![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
http://www.varden.no/nyheter/danish-...ggen-1.5962625
vet ikke om noen har sett dette, men virker jo ganske interessant. Hvis dette hadde gått, så er jo mye berget, men man må jo vente å se hva som skjer
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Høres fint ut. TRD?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Må vel bli BGO skulle jeg tro
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det lå vel i kortene, DAT har fløyet ruten for Vildanden. BGO er en selvfølge og TRD er kanskje også interessant. Kanskje BGO-ruten kan flyes i kombinasjon med FRO-ruten. Og hvem vet, kanskje SVG er interessant også om den kombineres med ruten EBJ-BLL-SVG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Dersom noen ønsker å prøve seg på etter Vildanden er det greit , men det bør ikke skje med skattebetalernes penger.
Ønsker DAT å få liv i BGO-ruten for egen regning er det jo fint. Likevel tror jeg dette vil være kortvarig. Når E18 Langangen - Larvik er ferdig om et par år vil kjøretiden sansynligvis gå ned fra ca 45min til ca30minutter fra sentrale områder i Grenland til Torp. Beklager , selv om Porsgrunn er min fødeby har jeg ingen tro på Geiteryggen på lang sikt. Jeg ville ikke investert mine sparepenger her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og nå forbereder Widerøe seg på økt trafikk over Torp:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/1.7469261 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
DAT kan vel ganske lett få til to daglige avganger mellom Bergen og Skien med utgangspunkt i eksisterende trafikk i Bergen. Men så veldig lønnsomt for flyplassen i Skien er det vel neppe ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skien Lufthavn har innledet samtaler med Sun-Air angående ruteflygning ved Skien Lufthavn.
http://www.ta.no/nyheter/grenland/article5458280.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Synes det virker interessant at Sun Air og viser interesse, skal bli spennende å se hva det dette ender med til slutt. Det bør vel ikke gå allverden av tid før man kan forvente en avklaring på hva som skjer.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hvilket jo bringer oss tilbake til Geiteryggen, for det er jo ikke første gangen det viser seg å ikke være økonomi i flygningene derfra, så på den måten er det kanskje bedre å samle trafikken fra TRF i stedet. Hvordan er togtilbudet fra Grenlandt til Torp forresten?
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Prismessig er det lite å si på det (eksempelvis så koster Flytoget fra Drammen til OSL 250 kroner), men det kan være litt tynt med frekvenser. Bussturen du snakker om er inkludert i prisen, og det venter en buss ved hver togankomst - og det er en ganske kort tur vi snakker om.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
|
![]()
Det er frekvenser og NSB sin regularitet som er problemet her, for tjenesten funker perfekt når toget går og er i rute
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe starter opp på Geiteryggen, men først DAT | LN-MOW | Flyforum | 144 | 08-06-2015 23:11 |
Interessert i en Cessna 310? | LN-SEK | Småprat | 0 | 17-11-2012 10:56 |
DAT utvider på Geiteryggen! | B737 | Flyforum | 1 | 23-02-2011 10:15 |
Interessert i PPL-bøker? | GFL | General Aviation og sjøfly | 1 | 11-11-2009 00:04 |
4 interessert i å kjøpe CSA | CK | Flyforum | 1 | 24-03-2009 17:22 |