Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-09-2014, 09:08   #21
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Nei, er ingen regel her. Tror også du misforstår hva alliansene legger seg opp i av flyselskapenes drift
Tja... det er en alliansefordel at *G-kortholdere skal ha prioritert boarding "where available". Så når det først annonseres og blir satt opp skilt bør det også håndheves på en skikkelig måte.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2014, 10:16   #22
Star Flyer
Star Alliance only.
 
Star Flyer's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Dessuten ta en morgenfly fra Bergen til Oslo: hva er poenget med prioritert boarding når over halvparten av flyet enten reiser i Plus eller har gullkort?
Bor i Bergen og flyr over med SK238/SK244 (avg. 07:00/07:25) flere ganger i måneden. Selv om 70% av flyet er gull-/diamantmedlemmer og Plus, fungerer det faktisk strålende.
(Ikke alltid, men de fleste tilfeller.) De presiserer tydelig over høytaleren, og den lille gjengen i Go uten status står faktisk pent og venter.

Det samme skjedde på OSL da jeg fløy en morgenflyvning til Bergen en mandags morgen. De ropte ut: "Er det flere gullmedlemmer eller Plus?", før de slapp om bord resten.

Det fungerer, faktisk.
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2014, 12:45   #23
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,617
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Jeg synes vi kunne ha med et eget punkt om "kosistent opplevelse" for det er jo det vi i mange tilfeller faktisk ønsker. Mye av klagingen vår går på at vi ikke opplever at servicen og produktet er konsistent. Det er litt jokernord over det av og til.
storg is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2014, 13:15   #24
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,295
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Jeg tror at det vi kan komme lengst med er å få frem våre synspunkter på service om bord.
Vi er noen av SAS beste kunder og flyr tilsammen skrekkelig mange turer i måneden.
Når så mange av oss opplever at CC fortsatt ikke vet hvordan de skal forholde seg til service i plus trenger SAS feedback på dette for å kunne klare å få gitt ENDA bedre og entydige beskjeder ut til CC.
Er alt i Plus gratis, så er det faktisk bare sånn det er.
Dette må komme tydligere frem internt synes jeg.

Forferdelig at vi må til for å lære opp de ansatte i SAS, men det er ikke sikkert det har kommet frem til de rette ører enda....
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2014, 22:47   #25
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Det viktigste må vel først og fremst å få til et konsistent produkt men hensyn til servering, betaling, boarding osv. Hvis produktet er konsistent er det også lettere å diskutere hva tilbudet faktisk innebærer og eventuelle mangler og goder.

Slik det er nå synes jeg det er rotete og man vet aldri hva man får eller hva man skal forvente å få. Slik bør det ikke være.

Når det er sagt synes jeg det er vel lite. Kun servere drikke og noe snaks i plus inter nordisk og på flights på over 1 time. Noe mer å bite i burde de kunne by på.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2014, 23:08   #26
KLM 1200
EuroBonus Gold
 
KLM 1200's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: Stavanger/Bergen
Posts: 395
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

-Gjenkjennelse av sine EBG/D/P kunder bedre.
__________________
EuroBonus Diamond, Flying Blue Silver and Turkish Airlines Miles And Smiles Gold!
*SVG-BGO-TRD-OSL-SVG* SK Plus
*SVG-CPH-ZUR-CPH-OSL-SVG* SK Go
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2014, 23:13   #27
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by KLM 1200 View Post
-Gjenkjennelse av sine EBG/D/P kunder bedre.
Hvordan da, konkret? Det er f.eks. ikke alle som ønsker bedre gjenkjennelse ombord, selv synes jeg personlig hilsen og slikt er ukomfortabelt.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2014, 23:17   #28
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Tipper Mr EBG/D/P som flyr SVG-OSL/BGO/TRD tre ganger i uken ville bli skikkelig happy hver gang han ble ønsket velkommen med trampeklapp ,fyrverkeri, blomster og pre departure champagne av kabinpersonalet.

Ja. Nettopp.
__________________

Last edited by Cecilie; 23-09-2014 at 23:19.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2014, 23:27   #29
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Nei men for å være litt seriøs. På shorthaul så tror jeg ingen andre enn vaskeekte EBP kan forvente seg litt personlig recognition. Det er jo rett og slett ikke tid til det. Skal flyvertene og flyvertinnene løpe rundt før avgang for å hilse og tjo og hei på alle gullguttene så kommer SAS til å rase på punktlighetsstatistikken i allefall.

På langdistanse er det jo såklart annerledes. Andelen gullunger er kanskje noe lavere (?) og det er selvfølgelig bedre tid, man kan feks gjøre noe etter avgang.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2014, 07:37   #30
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Håndhilsing på shorthaul er bare tull, på longhaul synes jeg purser gjerne kan hilse på EBD/P. Alle er jo EBG fortiden.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2014, 09:40   #31
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Når det nå er slik at vi er i en god dialog så må vi passe på å være nøye med hvilke saker vi bringer frem, jeg tror fort vi som høytfrekventreisende blir tatt mindre alvorlige hvis vi begynner å diskuterer størrelsen på kaffekopper og innhold i salaten.

Av de tingene som har kommet opp, foruten midtseteblokkering, mener jeg at et konstsitent produkt, og en konsistent håndheving av dette er viktig, det gjør reisen mer forutsigbar, og når man reiser mye er forutsigbarhet noe av det viktigste. Helt personlig mener jeg at innholdet i produktet nå egentlig er ganske bra, unntatt utvalget av spiselig på Norden-rutene.

Dernest kommer prioritet på bagasje.


Så kan vi skryte i samme omgang:
- Punktligheten!!
- Informasjon ved avvik
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2014, 10:04   #32
Everest
ScanFlyer Silver
 
Everest's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 613
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

At de IKKE fortsetter å legge til unyttige funksjoner i appen, men heller fokuserer på stabilitet, sikkerhet og brukervennlighet.
Everest is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2014, 12:30   #33
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Veldig enig med Hanswest. Fingern må litt i jorda her over hva som skal forbedres i denne omgang. Sleng ikke ukritisk med for mange mindre filleting (serveres i papp, liten kaffekopp etc) men ta de tingene som virkelig betyr noe for oss som reiser en hel del.

-Seatblock
-Lik opplevelse hele tiden (betale eller ikke betale for nr 2 i PLUS etc)

De andre tingene mener jeg heller vi kan beskrive når det kommer en ny undersøkelse fra SAS.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2014, 12:48   #34
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Enig med folk her at vi ikke trenger å mase om småting.

Mine top fiks i prioritert rekkefølge
-softblock
-pri boarding
-pri tag, vil at de skal ligge tilgjengelig ved self service bagdrop slik at vi slipper å gå i skranken.
-mat i plus Norden over 1,5t
econ is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2014, 16:49   #35
Norfindir
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Location: Son, Vestby, Norge
Posts: 313
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Enig med folk her at vi ikke trenger å mase om småting.
-pri tag, vil at de skal ligge tilgjengelig ved self service bagdrop slik at vi slipper å gå i skranken.
De må i såfall skrives ut på en eller annen måte ellers så vil jo alle bare sette på en tag. Men enig i at det bør gies ut skikkelige prio-tagger. PRIORITY i svart/hvitt på bag-taggen har iallefall ikke fungert for meg i 5 av 5 tilfeller mens en rød tag har virket i 100% om man ser bort fra OSL og LHR.

Uansett min prioritering:
- Softblock
- Prioritert bagasje
- Prioritert boarding
- Ha samme serverings tilbud intra Skandinavisk som Europeisk og heller skille på flytid.
Norfindir is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2014, 20:26   #36
KLM 1200
EuroBonus Gold
 
KLM 1200's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: Stavanger/Bergen
Posts: 395
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

- Få poeng kjappere på EuroBonus konto.
- Få bedre stabilitet på sas.no
- Softblock
- Bedre mat i Plus og på kortere turer
- Gardin mellom Plus & Go
- Musserende innenriks :-)
__________________
EuroBonus Diamond, Flying Blue Silver and Turkish Airlines Miles And Smiles Gold!
*SVG-BGO-TRD-OSL-SVG* SK Plus
*SVG-CPH-ZUR-CPH-OSL-SVG* SK Go
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2014, 23:32   #37
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Dialog med sentrale personer hos SAS - samlet tilbakemelding

Ingen som synes responstiden på gullmailen burde forbedres? Går fort 3-4 dager på enkle spørsmål, og alternativet er 5-siftet nummer som koster en halv arm å ringe fra mobil..
Are G is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2014, 23:45   #38
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 853
Default Re: Dialog med sentrale personer hos SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Ingen som synes responstiden på gullmailen burde forbedres? Går fort 3-4 dager på enkle spørsmål, og alternativet er 5-siftet nummer som koster en halv arm å ringe fra mobil..

Lite sidesprang. Tips, ring "fra utlandet" nummeret det koster ingenting ekstra og fungerer helt fint. Tipset kan faktisk brukes hos alle som bruker 5-sifret nr.
RedLine is online now   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 08:15   #39
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6,058
Default Re: Dialog med sentrale personer hos SAS - samlet tilbakemelding

De fleste selskaper med femsifret nummer har blokkert slik at en ikke lenger kan slå nummeret som en kan bruke fra utlandet....

Kanskje dette kan tas opp med ledelsen, og at det er noen som har tatt seg til rette ved outsourcing?

Får en tastet inn eb-nummer om en bruker Skype/Viber?

Last edited by Chriscross; 28-09-2014 at 08:17.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 08:18   #40
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Dialog med sentrale personer hos SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Ingen som synes responstiden på gullmailen burde forbedres? Går fort 3-4 dager på enkle spørsmål, og alternativet er 5-siftet nummer som koster en halv arm å ringe fra mobil..
Jeg har fått svar innen 1 dag (innen noen timer) de siste gangene jeg har hatt spørsmål (senest sist uke).
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DC-9-21 lyfter med 80 personer ombord, landar med 3! HansJ Flyhistorisk forum 25 09-05-2024 17:16
3 flymodeller selges samlet inkludert aeroclassics SAS a320 NEO Robert Samlerhjørnet 1 18-06-2017 13:16
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS Hickok Flyforum 29 02-07-2016 14:15
Flåteutnyttelsen i et samlet SAS VC-10 Flyforum 1 03-09-2009 12:35
Hverdagsrapport: Til sentrale strøk med SK og WF Someone TripReports 8 08-10-2008 12:56


All times are GMT +2. The time now is 10:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.