![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#22 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
(Ikke alltid, men de fleste tilfeller.) De presiserer tydelig over høytaleren, og den lille gjengen i Go uten status står faktisk pent og venter. Det samme skjedde på OSL da jeg fløy en morgenflyvning til Bergen en mandags morgen. De ropte ut: "Er det flere gullmedlemmer eller Plus?", før de slapp om bord resten. Det fungerer, faktisk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Jeg synes vi kunne ha med et eget punkt om "kosistent opplevelse" for det er jo det vi i mange tilfeller faktisk ønsker. Mye av klagingen vår går på at vi ikke opplever at servicen og produktet er konsistent. Det er litt jokernord over det av og til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Jeg tror at det vi kan komme lengst med er å få frem våre synspunkter på service om bord.
Vi er noen av SAS beste kunder og flyr tilsammen skrekkelig mange turer i måneden. Når så mange av oss opplever at CC fortsatt ikke vet hvordan de skal forholde seg til service i plus trenger SAS feedback på dette for å kunne klare å få gitt ENDA bedre og entydige beskjeder ut til CC. Er alt i Plus gratis, så er det faktisk bare sånn det er. Dette må komme tydligere frem internt synes jeg. Forferdelig at vi må til for å lære opp de ansatte i SAS, men det er ikke sikkert det har kommet frem til de rette ører enda.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det viktigste må vel først og fremst å få til et konsistent produkt men hensyn til servering, betaling, boarding osv. Hvis produktet er konsistent er det også lettere å diskutere hva tilbudet faktisk innebærer og eventuelle mangler og goder.
Slik det er nå synes jeg det er rotete og man vet aldri hva man får eller hva man skal forvente å få. Slik bør det ikke være. Når det er sagt synes jeg det er vel lite. Kun servere drikke og noe snaks i plus inter nordisk og på flights på over 1 time. Noe mer å bite i burde de kunne by på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
EuroBonus Gold
|
![]()
-Gjenkjennelse av sine EBG/D/P kunder bedre.
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvordan da, konkret? Det er f.eks. ikke alle som ønsker bedre gjenkjennelse ombord, selv synes jeg personlig hilsen og slikt er ukomfortabelt.
![]() |
#28 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Tipper Mr EBG/D/P som flyr SVG-OSL/BGO/TRD tre ganger i uken ville bli skikkelig happy hver gang han ble ønsket velkommen med trampeklapp ,fyrverkeri, blomster og pre departure champagne av kabinpersonalet.
Ja. Nettopp.
![]() Last edited by Cecilie; 23-09-2014 at 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Nei men for å være litt seriøs. På shorthaul så tror jeg ingen andre enn vaskeekte EBP kan forvente seg litt personlig recognition. Det er jo rett og slett ikke tid til det. Skal flyvertene og flyvertinnene løpe rundt før avgang for å hilse og tjo og hei på alle gullguttene så kommer SAS til å rase på punktlighetsstatistikken i allefall.
På langdistanse er det jo såklart annerledes. Andelen gullunger er kanskje noe lavere (?) og det er selvfølgelig bedre tid, man kan feks gjøre noe etter avgang.
![]() |
#30 |
Joker
|
![]()
Håndhilsing på shorthaul er bare tull, på longhaul synes jeg purser gjerne kan hilse på EBD/P. Alle er jo EBG fortiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Når det nå er slik at vi er i en god dialog så må vi passe på å være nøye med hvilke saker vi bringer frem, jeg tror fort vi som høytfrekventreisende blir tatt mindre alvorlige hvis vi begynner å diskuterer størrelsen på kaffekopper og innhold i salaten.
Av de tingene som har kommet opp, foruten midtseteblokkering, mener jeg at et konstsitent produkt, og en konsistent håndheving av dette er viktig, det gjør reisen mer forutsigbar, og når man reiser mye er forutsigbarhet noe av det viktigste. Helt personlig mener jeg at innholdet i produktet nå egentlig er ganske bra, unntatt utvalget av spiselig på Norden-rutene. Dernest kommer prioritet på bagasje. Så kan vi skryte i samme omgang: - Punktligheten!! - Informasjon ved avvik |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
At de IKKE fortsetter å legge til unyttige funksjoner i appen, men heller fokuserer på stabilitet, sikkerhet og brukervennlighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Veldig enig med Hanswest. Fingern må litt i jorda her over hva som skal forbedres i denne omgang. Sleng ikke ukritisk med for mange mindre filleting (serveres i papp, liten kaffekopp etc) men ta de tingene som virkelig betyr noe for oss som reiser en hel del.
-Seatblock -Lik opplevelse hele tiden (betale eller ikke betale for nr 2 i PLUS etc) De andre tingene mener jeg heller vi kan beskrive når det kommer en ny undersøkelse fra SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Enig med folk her at vi ikke trenger å mase om småting.
Mine top fiks i prioritert rekkefølge -softblock -pri boarding -pri tag, vil at de skal ligge tilgjengelig ved self service bagdrop slik at vi slipper å gå i skranken. -mat i plus Norden over 1,5t |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Uansett min prioritering: - Softblock - Prioritert bagasje - Prioritert boarding - Ha samme serverings tilbud intra Skandinavisk som Europeisk og heller skille på flytid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
EuroBonus Gold
|
![]()
- Få poeng kjappere på EuroBonus konto.
- Få bedre stabilitet på sas.no - Softblock - Bedre mat i Plus og på kortere turer - Gardin mellom Plus & Go - Musserende innenriks :-)
![]() |
#37 |
EBD
|
![]()
Ingen som synes responstiden på gullmailen burde forbedres? Går fort 3-4 dager på enkle spørsmål, og alternativet er 5-siftet nummer som koster en halv arm å ringe fra mobil..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Lite sidesprang. Tips, ring "fra utlandet" nummeret det koster ingenting ekstra og fungerer helt fint. Tipset kan faktisk brukes hos alle som bruker 5-sifret nr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
De fleste selskaper med femsifret nummer har blokkert slik at en ikke lenger kan slå nummeret som en kan bruke fra utlandet....
Kanskje dette kan tas opp med ledelsen, og at det er noen som har tatt seg til rette ved outsourcing? Får en tastet inn eb-nummer om en bruker Skype/Viber? Last edited by Chriscross; 28-09-2014 at 08:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har fått svar innen 1 dag (innen noen timer) de siste gangene jeg har hatt spørsmål (senest sist uke).
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DC-9-21 lyfter med 80 personer ombord, landar med 3! | HansJ | Flyhistorisk forum | 25 | 09-05-2024 17:16 |
3 flymodeller selges samlet inkludert aeroclassics SAS a320 NEO | Robert | Samlerhjørnet | 1 | 18-06-2017 13:16 |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Flåteutnyttelsen i et samlet SAS | VC-10 | Flyforum | 1 | 03-09-2009 12:35 |
Hverdagsrapport: Til sentrale strøk med SK og WF | Someone | TripReports | 8 | 08-10-2008 12:56 |