | Reiseforum | 47 | 03-04-2025 09:13 |
Reise med Aegean (generelle spørsmål) | jamesclandestine | Reiseforum | 44 | 04-03-2025 10:31 |
Generelle spørsmål om å reise med KLM | stonyo | Reiseforum | 127 | 04-12-2024 22:15 |
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar | Hpkris | Reiseforum | 247 | 22-07-2024 22:00 |
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 29 | 30-09-2017 06:35 |