Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 28-07-2013, 16:11   #801
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Jeg prøver meg igjen på spørsmålet mitt, klarer ikke å se at noen har svart på akkurat dette:

Skal ut og fly i Plus i morgen tidlig, og trenger å planlegge matinntaket. Noen som har et eksempel på hva slags frokost som blir servert i Plus på strekningen OSL-LHR med avgang før kl 09? Får jeg velge drikke fra tralla, eller ligger det en juiceboks i frokostesken?
Du får en frokostboks, med varme rundstykker. Det er juice i boksen.
Men du kan fint be om annen drikke, snacks etc. God tur.
PS det vil ikke kjøres seperat vogn utover frokost, men bare spør etter det du vil ha når frokosten kommer, eller trykk på Call-knappen.
SAS-Steward is offline  
Old 28-07-2013, 16:19   #802
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Du får en frokostboks, med varme rundstykker. Det er juice i boksen.
Men du kan fint be om annen drikke, snacks etc. God tur.
PS det vil ikke kjøres seperat vogn utover frokost, men bare spør etter det du vil ha når frokosten kommer, eller trykk på Call-knappen.
Takk skal du ha for informativt svar, SAS-Steward
Fly med oss is offline  
Old 28-07-2013, 17:05   #803
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Siden dette er den offisielle "Hva får jeg servert på Go/Plus"-tråden, så hiver jeg meg på et spørsmål.

Skal selv fly Plus fra Malta til Oslo, og flytiden er satt til 3 timer og 45 minutter. Kan/skal jeg forvente fullverdig sortiment på den berømte tralla slik at man kan velge både sandwich, wrap og salat? Evnt fordelt over flere runder slik at jeg slipper å hamstre?

Reiste med DY fra Oslo til Malta og der kjørte de to serveringsrunder.

jcnorway is offline  
Old 28-07-2013, 17:22   #804
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Siden dette er den offisielle "Hva får jeg servert på Go/Plus"-tråden, så hiver jeg meg på et spørsmål.

Skal selv fly Plus fra Malta til Oslo, og flytiden er satt til 3 timer og 45 minutter. Kan/skal jeg forvente fullverdig sortiment på den berømte tralla slik at man kan velge både sandwich, wrap og salat? Evnt fordelt over flere runder slik at jeg slipper å hamstre?

Reiste med DY fra Oslo til Malta og der kjørte de to serveringsrunder.
1. Ja.
2. Dersom det er behov, om ikke finnes en Call knapp i taket.

Om noen fortsatt lurer ligger det både i denne tråden, og flere steder på nettet beskrevet hva man får og hva som er inkludert ;-)
SAS-Steward is offline  
Old 28-07-2013, 17:29   #805
mann78
ScanFlyer Blue

Kjørt Plus etpar ganger innenlands, pleier som regel ta drikke og en pringles. Tok sjangsen på å ta enda en ting sist gang, men da ble det njaaa fra dama selv om jeg satt på siste rad i Plus . Det er jo gratis, må da kunne ta seg mer enn 2 ting
mann78 is offline  
Old 28-07-2013, 17:38   #806
vegardg
ScanFlyer Blue

vegardg's Avatar

Hvorfor får man ikke sandwitchen mellom Oslo - Trondheim eller Bergen - Trondheim egentlig? Det tar da ikke lengre tid å "servere" den enn en Kvikk lunch? Kan vel knapt være andre ruter enn de mellom sør og nord som lastes med annet enn Pringles og Kvikk lunch?
vegardg is offline  
Old 28-07-2013, 18:09   #807
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Quote:
Originally Posted by vegardg View Post
Hvorfor får man ikke sandwitchen mellom Oslo - Trondheim eller Bergen - Trondheim egentlig? Det tar da ikke lengre tid å "servere" den enn en Kvikk lunch? Kan vel knapt være andre ruter enn de mellom sør og nord som lastes med annet enn Pringles og Kvikk lunch?
Veldig rart TRD-OSL er en meget populær rute ihvertfalll
Old 28-07-2013, 21:07   #808
Altitude
ScanFlyer Blue

Quote:
Nå må du faktisk klare å skille litt her.
Om du har noe personlig mot meg eller andre crew i SAS er det helt ok det. For det virker nesten litt slik.
Forsto ikke det med "andre crew"? Uansett: Elsker alle som arbeider i en SAS-kabin. Mitt anliggende er: produktet på SAS’ europaruter er blitt vesentlig svekket, og det står jeg for til Dovre faller.

Quote:
(Sandwich, salat, varm wrap) - Snacks, som potegull, søtsaker a`la muffins, lys og mørk sjokolade, og en type energi bar.
Jeg har prøvd menyen. Den minner fortsatt om det jeg kan kjøpe på Narvesen eller Statoil. Jeg er uenig i at dette er et flott produkt som skal bringe SAS nye og forhåpentligvis lojale kunder.

Quote:
Men jeg håper og tror at når du har så sterke meninger om dette, at du også tar deg tid til å sende en tilbakemelding om hav du mener om dette via SAS sin webside.
Takk, jeg vet hvor man kan henvende seg. Jeg vil påstå mine meninger ikke er sterkere enn mange andres om dette. Men jeg ser at du, av en eller annen grunn, lar deg provosere av dem.

