![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg tolker dette slik at det rett og slett er skrapekortene til Telenor (e.l.) som man deler ut, på samme måte som f.eks. Choice-hotellene?
For de Telenorkortene har jo alltid vært kjekke å ha når man sitter på flyplass ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har vært i kontakt med våre folk om dette med tidsbegrensning og kort,
de sier at man kan få flere kort om ønskelig, når timen er omme må man logge på igjen med nytt kort. (De kaller det voucher, forresten). Mvh,
![]() |
#43 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Kortene er omtrent som skrapekortene, men uten skraping. De har en pose/bøtte/eske bak disken og du får et uten å vise BP eller annet dill-dall så bare surf i vei. Bra tilbud! Her på ARN har jeg bare funnet pay-as-you-go, men en leverandør har Telenor-roaming i det minste.
![]() |
#44 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det kommet på plass på alle hovedflyplassene ennå eller bare OSL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
For å svare på mitt eget spørsmål melder Aftenbladet at resten av flyplassene til Avinor får gratisnett 1. juni
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Første dag med gratis internett på Værnes. Små kort med passord og brukernavn stod plassert flere ulike steder inne i terminalen, både før og etter sikkerhetskontrollen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Er kortene unike pr flyplass eller kan man bruke samme på alle Avinor flyplasser? Så kan man jo ta med seg et par stykker så man slipper å gå på jakt etter de overalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Av sikkerhetsmessige årsaker, så tviler jeg på det, muligens blir de også endret ved jevne mellomrom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skal teste på søndag!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Sitter her på OSL nå etter å fått meg et kort. Funker glimrende selv om jeg heller skulle ønske de valgte samme funksjon som feks. AMS. Da slipper man disse kortene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Min erfaring er at systemet ikke fungerer da de lett går tomme for kort. Var på Vigra forrige helg og de hadde visst ikke hatt kort på en stund, men håpet å få flere neste uke.
Det er godt mulig at enkelte tar med seg en bunke kort og at det skaper mangelen, men det er jo slik systemet er lagt opp og det fungerer ikke.
![]() |
#52 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På flyplassen i Halifax, Canada var det gratis internet for alle uten dill dall med kort og passord...
Korfor kan man ikkje gjere det like enkelt i Norge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ft Lauderdale hadde også åpent, gratis nett - nei og nei så enkelt!
![]() |
#54 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Har nå vært på Brønnøysund, Sandnessjøen, Bodø, Svolvær, Tromsø og Vadsø denne uka. Ingen har kort i dispenserne. I førstnevnte hadde de dem i kiosken isteden. lukter litt innkjøringsproblemer.
![]() |
#55 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Da kan jeg legge til BGO på den listen. Heller ikke kort i dispenserne der. Kun hos Narvesen, og en småsur dame som tydeligvis strengt tatt ikke så på det som sin oppgave å dele disse ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
RYG har hatt gratis internett uten passord og noe annet kort tull siden oppstarten. Virker som ett vanskelig system med disse kortene!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Siden dem først skal ha disse kortene, hvorfor kan dem ikke bare bruke sånn kølappsystem hvor man bare trykker på en knapp, så kommer det printet ut en ny kode? Det kan da neppe koste stort mer enn å lage millioner av kort i lengden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Lyder godt nok som en ualmindelig uigennemtænkt, dyr og besværlig løsning man har valgt i Norge.
Hvis formålet er at gøre det mest muligt besværligt for kunderne, så ser det da ud til at lykkes for dem ![]()
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Irriterende WiFi på Avinor-flyplasser | Rland | Reiseforum | 6 | 20-02-2019 09:36 |
Avinor om framtiden for lokale flyplasser | LN-HFH | Flyforum | 1 | 20-05-2015 15:50 |
Avinor: Gratis internett på flyplassene | Skipskatta | Flyforum | 1 | 06-04-2011 10:14 |
Gratis flydata fra Avinor | storg | Flyforum | 3 | 02-07-2009 18:58 |