Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 29-07-2013, 17:01   #821
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Siden dette er den offisielle "Hva får jeg servert på Go/Plus"-tråden, så hiver jeg meg på et spørsmål.

Skal selv fly Plus fra Malta til Oslo, og flytiden er satt til 3 timer og 45 minutter. Kan/skal jeg forvente fullverdig sortiment på den berømte tralla slik at man kan velge både sandwich, wrap og salat? Evnt fordelt over flere runder slik at jeg slipper å hamstre?

Reiste med DY fra Oslo til Malta og der kjørte de to serveringsrunder.
Ærlig talt, på en såpass lang flight, ville jeg tatt med meg mat.

De kommer IKKE til å ha mat igjen til en runde #2, alle flightene jeg har hatt har gått tomme før man kommer til slutten av kabinen, men drikke og snacks blir sannsynligvis ikke noe problem. Sandwichene er tørre som Sahara, salaten er bitteliten og Wrapen er det noen som liker, noen som hater.

Skal selv til Europa til uken og SAS hadde business fra Chicago tilgjengelig for 2600 USD t/r. Jeg valgte ett annet selskap til 300 dollar mer på grunn av manglende komfort/Ryanair komfort på lengre Europaflighter. Og som en FYI, alle selskaper som var ett alternativ, har enten midtsete blokkert eller business seter ombord.
Tommy777 is offline  
Old 31-07-2013, 20:14   #822
notus
Newcomer

Noen som har flydd SAS over til USA i det siste og synes tilbudet har blitt kjipere i economy? Ikke at jeg forventer så mye, men hadde min 4. tur over nå og den siste gangen her var det langt kjipere enn tidligere. Leste en artikkel for en stund siden ang. begrensninger på drikke blant annet, men at det skulle være 3 enheter á 33cl til måltidene, så de fleste skulle være dekket. Vel, på turen bortover fikk jeg 2 enheter før/til maten og 1 juicekartong til det lettere måltidet. På veien hjemover var det kun 1 enhet á 33cl og 1 juicekartong på frokosten. I tillegg var det slutt på de varme klutene. Jeg kunne sikkert spurt om mer. En mann ved siden av gjorde det og fikk noe motvillig mer.
notus is offline  
Old 31-07-2013, 22:30   #823
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Ser iallefall ut som om de fortsatt bruker (soft) block for EBG.

Da jeg skulle velge sete på LHS-OSL i dag var BCDE opptatt på nødutgangrekka. (Jeg valgte A) Senere så jeg at også F var valgt, da flyet gikk var begge midtsetene ledig.
Car forøvrig 3 rader+ og på minst et par av dem satt det folk i midten.
WF789 is online now  
Old 01-08-2013, 08:06   #824
henrikas
ScanFlyer Blue

Default SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Fløy nettopp SVG-OSL, og var litt overrasket av at det ikke var yoghurt i frokostboksen. Flyr mye denne ruta, og etter innføring av nytt konsept havnet det yoghurt i boksen, noe sol for meg, som vanligvis kun reiser GO, er den eneste merkbare forskjellen fra tidligere. I dag var første tur over fjellet på en måned pga. ferie, så kan hende den forsvant for lenge siden - eller var det bare en feil på denne ene flighten? Noen andre som har erfaringer med dette?
henrikas is offline  
Old 02-08-2013, 10:18   #825
Eirik
Livsnyter

Hadde fin tur i Pluss opp fra Antalya til Stavanger forleden, jeg og broderen endte opp med en tre-seter hver, var satt av god plass i Pluss selv om det var rimelig fullt bak. Det litt ´rare´ (?) var at det ble opplyst at kyllingsalaten var dagens rett i Pluss, og det var da også det eneste som ble delt ut og tilbudt i utgangspunktet. Tenkte da at de allerede var gått tom for wraps (som jeg synes smaker bedre) på veien ned, men viste seg å være for salg i Go, så jeg bad om og fikk det og.
Ellers var det (som vanlig) flott crew, og fin oppfølging der framme med tilbud om mere å drikke og snacks (om enn ikke mat). ´Champisen´derimot er og blir noe skvip, skulle ønske SK kunne brukt noen 50-øringer på å oppgradere den.

Last edited by Eirik; 02-08-2013 at 10:21.
Eirik is offline  
Old 02-08-2013, 20:56   #826
Utflyttet
Ute på tur

<mod>
Da begynner denne tråden å skli ut i 1001 småspørsmål om SAS go deres produtker med og uten wrap, og vi henviser folk til å ta å lage relevante innlegg i wrap-tråden i småprat, eller opprette andre relevante tråder der det passer seg.

Happy wrapping, for moderatorene,
-A
</mod>
Utflyttet is offline  
Closed Thread

Posting Rules