![]() |
|
![]() |
#41 |
OSL Slave
|
![]()
Tror men egentlig skal konkludere med at Norge hadde vært et helt annet land hvis enkelte her inne hadde sitti med avgjørelsene i høysterett.
Det er mange sider og fakta som ikke kommer helt frem i offentligheten (nei ikke hemmligholdt), men som kommer tydlig frem i retten. Noe som gjør at de som sitter der og fatter avgjørelser som har tyngde, ser saken helt anderledes enn dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
OSL Slave
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Denne "seieren" er en kortsiktig seier som gjelder en meget spesiell situasjon. Det vil uansett ikke forhindre at LCC har rasert bransjen for både deg som jobber der og for meg og min komfort som passasjer som gjennom tidene har flydd millioner av miles i jobben. Og det kommer til å fortsette i fremtiden og bli verre, dessverre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det er blitt virksomhetsoverdragelse i denne saken -- men pga kravene dette medfører er Bardufoss Flyservice AS nå under konkurs og driften opphører med øyeblikkelig virkning...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Nyhetsartikkel: http://www.folkebladet.no/nyheter/article371845.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan blir det med groundhandlig der de neste dagene da?
Skjønner heller ikke hvorfor det ble virksomhetsoverdragelse. Men synes det er bra. Så får handligselskapene konkurere på pris på andre måter enn å senke lønn. Hva med å senke profitten? (Ja jeg vet, er vel ikke mye profitt i groundhandling for tiden) Vet det er gammelt innlegg men alikevel : Quote:
Sikkert ingen som protesterer på det, eller? Jeg sier også ja til demokrati og valgfrihet, men ikke hvis det innebærer at vi kan ansette folk fra østeuropa til 40 kroner timen fordi "Han er jo sååå fornøyd, han tjener jo myyye mer her enn i hjemlandet" Da er det er ikke valgfrihet lenger, men slavedrift... Og hvis virksomhetsoverdragelse kan hindre ansatte i å havne på lønnstrinn 1 hvert tredje/fjerde år så er det ikke noe som er bedre en det..... Hvorfor vil "alle" at det er greit at enkelte yrkegrupper skal få pes, men selvfølgelig ikke det yrket som dem selv jobber i..? Hvor mye billigere blir egentlig flybilletten/hotellrommet etc hvis stuere,stuepiker, renholdspersonale e.t.c skal holdes nede? med outsourcing, vikarleie. Tilbake til lønnstrinn 1 ved kontraktbytte. ikke bli ansatt i det nye firmaet fordi "Beklager du er for gammel og treg", "Vært for mye syk" e.t.c 10 kroner? 20 kroner per billett? Har vi ikke råd til den 20 kroningen? Sykt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Desværre kommer denne udvikling til at fortsætte. De ansatte bliver presset endnu mere og servicen i luften bliver endnu dårligere og gebyrerne bliver flere for at dække over "lave" priser og skabe øget profit. Som Tommy777 skriver, så kan vi takke de mange lavprisselskaber for denne udvikling - for ikke nok med at de har optimeret og har lavere kostbase end de traditionelle flyselskaber, så har de drevet den endnu længere og hæver gerne stor profit mens de ansatte får dårligere og dårligere forhold - alt sammen under dække af at folk kan flyve billigt og jo gerne vil have endnu flere billige flybilletter. Men som MOL siger: "There is no such thing as a free meal" - og det gælder også flybilletter. Hvis billetten er meget billig eller grænsende til gratis, så er der nogle der har betalt prisen... Men hvem bekymrer sig om det - bare man har råd til en ekstra London-tur.
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette virker som enten spekulativt eller dårlig planlegging av Røros Flyservice. Etter høyesterettsavgjørelsen med SAS / Braathens hadde jeg blitt veldig overrasket om det ikke hadde blitt virksomhetsovertagelse også i dette tilfellet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Spennende blir det også å se hvem som nå prøver seg på BDU. Last edited by JoeW; 05-07-2010 at 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gratulerer til de ansatte som sørget for å kjøre sin arbeidsplass på dunken...
