Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-09-2014, 09:26   #1
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,307
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Blokkering av midtsete tror jeg er noe som alle ønsker seg.
Prioritert boarding som faktisk håndheves. (de er flinke i utlandet)
Pri tag på bagasje.

Og så burde GuLL/C hos WF oppgraderes. (men det er vel en annen tråd...)
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 00:19   #2
LN-RRA
Eurobonus Diamond
 
LN-RRA's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Prioritert boarding som faktisk håndheves. (de er flinke i utlandet)
Hjelper lite på dette berget hvor klasseskille er et ukjent begrep.
Samme hvor mye man annonserer og prøver å håndheve dette, er det faktisk raskere å bare slippe folk ombord enn å stå å krangle med folk som ikke hører etter, og ikke forstår at de ikke kan gå ombord nå.

Har lagt merke til at folk ikke hører etter her hjemme, men så fort de er i utlandet så er de mere oppmerksomme å faktisk gjør det de blir fortalt.

Og ja, jeg jobber i gate så vet hva jeg snakker om.
LN-RRA is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 01:13   #3
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by LN-RRA View Post
Hjelper lite på dette berget hvor klasseskille er et ukjent begrep.
Samme hvor mye man annonserer og prøver å håndheve dette, er det faktisk raskere å bare slippe folk ombord enn å stå å krangle med folk som ikke hører etter, og ikke forstår at de ikke kan gå ombord nå.

Har lagt merke til at folk ikke hører etter her hjemme, men så fort de er i utlandet så er de mere oppmerksomme å faktisk gjør det de blir fortalt.

Og ja, jeg jobber i gate så vet hva jeg snakker om.
Derfor bør vi etter min mening si til SAS - håndhev det eller dropp det helt.

Begge deler er greit for meg, men slik det er nå blir det bare rot.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 01:38   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Derfor bør vi etter min mening si til SAS - håndhev det eller dropp det helt.

Begge deler er greit for meg, men slik det er nå blir det bare rot.
Som nevnt tidligere - ved mange gater er det rett og slett ikke plass .... Blir både vanskelig og flaut å tvinge gjennom dette når folk allerede står som sild i tønne med liten plass til å manøvrere ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 01:52   #5
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Som nevnt tidligere - ved mange gater er det rett og slett ikke plass .... Blir både vanskelig og flaut å tvinge gjennom dette når folk allerede står som sild i tønne med liten plass til å manøvrere ..
Jepp, så derfor burde det egentlig bare droppes. Skaper mindre irritasjon for alle.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 14:47   #6
Norfindir
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Location: Son, Vestby, Norge
Posts: 313
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Blir både vanskelig og flaut å tvinge gjennom dette når folk allerede står som sild i tønne med liten plass til å manøvrere ..
Da må folk bare lære seg å sitte i ro til det er dems tur til å gå ombord.. Og det fungerer bare om de blir skikkelig avvist.
Norfindir is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 21:29   #7
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by Norfindir View Post
Da må folk bare lære seg å sitte i ro til det er dems tur til å gå ombord.. Og det fungerer bare om de blir skikkelig avvist.
Utgang 15 på Gardermoen i kveld hadde skilt hvor de inviterte Gull og Diamant førs sammen med SAS pluss. Det funka dårlig. Ingen respekt og ingen kontroll. FOr at dette skal fungere må det håndheves skikkelig slik at folk blir stoppet og tatt til siden hvis de prøver seg å snike.

Tror dette vil virke mot sin hensikt for SAS. Da er jeg heller for at betjeningen forsøke å gi Gull/Diamant kunder litt ekstra oppmerksomhet. Lar seg nok ikke gjennomføre med Gull da nesten alle har det nå
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2014, 17:15   #8
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Kom til å tenke på en ting til….Et forslag å sende videre er å premiere de som har vært lojale i mange år. Hva med de som har vært med siden RVC tiden å innehatt høyeste offisielle status hele tiden.

20 år eller mer som gull eller diamant kunde burde gi ett år Pandion eller evig gull/diamnt
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 17:19   #9
Star Flyer
Star Alliance only.
 
Star Flyer's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by LN-RRA View Post
Hjelper lite på dette berget hvor klasseskille er et ukjent begrep.
Samme hvor mye man annonserer og prøver å håndheve dette, er det faktisk raskere å bare slippe folk ombord enn å stå å krangle med folk som ikke hører etter, og ikke forstår at de ikke kan gå ombord nå.

Har lagt merke til at folk ikke hører etter her hjemme, men så fort de er i utlandet så er de mere oppmerksomme å faktisk gjør det de blir fortalt.

Og ja, jeg jobber i gate så vet hva jeg snakker om.
Har aldri satt mine ben i et Ryanair-fly, men har snakket med venner som reiser med dem ofte fra Rygge. De betaler for prioritert ombordstigning, og det fungerer som bare det.

Det er jo mange i SGS som får det til, selv på fulle fly med mange økonomipassasjerer som presser på. De blir pent bedt om å vente - og da respekterer dem det.

Som EBD (med 82 flights med SAS hittil i år) vet jeg også hva jeg snakker om. Det handler om at gateagent faktisk orker å gjøre det. Slik virker det hvertfall for meg.

Selv en morgenflyvning BGO-OSL med 80% gullmedlemmer/Plus, ble en passasjer i GO stoppet - selv om "alle" passasjerene gikk mot skranken når det var Priority Boarding.

Dette er jo en vanesak for passasjerer. Hvis dere innfører det på absolutt alle avganger, ville folk vendt seg til det. Men hvis de kun opplever det på 1/10 avganger skjønner jeg at de ikke tror på det.

Hvorfor får noen det til - og andre det ikke?
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2014, 18:37   #10
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post

Hvorfor får noen det til - og andre det ikke?
Kan det ha med penger å gjøre?

Tipper Ryanair har et ris bak speilet om det ikke går som avtalt med lufthavn/handling.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DC-9-21 lyfter med 80 personer ombord, landar med 3! HansJ Flyhistorisk forum 25 09-05-2024 17:16
3 flymodeller selges samlet inkludert aeroclassics SAS a320 NEO Robert Samlerhjørnet 1 18-06-2017 13:16
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS Hickok Flyforum 29 02-07-2016 14:15
Flåteutnyttelsen i et samlet SAS VC-10 Flyforum 1 03-09-2009 12:35
Hverdagsrapport: Til sentrale strøk med SK og WF Someone TripReports 8 08-10-2008 12:56


All times are GMT +2. The time now is 10:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.