![]() |
|
![]() |
#41 |
Upgrade me....
|
![]()
Blokkering av midtsete tror jeg er noe som alle ønsker seg.
Prioritert boarding som faktisk håndheves. (de er flinke i utlandet) Pri tag på bagasje. Og så burde GuLL/C hos WF oppgraderes. (men det er vel en annen tråd...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Det er teleoperatøren som tar seg betalt ved bruk av femsifret nr, selskapene tjener ikke på det. For dem er det tap tap, ekstra kost + sure kunder. Det er post og teletilsynet som oppfordrer store selskaper til å ha enkle nr. Når du ringer et fremsifret nr så blir du bare viderekoblet til et vanlig nummer. Telefonnummer der selskapet tjener penger, eks opplysning er firesifret. I banken jeg jobber er vi fly forbannet på operatørene som tar seg betalt, nettop fordi kundene beskylder oss. Nå har jeg jobbet hos oss med å implementere callcenter telefonkøer som kundesenteret bruker, og kan si at det femsifrede nr viderekobler til er "kontakt fra utlandet nummeret" som ligger ute på nettsidene. Tok nettop en testrunde til både SAS og min arbeidsgiver og et utvalg andre store norske banker, ingen hadde sperret for utenlandsnr. Dersom du opplever det, bytt operatør ASAP. Det vi kan oppfordre SAS til er å legge ut et vanlig 8-sifret nr som det går an og ringe i tillegg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er en meget god tråd, håper bare det er noen fra SAS som leser. Eller noen som vet hvor innspillene skal sendes.
Jeg forsøker å prioritere SAS så mye som mulig til hele familien, men det er stadig utfordringer…. Dog kunne jeg ønske meg noen småting som hvil styrke SAS sin konkurranseevne. a. Kunne tenkt meg et reservert område for EBD/P i loungen - det er så mange gullkort ute å går slik at det ofte er trangt om plassen. Behøver ikke være noen ekstra service, men garantert sitteplass hadde vært bra. b. Når uhellet er ute er det MANGE som trenger hjelp. Hva med å ha en egen EBD/P kø i loungen for å få raskere service ? c. Softblock har vært nevnt av mange…. d. Skikkelig toalettmappe på longhoal - er så innmari lei av den filtlefsa vi får i dag. NÅ MÅ DET BLI SLUTT e. Gjenkjenning av EBD/P på flyet. det koster ikke no, men hadde vært så hyggelig. Sist men ikke minst sørge for at EBD er gjenkjent i hele alliansen. I dag får en ingen hjelp eller oppmerksomhet hvis en flyr domestic US uten for SAS Hub. her er det mulig å få mye hjelp fra samarbeidsselskaper. MVH En som lever i håpet |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Jeg kommer til å gå gjennom tilbakemeldingene fra denne tråden og Bonusfeber-tråden, før jeg sammenfatter det til det som det jevnt over er enighet om, slik at alle kan stå inne for det som til slutt sendes.
![]() |
![]() |
#45 |
Joker
|
![]()
Det som gjør saken vanskelig er jo at det er en haug av småting som gjør inntrykket mange av oss har av SAS dårlig.
Alt bortsett fra softblock og kommunikasjon er jo i praksis småting, så jeg synes vi bør finne en smart måte å formulere også småting på. Last edited by KristianSk; 28-09-2014 at 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Da mister de jo muligheten til å flytte skillet og flytte på folk som har reservert sete uten å varsle dem.
![]() |
#47 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Neida, det gjorde vi i gamle dager da vi hadde gardin også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eurobonus Diamond
|
![]() Quote:
Samme hvor mye man annonserer og prøver å håndheve dette, er det faktisk raskere å bare slippe folk ombord enn å stå å krangle med folk som ikke hører etter, og ikke forstår at de ikke kan gå ombord nå. Har lagt merke til at folk ikke hører etter her hjemme, men så fort de er i utlandet så er de mere oppmerksomme å faktisk gjør det de blir fortalt. Og ja, jeg jobber i gate så vet hva jeg snakker om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Joker
|
![]() Quote:
Begge deler er greit for meg, men slik det er nå blir det bare rot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som nevnt tidligere - ved mange gater er det rett og slett ikke plass .... Blir både vanskelig og flaut å tvinge gjennom dette når folk allerede står som sild i tønne med liten plass til å manøvrere ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Joker
|
![]()
Jepp, så derfor burde det egentlig bare droppes. Skaper mindre irritasjon for alle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En klar inndeling før boarding er løsningen tror jeg. Når folk respekterer ryanair sin priority queue så vil de respektere sas sin også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De gangene sas har gatepersonell som er strenge og som kjører Priority boarding så blir jeg nesten litt rørt, og som nevnt, får RYanair det til, så får sas det til. er bare snakk om å stå litt på krava og være strenge.
Koster lite å være konsekvent, og det gir det lille ekstra for statusklubben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
EBD
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
NCE i dag. Innsjekk samtidig på flyet til OSL og CPH. Skjermen ved gaten sa "Boarding SAS Pluss" og på et blått skilt ved siden av stod det "Prioritert boarding: SAS plus, EBD og EBG". Problemet var bare at det var bare en kö å stå i. Da boarding startet ble de förste stoppet med beskjed "SAS Business only". Noen få gikk forbi köen. Ingen kontroll av disse. (Tror ikke de ser det på scanning av boardingkort). Da prioritert boarding var gjennomfört skiftet skjermen til "Boarding all passangers". De pröver i alle fall....
![]() |
#57 |
EBD
|
![]()
Ganske typisk at det står 3-4 stk ganske nære gaten og venter til statusene har passert og med det blokker alle på vei mot gaten..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
Det er jo mange i SGS som får det til, selv på fulle fly med mange økonomipassasjerer som presser på. De blir pent bedt om å vente - og da respekterer dem det. Som EBD (med 82 flights med SAS hittil i år) vet jeg også hva jeg snakker om. Det handler om at gateagent faktisk orker å gjøre det. Slik virker det hvertfall for meg. Selv en morgenflyvning BGO-OSL med 80% gullmedlemmer/Plus, ble en passasjer i GO stoppet - selv om "alle" passasjerene gikk mot skranken når det var Priority Boarding. Dette er jo en vanesak for passasjerer. Hvis dere innfører det på absolutt alle avganger, ville folk vendt seg til det. Men hvis de kun opplever det på 1/10 avganger skjønner jeg at de ikke tror på det. Hvorfor får noen det til - og andre det ikke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kan det ha med penger å gjøre?
Tipper Ryanair har et ris bak speilet om det ikke går som avtalt med lufthavn/handling.
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Ja, har NetCom abonnement og ringer fra sånn iPhone type ting. Men sjekket litt med en kontakt og han sa at Telenor har sperret for alle 915xxxxx Nr. Utrolig dårlig praksis etter min mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DC-9-21 lyfter med 80 personer ombord, landar med 3! | HansJ | Flyhistorisk forum | 25 | 09-05-2024 17:16 |
3 flymodeller selges samlet inkludert aeroclassics SAS a320 NEO | Robert | Samlerhjørnet | 1 | 18-06-2017 13:16 |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Flåteutnyttelsen i et samlet SAS | VC-10 | Flyforum | 1 | 03-09-2009 12:35 |
Hverdagsrapport: Til sentrale strøk med SK og WF | Someone | TripReports | 8 | 08-10-2008 12:56 |