![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ikke overraskende. Hensikten må jo være å få færre ansatte til å gjøre den samme jobben for å spare penger....eller så kunne en vel like godt la være å overta bakketjenestene. Widerøe-ansatte kan lide samme skjebne som Braathens-bakkeansatte gjorde.....om noen husker hvordan det gikk/går.
Mer her: De ansatte i Widerøes handlingavdeling står i fare for å lide same skjebne som deres kolleger i Braathens - dersom SGS-SAS Ground Services overtar selskapets bakkejenester. - Hensikten til SAS Ground Services med å gi bud på bakketjenestene til Widerøe er et ønske om økt effektivisering og inntjening. Hvis ikke er det ingen grunn til å overta virksomheten, sier stasjonssjef Geir Sømme for SAS Ground Services på Sola til Stavanger Aftenblad. http://www.boarding.no/art.asp?id=15136 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,308
|
![]()
Dette er da ikke så vanskelig å forstå... Men det er jo håp om at en del kan få jobb i et SGS som tenger flere folk på grunn av nye kontrakter og/eller andre oppgaver i WF...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
folkene på WF-stasjonene er nok trygge, men de i BGO, OSL, SVG, TRD og i admin. skal ikke være for trygge...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
sorry, min feil. SGS er enerådende i TRD, men i BOO f.eks. er det vel både WF Handling og SGS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 233
|
![]() Quote:
![]() Wf BOO har Trafikk-kontor/Bilettkontor, thats it. Vi har handlingen på WF/Norwegian/Kato air. Stuerbiten og innsjekk er gjort av SGS på WF/NAX, mens stuerbiten på Kato gjør Trafikk wf. Thats tha situation ![]() Bodø har også seff SGS ..
__________________
Airplanes - R/C airplanes - Aircraft photography - Love it! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
|
![]()
Når man tenker etter, så er det vel i grunn ganske snodig at to selskaper med samme eier for lov til å boltre seg som konkurrenter i samme marked. Denne "sammenslåingen" burde vel vært gjort for lang tid siden?
(SGS-WFhandling)
__________________
BEF *********************************** ... Intelligens er mangel på uvitenhet ... *********************************** |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Ja enig i det. Må jo koste ekstra å ha to selskaper når de nesten kan være enerådende tilsammen på flyplassene rundt om i landet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Hva videre, kan f.eks SAS kjøpe bakke tjenestene sine av Røros flyservice på TRD?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Nå skal nok det regnes litt hos begge selskaper før noen konklusjon blir tatt. Blir det en sammenslåing kan det jo tenkes at det renner ut en del inntekter på fremmedhandling og andre aktiviteter også, da det ikke er sikkert at f,eks KLM vil bli handlet av SGS av rent policymessige årsaker..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 122
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Men SAS har så langt ikke kjøpt tjenester av andre enn sine "egne" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
I dette lukter det videresalg av SGS!
Ser da ut til at forretningstaktikken er å samle all bakketjeneste til et selskap for så å selge selskapet videre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
|
![]() Quote:
Det eneste riktige!
__________________
BEF *********************************** ... Intelligens er mangel på uvitenhet ... *********************************** |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Hvorfor er det det eneste riktige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]()
De kunne iallefall solgt seg ned til 51%. Spørsmålet er hvem som skulle kjøpt...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]()
Det _kan_ være smart å selge av strategiske grunner. For eksempel vil flyselskapene i SAS-gruppen kunne få en større fleksibilitet i forhold til nedlegging av ruter/destinasjoner, av den grunn at man da ikke må ta hensyn til "egne" ansatte. På den annen side vil det kanskje være strategisk smart å eie SGS, fordi man da _kanskje_ da vil ha større kontroll og forutsigbarhet i bakkehandlingen. Spørsmålet er hvilke av disse sidene ledelsen i SAS-gruppen ser på som mest hensiktsmessig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Det vil være strategisk tåpelig å kvitte seg med en bedrift som tjener penger..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ledig jobb i SGS på KSU | CK | Flyforum | 0 | 17-03-2009 19:14 |
Røros fls-Plikter å overta de 23 SGS-ansatte | TL | Flyforum | 20 | 08-11-2008 20:22 |
SGS ansatte ønsker å gå ned i lønn | DY | Flyforum | 0 | 17-02-2005 16:19 |
SGS ansatte må kutte lønna med 15% | FBU | Flyforum | 20 | 30-01-2005 11:05 |