![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Utrolig ... DAT burde da heller tatt Stavanger eller Trondheim - er selvsagt ikke marked for to operatører til Bergen, selv om DAT har bedre forutsetninger enn Vildanden.
Begynner å bli et ganske interessant rutekart for DATs del: http://www.dat.dk/Rutenet-30737.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Lars |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så kom denne
![]() http://www.varden.no/nyheter/tapsbom...ssen-1.5991647 Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Med en begrenset kundemasse må det vel bli det selskapet som kan tilby et omfattende rutenettverk (Star Alliance) som tar seieren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så DAT sier at første flyvning blir en halvannen måned før WF, men melder oppstart etter at WF annonserte oppstart.
Krohn melder seg så også inn i kampen, og på toppen av det hele sier WF at de ikke kommer til å kaste inn håndkleet.. (noe Krohn forsåvidt også sier), jaja. Er det ellers noe nytt fra Krohn? Det er da helt umulig at tre stk opererer på SKE-BGO, men det betyr ikke at alle trenger å droppe helt ut heller. Nå har jo Krohn nevnt at de ser på et mer omfattende nettverk. En rute til MOL kunne jo vært spennende, da kunne de jo også feedet flyene til/fra SKE/TRD på MOL (dersom det lar seg gjøre). Hvem som "vinner" på SKE-BGO av DAT og WF dropper jeg å gjette meg frem til, men av eller annen grunn ser jeg for meg at WF heller opererer SKE-SVG (og andre plasser) og ikke BGO. Så får heller DAT stå for ruten som det garantert vil kriges om i nær fremtid. Uansett får vi håpe at det ikke ender opp med at noen (DAT eller Krohn) går konkurs, for det vil jo bare gå utover andre "uskyldige" ruter... Last edited by Flying-news; 29-01-2011 at 01:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Last edited by Twin Otter; 29-01-2011 at 07:53. Reason: Rettet en skrivefeil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Er vel bare snakk om tid før en evt. rute SVG-SKE kommer, om det er DAT eller WF gjenstår å se.
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
En rute MOL-TRD-MOL-SKE-MOL-TRD-MOL med Krohn? Njææææ... tvilsomt. Det er ikke de helt store relasjonene mellom Skien og Trøndelag/Møre og Romsdal. Er vel bare når RBK/MFK møter Odd at det ville vært stor etterspørsel av billetter. Da har jeg langt mer troa på WF med sitt nettverk via BGO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Denne blandingen av to eller tre konkurrenter skal bli morro å følge. Dette må vi vel kalle FRI KONKURRANSE. Den som lever får se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi får se om noen måneder. Jeg setter pengene på at Widerøe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alt kommer 100% til å være avhengig av rutetider. De som legger igjen mest penger på ruta her er nordsjøarbeidere på vei til Florø osv... Siden DAT har vært inne på Vildanden ruter og til/fra Florø regner jeg med at de i allefall er 100% klar over dette, og i værste fall kan justere rutetidene til/fra Florø for å tilpasse ruten til/fra Skien. Eventuelt kan de justere tidene til Florø slik at minimum connection fra Widerøe blir for kort til DAT flyene til Florø.
Min bror flyr denne ruten fast, og betaler som regel rundt 2000-2500 per vei (retter sagt oljeselskapet) - og med de prisene så er det klart at det er gode muligheter, og DAT har kontrollen på rutetidene på begge strekningene. På den andre siden har Widerøe SAS i ryggen og kan vinne dersom Widerøe/SAS er villige til å legge ubegrensede tap for å vinner over DAT på denne ruten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
- Helitrans ga beskjed onsdag kveld om at de ikke ser noen potensiell oppdragsgiver for sine fly på Skien lufthavn, sier Klouman.
http://www.varden.no/nyheter/ferdig-...ggen-1.5987509 |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
DATs fortrinn er at har meget god kjenskap til ruten siden de har vært opperatør for Vildanden. Passasjerene kjenner også godt til DAT. Widerøes fortrinn er naturligvis deres nettverk og fobindelser med SAS. Det store spørsmålet blir da hva som passasjerens behov. Jeg tror ikke svaret er gitt på forhånd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Pressemelding fra Skien Lufthavn AS:
http://www.skienlufthavn.no/nyheter/pressemelding_2 Så kjekt at de fikk tid til en oppussing før oppstarten med DAT ![]() DAT starter nå opp mandag 14. februar, og ikke tirsdag 15. februar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Newcomer
|
![]()
Nå skal prisene ned!
(varden.no) - DAT selger allerde billetter til Bergen, for 399,- , Kampanjeprisen gjelder i bookingperioden 1-17.februar. http://www.varden.no/nyheter/dumper-...rgen-1.5998335 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AirViking starter opp, Opereres av DAT/DOT | Trdfly | Flyforum | 40 | 26-01-2018 13:59 |
DAT starter opp Rygge-København | LN-CMN | Flyforum | 14 | 31-05-2012 00:30 |
DAT starter opp flyvninger fra SVJ-TOS / SVJ - TRD? | Theaviator | Flyforum | 5 | 19-04-2012 10:18 |
DAT utvider på Geiteryggen! | B737 | Flyforum | 1 | 23-02-2011 10:15 |
DAT interessert i Geiteryggen | gorilla | Flyforum | 13 | 20-01-2011 13:40 |