![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er naivt - på grensen til latterlig - å tro at denne endringen ikke vil bli oppfattet som negativ blant DYs kunder. Selskapet fjerner en åpenbar "gratisfordel" for å få inn flere setegebyrer og det vil folk reagere på. At DY (muligens) gjør dette for å bedre økonomien, er ikke noe argument som passasjerene bryr seg om. Noen som flyr SAS av veldedighetsgrunner fordi selskapet sliter med økonomien?
Norwegian pusher stadig grensene for "markedets" tåleevne ift. gebyrer. Det er kun et tidsspørsmål før de krysser grensen og folk oftere vil se seg om etter andre løsninger. Last edited by ILS2; 22-12-2009 at 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå leser jo du av og til andres poster som fanden leser Bibelen også da ... bytt 'redsel' med 'frykt' så stemmer det ganske bra med virkeligheten ...
![]() Dette har jo ingenting med 'skremsler' å gjøre .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
For min del har denne endringen null betydning da jeg hele tiden har betalt det lille gebyret for å sikre meg et av mine favorittseter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Så vidt jeg kan se, har SAS brukt mye markedsføringspenger på å fortelle at Norwegian allerede har det de nå innfører. Derfor tror jeg effekten i markedet blir forholdsvis liten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Er det derimot sik at man har for vane å ombestemme seg, eller bytter lett oppfatning av hvor favoritt sete er jo SAS et glimrende alternativ! Så lenge det er betalingsvillighet for denne tjensten, ser jeg ingen problemer med at den blir innført.
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Så vidt jeg kan se innfører ikke DY noe ny tjeneste her, men de fjerner en mulighet som har vært der tidligere. (Nå går vi i ring her...)
![]() |
#48 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har på førelsen av at de som hisser seg mest over dette er de som flyr med SAS! Jeg synes forøverig det er synd at DY prøver på alle måter å bli en FR-kloning. Jeg er aksjonær i DY, men synes egentlig ikke om alle disse gebyrene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Med denne endringen gjør jo Norwegian det umulig å velge sete for oss som kjøper billige billetter på de fremste radene..
På enkelte flygninger går det an, men ikke alle. Her er det også forskjell innenlands. Og dermed er det ikke alltid man kan få fatt i det såkalte "favorittsetet" sitt ! Må si meg helt enig med FlightDeck sitt innlegg - folk bryr seg om hvor de sitter selv om flytiden kun er 20 minutter til Stavanger fra Bergen. For mitt vedkommende frykter jeg midtsete ved hver reise med Norwegian framover.. Prøv 24 B ved siden av to svære karer til fra BGO til OSL! Jeg blir nok en av dem som blir "tvunget" til å punge ut for et ok sete.
![]() |
#50 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Går greit så lenge de ikke er bergensere!
![]() I likhet med mange andre bryr også jeg meg om seating, såpass mye faktisk at jeg normalt betaler for det så for meg får ikke dette noe særlig å si. Men i enda større grad enn kredittkortgebyret (som neppe har noen annen hensikt enn å "påtvinge" folk banknorwegian-kort, som igjen påtvinger dem en banknorwegian-konto) er ikke dette et gebyr som lar seg rettferdiggjøre på grunn av ekstra utgifter for DY, men rett og slett bare er innført for å være "kjipe" mot de som ikke vil betale det, og det skjønner jeg at folk reagerer på.
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har aldri opplevd at jeg som enkeltreisende automatisk har blitt tildeltet et midtsete. Får alltid vindu eller midtgang uansett selskap.. har gjerne noe å gjøre med at flyene ikke er fulle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da har du vært heldig - jeg føler alltid at de knallrøde automatene foreslår et midtsete til meg.. Selvfølgelig velger jeg å bytte til 1 A hvis det er ledig, noe som er tilfelle i 90 % av flygningene
![]()
![]() |
#53 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sålenge Norwegian er billigere (inkl de 80,- for setevalg) så vil jeg tro de fleste velger DY fremfor SAS pga pris. Utenom forretningsreisende selvfølgelig. I min jobb er pris stort sett viktigere enn punktlighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
![]() |
#56 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Problemet er som flere andre innlegg tar for seg..
Dette kommer på toppen av alle andre gebyrer som er innført hos Norwegian ! I forhold til den oppgitte prisen i lavpriskalenderen blir den reelle prisen som man faktisk betaler til slutt langt høyere - bagasjegebyr, setegebyr, kredittkortgebyr... Jeg tror at flere og flere vil oppdage at totalsummen som dukker opp hos SAS er oversiktlig og grei. At SAS spiller på dette i sin reklame er naturlig.
![]() |
#57 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Merkelig ![]()
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er ikke alle som har Bank Norwegian - kort eller andre løsninger for å slippe unna gebyret
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye IP - forandringer for noen på SBS-1 | ATC-flyradar | Register- og ATC-Forum | 10 | 08-03-2007 18:46 |
Angående PM-topics | Dag Viking | Flyforum | 7 | 21-01-2007 22:00 |
Store forandringer i SAS Braathens | TigerBlack | Flyforum | 6 | 22-02-2006 11:18 |