Gullalderen til flybransjen er definitivt over, og dessverre går lønningene ned... Det er den brutale virkelighet for SGS ansatte som fikk Bardufoss Flyservice som arbeidsgiver. Vi er med i et fritt marked med åpne grenser (EU), og disse tidligere SGS ansatte burde heller vært bekymret for at noen av våre venner i øst kunne tenke seg å bo på Bardufoss og leve økonomisk med enda lavere lønninger enn det Bardufoss Flyservice kunne tilby fremfor leve det "luksus" livet den jevne nordmenn er vant til men ikke setter pris på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er penger i fly handling når det ikke er så mye taber og feil som er veldig kostbare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Oi, dette var litt sjokkerende egentlig, og hvorfor hadde de et eget AS?
Kanskje SGS kommer tilbake på BDU? Eller blir det nytt selskap i RF, de har vel en kontrakt på BDU? Last edited by Glenn; 05-07-2010 at 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Bardufoss Flyservice AS under konkurs er et selskap i Røros Flyservice-gruppen. Tar for gitt at Norwegian og SAS hadde avtale med Bardufoss Flyservice AS - og denne vil jo opphøre nå. En ny agent er dermed nødvendig - og jeg kan vel se for meg at SGS kan sende noen dit midlertidig, men jeg tviler vel litt på at en ny SGS-stasjon åpnes fast. Den nye agenten som etablerer seg vil ihvertfall være klar over kostnadsnivået på lønnssiden og kan tilpasse seg dette i kontraktene de inngår med kundene SAS og Norwegian.
Norport er vel ellers en stor aktør i det norske handlingmarkedet som kanskje kunne forsøkt? (Og selv har jeg hatt samme arbeidsoppgaver og arbeidssted med fire ulike arbeidsgivere - jeg lurer litt på om jeg må finne meg en småflyplass å jobbe på slik at jeg også kan kalle det virksomhetsoverdragelse og kreve gammel lønn...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men det er netopp slike saker som gjør at man ennå har til dels levlige vilkår i Norge. Nordmenn vil ha luksusliv, men ønsker ikke å betale for noe. Spesielt ikke flyreiser. Er det noen som har kjent dette på kroppen så er det ansatte i fly og reiselivsbransjen. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sjokkert folk med hverdagen i dag, i forhold til hva folk tror om hvordan det er i bransjen i dag. Fortsatt mange som tror at f.eks kabinansatte flyr til New York, og flyr hjem en uke senere, for så ha en uke fri. Men så lenge man kan fly OSL-BGO for en hundrelapp eller to spiller det ingen rolle hva som skjer. Alle kan erstattes, også du i din jobb. Regner med du ville være glad for hjelp og støtte til å unngå at en rekke østeuropeere på slavekontrakter kommer å tar over jobben din, ene å alene fordi sjefen skal ha høyere bonus. Om dette er en sak med virksomhetsoverdragelse eller ikke skal ikke jeg si, for det vet jeg ikke nok om saken til å si. Men at man skal kjempe for arbeidsplassene sine, og en levlig lønn. Ja det støtter jeg når som helst. Last edited by SAS-Steward; 05-07-2010 at 22:15. Reason: Skrive leif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eurobonus Diamond
|
![]() Tror heller ikke vi får se BDU som SGH stasjon, men de kommer sikker til å være representert der i noen dager inntil en ny agent er på plass. Quote:
Last edited by LN-RRA; 05-07-2010 at 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Noe rart at et datterselskap av Røros slås konkurs, og at de selv planlegger å starte opp igjen med et nytt selskap. En måte å komme seg unna dommen på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det spørs vel om de i det hele tatt vil ansette de gamle ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Som representanten for RF selv sier....
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bardufoss flyservice konkurs | sukram | Flyforum | 1 | 05-07-2010 20:41 |
god erfaring fra tidligere Braathens ansatte | C172 | Flyforum | 0 | 29-08-2006 20:08 |
SGS ansatte må kutte lønna med 15% | FBU | Flyforum | 20 | 30-01-2005 11:05 |
Neppe SGS jobb for Widerøe-ansatte | DY | Flyforum | 26 | 29-01-2005 06:57 |