![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() Var forresten kort i dispenseren i Bødo idag.
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi som er ansatt i Avinor har eget brukernavn/passord på Airport nettet, uten begrensning på tid, og helt gratis. Hatt det hele tiden.
Mvh,
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Nå har vi vel forsåvidt fått avklart at det ikke kan være problemer med de ansatte, siden disse har gratis tilgang via Airportnettet uansett. Da skjønner jeg ikke det omstendelige opplegget. På søndag var det så mye kø over alt på OSL at jeg ikke giddet å snike meg frem forå få et par vouchers på Upper Crust, så da ble Telenor Mobil logon fin å ha. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er det noen som kan forklare hvorfor Avinor MÅ komplisere dette slik som de gjør? Det har jo ikke noe med "sikkerhet" å gjøre all den tid det skal være gratis og fritt fram så lenge det finnes kodekort tilgjengelige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Har hørt fra Avinor på SVG at disse kortene kun skulle være en midlertidig løsning. Men ting tar tid i det statlige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En annen baktanke, er nok at du kanskje kjøper noe med det det samme du er i kiosken.... Det er pengemaskinen Avinor vi snakker om her tross alt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ser heller for meg: "De gratis kortene har vi ikke flere igjen av, men du kan få kjøpt...."
![]() |
#69 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Nå er enkelte steder det er satt opp dispenser, og andre steder har de ansatte bare lagt ut en haug med kort. Dessuten tror jeg kioskene m.v. har mer enn nok med egne kunder.
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Da har Avinor nå oppdaget at opplegget med kort var tullete og tungvindt. De åpner det fortsatt ikke helt, men man vil nå kunne logge seg på via SMS istedet for å måtte skaffe seg kort med kode. Så et stort skritt i riktig retning
http://www.avinor.no/avinor/presse/_...&id=181-137741 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva er det som gjør at Avinor ikke vil "åpne nettet helt" uten å logge på med passord? Er det for å regulere/kontrollere bruken/føre statistikk?
Busselskapet Kolumbus i Stavanger har for øvrig åpent nettverk for sine reisede og andre forbipasserende på Byterminalen. Uten passord. Hva med ansatte på flyplassene? Har de "lov" til å logge seg på nettverket med sine smart-phones? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fortsatt er dette en for klønete løsning etter min mening!
Hvorfor ikke gjøre som mange flyplasser i utlandet, hvor de ber brukeren logge på med sin epostadresse. I Wien bruker de denne metoden, og gjør samtidig oppmerksom på at de kan komme til å sende mail med spørreundersøkelser etc. Fikk for ikke lenge siden en slik fra WIen Airport, som jeg selvsagt svarte på for å gi mitt lille innspill til hva JEG syntes var bra med akkurat denne flyplassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
Ellers bør man ta en liten kikk på denne http://www.avinor.no/avinor/presse/_...&id=181-137741
✈ Gamle fly bråker best ✈ Last edited by ENGM 911; 29-11-2011 at 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
På denne måten kan de sikkert nekte folk mer enn en times nett, og så tvinge de til å kjøpe mer tid om ønskelig. Om en ikke har flere telefoner da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Helgeturekstremist
|
![]()
De reisende har i dag gjerne med seg minst 2 enheter som kobler seg opp på Internett, for eksempel smarttelefon og laptop. Regner med at den nye løsningen medfører at man må velge hvilken av disse man skal bruke på nettet.
I dag kan man jo ta 2 kodekort, om man finner dem.
![]() |
#76 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Så får man se hvordan denne løsningen funker for utlendinger, eller om de ikke fjerner skrapekortene helt pga. dette. For normale utenalndske abonnementer er et jo ikke stort problem, men det finnes også en del land/abon. hvor det er plundrete (samt koster penger) å motta SMS i utlandet.
Er fremdeles ikke helt imponert over løsningen. Fordelen er hvertfall at man kan skaffe seg tilgang når man sitter stuck på et fly ved gate og venter på slot o.l. med den nye løsningen
![]() |
#77 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Det er ikke bare mottagerne det kan koste mye for om de de sender til utenlandske numre. Om de skal sende SMS til utenlandske nummer åpner de også for at de blir svindlet ved å sende til meget dyre numre. Virker som sagt enda ikke helt gjennomtenkt.
Og dette skal de innføre allerede torsdag?
![]() |
#78 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
"Håper på å få inn flere neste uke."
![]() |
![]() |
#80 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Irriterende WiFi på Avinor-flyplasser | Rland | Reiseforum | 6 | 20-02-2019 09:36 |
Avinor om framtiden for lokale flyplasser | LN-HFH | Flyforum | 1 | 20-05-2015 15:50 |
Avinor: Gratis internett på flyplassene | Skipskatta | Flyforum | 1 | 06-04-2011 10:14 |
Gratis flydata fra Avinor | storg | Flyforum | 3 | 02-07-2009 18:58 |