Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-09-2014, 09:26   #41
Tjab
Upgrade me....

Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Blokkering av midtsete tror jeg er noe som alle ønsker seg.
Prioritert boarding som faktisk håndheves. (de er flinke i utlandet)
Pri tag på bagasje.

Og så burde GuLL/C hos WF oppgraderes. (men det er vel en annen tråd...)

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 09:34   #42
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Default Re: Dialog med sentrale personer hos SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
De fleste selskaper med femsifret nummer har blokkert slik at en ikke lenger kan slå nummeret som en kan bruke fra utlandet....

Kanskje dette kan tas opp med ledelsen, og at det er noen som har tatt seg til rette ved outsourcing?

Får en tastet inn eb-nummer om en bruker Skype/Viber?

Det er teleoperatøren som tar seg betalt ved bruk av femsifret nr, selskapene tjener ikke på det. For dem er det tap tap, ekstra kost + sure kunder. Det er post og teletilsynet som oppfordrer store selskaper til å ha enkle nr. Når du ringer et fremsifret nr så blir du bare viderekoblet til et vanlig nummer. Telefonnummer der selskapet tjener penger, eks opplysning er firesifret.

I banken jeg jobber er vi fly forbannet på operatørene som tar seg betalt, nettop fordi kundene beskylder oss. Nå har jeg jobbet hos oss med å implementere callcenter telefonkøer som kundesenteret bruker, og kan si at det femsifrede nr viderekobler til er "kontakt fra utlandet nummeret" som ligger ute på nettsidene. Tok nettop en testrunde til både SAS og min arbeidsgiver og et utvalg andre store norske banker, ingen hadde sperret for utenlandsnr. Dersom du opplever det, bytt operatør ASAP.

Det vi kan oppfordre SAS til er å legge ut et vanlig 8-sifret nr som det går an og ringe i tillegg.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 10:51   #43
TGjr
ScanFlyer Blue

Dette er en meget god tråd, håper bare det er noen fra SAS som leser. Eller noen som vet hvor innspillene skal sendes.

Jeg forsøker å prioritere SAS så mye som mulig til hele familien, men det er stadig utfordringer….

Dog kunne jeg ønske meg noen småting som hvil styrke SAS sin konkurranseevne.

a. Kunne tenkt meg et reservert område for EBD/P i loungen - det er så mange gullkort ute å går slik at det ofte er trangt om plassen. Behøver ikke være noen ekstra service, men garantert sitteplass hadde vært bra.

b. Når uhellet er ute er det MANGE som trenger hjelp. Hva med å ha en egen EBD/P kø i loungen for å få raskere service ?

c. Softblock har vært nevnt av mange….

d. Skikkelig toalettmappe på longhoal - er så innmari lei av den filtlefsa vi får i dag. NÅ MÅ DET BLI SLUTT

e. Gjenkjenning av EBD/P på flyet. det koster ikke no, men hadde vært så hyggelig.

Sist men ikke minst sørge for at EBD er gjenkjent i hele alliansen. I dag får en ingen hjelp eller oppmerksomhet hvis en flyr domestic US uten for SAS Hub. her er det mulig å få mye hjelp fra samarbeidsselskaper.

MVH

En som lever i håpet
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 18:36   #44
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by TGjr View Post
Dette er en meget god tråd, håper bare det er noen fra SAS som leser. Eller noen som vet hvor innspillene skal sendes.
Det blir oversendt til VP for produktutvikling hos SAS etter at vi har fått svar på det første fellesbrevet om soft block.

Quote:
Originally Posted by hanswest View Post
Når det nå er slik at vi er i en god dialog så må vi passe på å være nøye med hvilke saker vi bringer frem, jeg tror fort vi som høytfrekventreisende blir tatt mindre alvorlige hvis vi begynner å diskuterer størrelsen på kaffekopper og innhold i salaten.
Helt enig. Prøvde å legge litt føringer for dette i førsteinnlegget, men det har blitt mange tilbakemeldinger om ting som isolert sett er små detaljer. Likevel - en del av dem er til sammen et poeng. Servering i papp og med plastbestikk, plastglass, (små) pappkopper, stusselig amenity kit, plast/papp i innenriksloungen m.m. gir samlet en dårlig "premiumfølelse", og jeg tenker at det siste er tilbakemeldingen vi må gi. Så får SAS selv vurdere om det er linjen de vil ligge på (kanskje fornuftig i jantelandene i Skandinavia?), eller om de vil gjøre endringer.

Jeg kommer til å gå gjennom tilbakemeldingene fra denne tråden og Bonusfeber-tråden, før jeg sammenfatter det til det som det jevnt over er enighet om, slik at alle kan stå inne for det som til slutt sendes.
Old 28-09-2014, 19:21   #45
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Det som gjør saken vanskelig er jo at det er en haug av småting som gjør inntrykket mange av oss har av SAS dårlig.

Alt bortsett fra softblock og kommunikasjon er jo i praksis småting, så jeg synes vi bør finne en smart måte å formulere også småting på.

Last edited by KristianSk; 28-09-2014 at 19:46.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 20:47   #46
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by KLM 1200 View Post
- Gardin mellom Plus & Go
Da mister de jo muligheten til å flytte skillet og flytte på folk som har reservert sete uten å varsle dem.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 20:54   #47
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Neida, det gjorde vi i gamle dager da vi hadde gardin også.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 00:19   #48
LN-RRA
Eurobonus Diamond

LN-RRA's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Prioritert boarding som faktisk håndheves. (de er flinke i utlandet)
Hjelper lite på dette berget hvor klasseskille er et ukjent begrep.
Samme hvor mye man annonserer og prøver å håndheve dette, er det faktisk raskere å bare slippe folk ombord enn å stå å krangle med folk som ikke hører etter, og ikke forstår at de ikke kan gå ombord nå.

