![]() |
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En fin presang til deg fra SAS' tilsynelatende tilbakestående revenue management. Dette er blant de tingene som har overrasket meg mest med innføringen av Plus. Smart trekk med billig fleksibilitet, men det forutsetter at de strammer strikken mht. pris når det nærmer seg avreise. Nå har ikke jeg noen fullstendig oversikt, men på mange ruter ligger Plus-prisen stabilt helt frem til avreise, slik at de ikke får tatt ut den ekstra marginen fra de som kjøpte "billig-Plus" og som må endre kort tid før avreise.
Lufthansa er et lysende eksempel på det motsatte, selv om de kanskje er i overkant drøy (ikke uvanlig å måtte betale mellomlegg for D og C-klasse på flighter som er halvfulle, jf. diskusjoner på FT). Jeg sliter virkelig med å se logikken til SAS her. Å selge rimelig P og B-klasse tidlig, for så å kreve en mellomleggspremium nærmere avreise, er helt legitimt. Akkurat som Go-billettene stiger markant i pris på innenriks jo nærmere avreise du kommer. Jeg har sett eksempler på at man kan kjøpe Plus tidlig, kansellere denne på avreisedagen og fly hjem med en rimeligere Go-billett. Dag Vikings overnevnte eksempel tar dog kaken. Flere med lignende gavepakkeprisingseksempler fra SAS post Go/Plus-innføringen? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE | sail4fun | Flyforum | 182 | 17-02-2012 16:20 |
SAS lanserer mobilselskab | Jan | Flyforum | 4 | 01-04-2008 10:23 |