![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Oppstart på MADRID utsettes
SAS Braathens har tidligere meddelt at selskapet ville starte opp ruten OSL-MAD i slutten av mars 2006. Kapasiteten i MAD er begrenset og derfor tildeler flyplassmyndighetene avgangs- og landingstillatelser (slots). I 2005 ble det opplyst at flyplassen ville øke det totale antall slots. Senere kom det kontrabeskjed - det blir likevel ingen kapasitetsøkning fra sommer-sesongen 2006. SAS Braathens har dermed ikke fått tilbud om slots, og har dessverre intet annet valg enn å utsette oppstart til slotsituasjonen bedrer seg. SAS-gruppen tilbyr reiser til MAD via CPH. Publisert 17FEB06
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Skulle ikke MAD åpne ny flyplass, men det har kanskje ikke bedret kapasiteten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men det må jo bli ganske trangt fram til sete foran uansett om en har litt bedre plass til kroppen sidevegs. Blir jo nesten like trangt til setet foran som hos Sterling og Ryanair, eller tar jeg feil? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det å ha et ledig midtsete hjelper utrolig på plass- og komfortfølelsen! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg tror Sterling og Ryanair har 189 seter ombord i sine B737-800. mot 179 i SAS sine tilsvarende fly.
Det er vel kanskje 31 rader hos Sterling og 30 hos SAS Braathens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
179 Y config på -800 maskinene er T R A N G for de som er over 180.. jeg er 194 og har store problemer med å få plass når det er så j*vlig trangt.. Så jeg for min del må ungå de avgangene jeg vet det er fly med Y-179 config,men det er nå sånn livet er
And for the record.. jeg flyr hverken med sterling eller FR.. Jeg tror heller en med international config hadde vært MYE bedre på såpass lange flyturer som til ATH og REK. Det å tape kunder pga andre aktører som har betraktlig bedre comfort til noenlunde samme pris vil være for dumt. Når det kommer til ruten til VIE så er det en fordel for både SK og OS at vi åpner der med større fly en de som går idag. Jeg booker MYE billetter igjennom VIE med OS hele eller deler av veien , og da kunne hive på SK der uten at passasjer må via CPH og alikevel nyte godt av negoprisene til OS er jo bare helt knall,så den gleder jeg meg til.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seks nye DY-ruter fra CPH | Someone | Flyforum | 15 | 13-12-2013 19:41 |
Seks nye DY-ruter fra HEL | Someone | Flyforum | 0 | 20-12-2012 16:40 |
Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes | Novair | Flyforum | 25 | 14-03-2011 10:43 |
Nye utenlandsruter fra TOS? | TOS | Flyforum | 23 | 17-04-2008 16:00 |
Nye utenlandsruter fra Vestlandet | Airwolf | Flyforum | 4 | 18-08-2005 15:32 |