Har lagt merke til at folk ikke hører etter her hjemme, men så fort de er i utlandet så er de mere oppmerksomme å faktisk gjør det de blir fortalt.

Og ja, jeg jobber i gate så vet hva jeg snakker om.
LN-RRA is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 01:13   #49
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-RRA View Post
Samme hvor mye man annonserer og prøver å håndheve dette, er det faktisk raskere å bare slippe folk ombord enn å stå å krangle med folk som ikke hører etter, og ikke forstår at de ikke kan gå ombord nå.

Har lagt merke til at folk ikke hører etter her hjemme, men så fort de er i utlandet så er de mere oppmerksomme å faktisk gjør det de blir fortalt.

Derfor bør vi etter min mening si til SAS - håndhev det eller dropp det helt.

Begge deler er greit for meg, men slik det er nå blir det bare rot.
Old 29-09-2014, 01:38   #50
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Derfor bør vi etter min mening si til SAS - håndhev det eller dropp det helt.

Begge deler er greit for meg, men slik det er nå blir det bare rot.
Som nevnt tidligere - ved mange gater er det rett og slett ikke plass .... Blir både vanskelig og flaut å tvinge gjennom dette når folk allerede står som sild i tønne med liten plass til å manøvrere ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 01:52   #51
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Som nevnt tidligere - ved mange gater er det rett og slett ikke plass .... Blir både vanskelig og flaut å tvinge gjennom dette når folk allerede står som sild i tønne med liten plass til å manøvrere ..
Jepp, så derfor burde det egentlig bare droppes. Skaper mindre irritasjon for alle.
Old 29-09-2014, 07:03   #52
Norfindir
ScanFlyer Blue

En klar inndeling før boarding er løsningen tror jeg. Når folk respekterer ryanair sin priority queue så vil de respektere sas sin også.
Norfindir is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 10:16   #53
ErlA
ScanFlyer Gold

De gangene sas har gatepersonell som er strenge og som kjører Priority boarding så blir jeg nesten litt rørt, og som nevnt, får RYanair det til, så får sas det til. er bare snakk om å stå litt på krava og være strenge.

Koster lite å være konsekvent, og det gir det lille ekstra for statusklubben.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 14:42   #54
Are G
EBD

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Lite sidesprang. Tips, ring "fra utlandet" nummeret det koster ingenting ekstra og fungerer helt fint. Tipset kan faktisk brukes hos alle som bruker 5-sifret nr.
Funker dette fra din telefon til SAS? Som du har gjort? Jeg forsøkte på dette i dag, men ble opplyst om at dette nummeret kun var tilgjengelig fra utlandet så jeg var nødt til å ringe til det skamdyre 5-sifrede..
Are G is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 14:47   #55
Norfindir
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Blir både vanskelig og flaut å tvinge gjennom dette når folk allerede står som sild i tønne med liten plass til å manøvrere ..
Da må folk bare lære seg å sitte i ro til det er dems tur til å gå ombord.. Og det fungerer bare om de blir skikkelig avvist.
Norfindir is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 16:25   #56
Fbu76
ScanFlyer Blue

NCE i dag. Innsjekk samtidig på flyet til OSL og CPH. Skjermen ved gaten sa "Boarding SAS Pluss" og på et blått skilt ved siden av stod det "Prioritert boarding: SAS plus, EBD og EBG". Problemet var bare at det var bare en kö å stå i. Da boarding startet ble de förste stoppet med beskjed "SAS Business only". Noen få gikk forbi köen. Ingen kontroll av disse. (Tror ikke de ser det på scanning av boardingkort). Da prioritert boarding var gjennomfört skiftet skjermen til "Boarding all passangers". De pröver i alle fall....
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 16:39   #57
Are G
EBD

Ganske typisk at det står 3-4 stk ganske nære gaten og venter til statusene har passert og med det blokker alle på vei mot gaten..
Are G is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 17:19   #58
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-RRA View Post

Har aldri satt mine ben i et Ryanair-fly, men har snakket med venner som reiser med dem ofte fra Rygge. De betaler for prioritert ombordstigning, og det fungerer som bare det.

Det er jo mange i SGS som får det til, selv på fulle fly med mange økonomipassasjerer som presser på. De blir pent bedt om å vente - og da respekterer dem det.

Som EBD (med 82 flights med SAS hittil i år) vet jeg også hva jeg snakker om. Det handler om at gateagent faktisk orker å gjøre det. Slik virker det hvertfall for meg.

Selv en morgenflyvning BGO-OSL med 80% gullmedlemmer/Plus, ble en passasjer i GO stoppet - selv om "alle" passasjerene gikk mot skranken når det var Priority Boarding.

Dette er jo en vanesak for passasjerer. Hvis dere innfører det på absolutt alle avganger, ville folk vendt seg til det. Men hvis de kun opplever det på 1/10 avganger skjønner jeg at de ikke tror på det.

Hvorfor får noen det til - og andre det ikke?
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 18:37   #59
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post

Hvorfor får noen det til - og andre det ikke?
Kan det ha med penger å gjøre?

Tipper Ryanair har et ris bak speilet om det ikke går som avtalt med lufthavn/handling.
Old 02-10-2014, 19:43   #60
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Default Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Funker dette fra din telefon til SAS? Som du har gjort? Jeg forsøkte på dette i dag, men ble opplyst om at dette nummeret kun var tilgjengelig fra utlandet så jeg var nødt til å ringe til det skamdyre 5-sifrede..

Ja, har NetCom abonnement og ringer fra sånn iPhone type ting.

Men sjekket litt med en kontakt og han sa at Telenor har sperret for alle 915xxxxx Nr. Utrolig dårlig praksis etter min mening.
RedLine is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules