![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10091678
Avinor innfører gratis nettverk på sine flyplasser! Det er vel dagens gladnyhet, spør man meg! :-))) Kan ikke se denne nyheten omtalt i noen tråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, det var en gladnyhet. Fremtiden blir forhåpentligvis full av gratis nettverk håper jeg!
Når kommer gratis nettverk på alle fly også? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gratis "nettverk" som dere sier, gladnyhet for de datainteresserte som ønsker å bedrive filkopiering og printerdeling i terminalen.
Jeg kan imidlertid legge til at det også blir gratis internett, via dette gratisnettverket, jf. artikkelen! ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Da jeg så dette i dagens aviser, lurte jeg umidderlbart på om dette var en aprilspøk som hadde kommet for sent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Gode nyheder for Norge. Way to go Avinor...
Nu mangler vi bare at CPH også kommer til at tilbyde det... Men med deres fokus på indtægtsoptimering på alle punkter, så kan man jo tvivle...
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Gode nyheter dette. Og på høy tid!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mer stråling på jobb, flott!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og strålingen fra WiFi-nettverk er strengt tatt så lav, særlig sammenlignet med alle mobiltelefonene og radiomastene en flyplass har, at det ikke er noe å bekymre seg over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Lan på Flesland next?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg har prøvd det gratis nettverket på et par flyplasser i USA, og det går så sakte at det nesten er raskere å reise hjem til Norge og kjøpe Dagbladet i kiosken.
Så håper man tar litt høyde for antall brukere.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da har du vært uheldig. Jeg har prøvd endel og min erfaring er at det er helt OK ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig bra av Avinor, og vi håper Luftis følger!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
På tiden, men flott at det kom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Avinor refererer til at det har blitt stadig mer vanlig på flyplasser i Europa med gratis Internet. Det er ikke min erfaring. Den eneste flyplassen hvor jeg har fått inn gratis Internet er Moss Rygge. De påstår også at Torp har, men jeg har ikke vært der på lenge. Er det noen som kjenner til noen flyplasser i Europa med helt fri Internet (ikke knyttet til en cafe)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vel... du stråles mer enn du aner i alle sammenhenger - hele tiden, det kan jeg si! Det er stråling overalt du befinner deg, enten i større eller mindre grad. Trådløst nett er på ingen måte en "ny" risiko i ditt eller de fleste andre siviliserte menneskers sammenheng - og jeg vet hva jeg snakker om, klassen har om dette i naturfagen for tiden, så skriver egentlig bare hva læreren sier
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
VG skriver så mye rart. Jeg ville gjerne ha det bekreftet fra noen her på forumet. Det er 14 dager siden jeg var på Schiphol, men observerte ikke noe informasjon om fritt internet der. Jeg fikk riktignok fritt nett i KLM loungen, men først etter å fått passord i resepsjonen. Rart de har passord hvis det ellers er fritt for alle. Så igjen : Er de noen som kan bekrefte gratis Internet fra europeeiske flyplasser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Som på SFO. Gratis WiFi over hele flyplassen, men BA har eget nett med passord i loungen. Og grunnen er enkelt - flyplassnettene er det ofte begrensninger på båndbredde, tid eller reklamefinansiering. I tillegg er det som Fnate sier - enkelte ganger "fullbooket" (les: tregt )
Når det gjelder AMS: Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Irriterende WiFi på Avinor-flyplasser | Rland | Reiseforum | 6 | 20-02-2019 09:36 |
Avinor om framtiden for lokale flyplasser | LN-HFH | Flyforum | 1 | 20-05-2015 15:50 |
Avinor: Gratis internett på flyplassene | Skipskatta | Flyforum | 1 | 06-04-2011 10:14 |
Gratis flydata fra Avinor | storg | Flyforum | 3 | 02-07-2009 18:58 |