![]() |
|
![]() |
#701 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En fin presang til deg fra SAS' tilsynelatende tilbakestående revenue management. Dette er blant de tingene som har overrasket meg mest med innføringen av Plus. Smart trekk med billig fleksibilitet, men det forutsetter at de strammer strikken mht. pris når det nærmer seg avreise. Nå har ikke jeg noen fullstendig oversikt, men på mange ruter ligger Plus-prisen stabilt helt frem til avreise, slik at de ikke får tatt ut den ekstra marginen fra de som kjøpte "billig-Plus" og som må endre kort tid før avreise.
Lufthansa er et lysende eksempel på det motsatte, selv om de kanskje er i overkant drøy (ikke uvanlig å måtte betale mellomlegg for D og C-klasse på flighter som er halvfulle, jf. diskusjoner på FT). Jeg sliter virkelig med å se logikken til SAS her. Å selge rimelig P og B-klasse tidlig, for så å kreve en mellomleggspremium nærmere avreise, er helt legitimt. Akkurat som Go-billettene stiger markant i pris på innenriks jo nærmere avreise du kommer. Jeg har sett eksempler på at man kan kjøpe Plus tidlig, kansellere denne på avreisedagen og fly hjem med en rimeligere Go-billett. Dag Vikings overnevnte eksempel tar dog kaken. Flere med lignende gavepakkeprisingseksempler fra SAS post Go/Plus-innføringen? |
![]() |
![]() |
#702 | |
EuroBonus Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#703 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#704 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I sommer flyr WF for SAS på en del ruter. Tok SK4552 TOS-TRD i dag. Det var det merket med Business Class de tre første seteradene. Ingen Go eller Plus!
|
![]() |
![]() |
#705 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fløy på flex med WF nå og ble litt overasket over at ikke det var gratis mat og drikke fra menyen som med SK plus.
Ble litt overasket men ingen big deal. |
![]() |
![]() |
#706 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Har egentlig ikke brydd meg så mye om denne endringen frem til de siste 3-4 flightene. Hver gang, på tross av EBG, har jeg blitt flyttet helt bak i flyet uten grunn. I dag fikk jeg en mulig grunn, og det var at jeg ikke burde velge de 2-3 radene bak Plus da disse ofte benyttes hvis det er mange i Plus. Så nå vet vi/dere det...
|
![]() |
![]() |
#707 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Til 3tflyer og Glean EBG: Vi har ikke fått disse plus- og go-skiltene fra SAS/Catering så da bruker vi våre egne som er merket Business og Economy... Konseptet er, og skal være, identisk med SAS' konsept på de rutene vi flyr for dem. Hvilken rute ble ikke dette gjennomført på?
|
![]() |
![]() |
#708 |
EuroBonus Gold
|
![]()
Booking klasse I som er Plus i biletten min. ser også i bestillingen at det jeg kan velge helt fremme.( setekart har egen minikabin ) snakket også på telefon at de bekreftet at det var Plus.
#709 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#710 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#711 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fløy du på WF eller SK flightnummer?
#712 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg fløy på WF men trodde de hadde samme opplegget som sas siden det sto Plus på sas appen.
|
![]() |
![]() |
#713 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hmmm dette blir i så fall spennende når det kommer til min NR-tur som står som SAS Plus i app'en (Ja, nå synes endelig bookingene igjen etter oppdateringen til 1.2) Hadde gledet meg til å velge fritt fra gourmettralla
![]()
#714 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som har et eksempel på hva slags frokost som blir servert i Plus på strekningen OSL-LHR med avgang før kl 09? Får jeg velge drikke fra tralla, eller ligger det en juiceboks i frokostesken?
|
![]() |
![]() |
#715 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det trodde av en eller annen grunn jeg også, men jeg måtte betale for alt fra tralla på mine turer NR.
#716 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#717 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Joa, og nå skjer det ofte i Norge også. Vil tro det har noe med at når det var tre klasser så kunne de bytte om der fremme og at det sjeldent skjedde at Eco+ gikk bakover. Nå som det kun er to, går det utover Eco med en gang.
|
![]() |
![]() |
#718 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi som har tildels "pendlet" intra-skandinavisk vet at det slettes ikke skjedde sjeldent! ;-)
|
![]() |
![]() |
#719 |
Newcomer
|
![]()
Jeg synes nok SAS vingler litt for mye. Hvor ble det av Scandinavian direct?
|
![]() |
![]() |
#720 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Godt de har gjort det enklere for sine kunder med de nye servicekonseptet, da
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE | sail4fun | Flyforum | 182 | 17-02-2012 16:20 |
SAS lanserer mobilselskab | Jan | Flyforum | 4 | 01-04-2008 10:23 |