Last edited by Someone; 28-07-2013 at 21:32. Reason: Persondiskusjon.....
Altitude is offline  
Old 28-07-2013, 21:34   #809
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Moderator
Alle sammen: vennligst diskuter sak og ikke person. Det kan man gjøre på privaten

Det er blitt ryddet i tråden
Moderator
Old 28-07-2013, 22:22   #810
Glean EBG
ScanFlyer Gold

Noen som veit når loungen på innenlands på OSL skal åpne?
Og hva med fast track på domestik på OSL?
Glean EBG is offline  
Old 28-07-2013, 22:37   #811
vegardg
ScanFlyer Blue

vegardg's Avatar

Quote:
Originally Posted by Glean EBG View Post
Så at SAS svarte en på Facebook at fast track innenlands var tilgjengelig, men siden man stort sett får god-dag-mann-økseskaft-svar der tar jeg det med et spadetak salt. Har transfer utland-innland der i morgen, mulig jeg prøver...
vegardg is offline  
Old 28-07-2013, 22:41   #812
Glean EBG
ScanFlyer Gold

Quote:
Så at SAS svarte en på Facebook at fast track innenlands var tilgjengelig, men siden man stort sett får god-dag-mann-økseskaft-svar der tar jeg det med et spadetak salt. Har transfer utland-innland der i morgen, mulig jeg prøver...
Ja dette ser jeg frem til å høre hvordan det går, høres jo rart ut at ikke dem offentlig gjør det.
Glean EBG is offline  
Old 28-07-2013, 22:42   #813
raskefot
ScanFlyer Blue

Quote:
Jeg vil tippe det er av logistikkgrunner. Det tar ikke lengre tid å servere en sandwich enn en sjokolade, men det tar tid å laste ferskmat på hver flyvning. Sandwichene kan ikke ligge i cateringvognene ombord hele dagen slik snacks kan, så for å gjøre det så enkelt som mulig (altså spare turn-aroundminutter og penger) har nok SAS funnet ut at rutene med høyest frekvens, OSL-BGO/SVG/TRD og alt annet sørpå, ikke bør lastes med ferskmat.
raskefot is offline  
Old 28-07-2013, 23:40   #814
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Glean EBG View Post
Noen som veit når loungen på innenlands på OSL skal åpne?
Loungen har de vel ikke begynt å bygge på ennå, så det går nok i hvert fall 6 måneder fra byggingen starter, så etter nyttår en gang er vel et greit stalltips.

Fast track dom vil jeg se før jeg tror det.
Hickok is offline  
Old 29-07-2013, 00:13   #815
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Ble det ikke sagt "fra høsten"? Er litt usikker på om det ble spesifisert hvilken høst det gjaldt...
TOS is offline  
Old 29-07-2013, 00:20   #816
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Loungen har de vel ikke begynt å bygge på ennå, så det går nok i hvert fall 6 måneder fra byggingen starter, så etter nyttår en gang er vel et greit stalltips.

Det åpnet vel et ganske stort område med sluser når SAS service-skranken ble flyttet, dvs vest for dagens fast-track. Har de 5-6 nye slusene vært i bruk? Noen som har sett det?
De har ikke vært i bruk de gangene jeg har vært forbi i sommer.
2-3 sluser til fast-track innenriks hadde gjort seg.

Jeg klarer ikke helt se for meg hvordan det blir med loungen. Synd det ikke kan bygges mellom glasskuplene med god utsikt, slik man har på noen flyplasser.
Old 29-07-2013, 00:26   #817
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Vel bla til Altitude så har jeg vel vært inne på at mellom linjene kan man se at SAS Steward ikke er helt fornøyd med produktet han må via sin jobb tilby. Så jeg kan ikke se hans unfallenhet i så stor grad som Dem. Men slik det høres ut på ham så er han glad i sin jobb og vil kun det beste for gjestene ombord. At selskapet gir ham lite spillerom med tanke på utvalg er jo noe jeg tror, hvis SAS Steward hadde fått bestemt, hadde blitt gjort noe med. Selv syns jeg hele dealen med Plus og Go er bare støy. Er SAS biligst på flex billetter blir det SAS, er DY billigst blir det de, er British billigst blir det de osv osv. Denne småmaten og ekstraservicen man får på dyre billetter er mest som et spill for galleriet å regne. Hva er det man trenger på en 1 - 3 timers flight? Har selv kjøpt meg ned i "klasse" for å få benplass ved nødutgang. Mye bedre komfort der på flyvninger innen Europa..
Old 29-07-2013, 06:10   #818
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Det åpnet vel et ganske stort område med sluser når SAS service-skranken ble flyttet, dvs vest for dagens fast-track. Har de 5-6 nye slusene vært i bruk? Noen som har sett det?
De har ikke vært i bruk de gangene jeg har vært forbi i sommer.
2-3 sluser til fast-track innenriks hadde gjort seg.

Jeg klarer ikke helt se for meg hvordan det blir med loungen. Synd det ikke kan bygges mellom glasskuplene med god utsikt, slik man har på noen flyplasser.
Det har vel tidligere vært sagt at loungen skal bygges over gate 16, i så fall på det ubrukte området i 2.etg der inne. Med litt utvidelse av gulvarealet der, skulle det være bra med plass.
Hickok is offline  
Old 29-07-2013, 07:11   #819
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Default Re: Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:

Regner ikke med at det tar 6 mnd å bygge en loungen. Dette er vel for det meste ferdige og overprisede greier som settes opp på 123, men regner med der tar tid å få det til via byråkratiet
Basse-HAU is offline  
Old 29-07-2013, 08:30   #820
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Regner ikke med at det tar 6 mnd å bygge en loungen. Dette er vel for det meste ferdige og overprisede greier som settes opp på 123, men regner med der tar tid å få det til via byråkratiet
Tror nok ikke byråkratiet er problemet. Jobben ligger i ombygging av området (om den kommer der jeg tror den gjør), og da sannsynligvis også utviding av gulvarealet i 2. etg, noe som igjen betyr arbeid som ikke er gjort på 1-2-3, men dette vet vel andre mer om i detalj enn det jeg gjør.
Hickok is offline  
Closed Thread

Posting Rules