![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Hadde nok en OSL-AMS flight med KLM i dag. Det har vært gjennomgående skikkelig bra etter at jeg fikk shiny kort. I dag fløy jeg business og fikk god satay kylling med tilbehør. Fin service igjennom hele flighten.
Det siste kan så klart skyldes at mannen bak meg hadde KLM uniform og en badge som het "observer". Han ble fryktelig pratsom når jeg fortale om at jeg var på søk etter nytt selskap å fly med og fortalte om BA utviklingen. Men oppsummeringsmessig kunne jeg bare si at servicen faktisk ikke var annerledes når han satt der og noterte enn hva den er normalt. Han påstod at de jobbet hardt med service om dagen. Jeg er begynner å bli solgt jeg.
![]() |
#43 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Bare pass på å unngå A330'er med vippesete lengst fremme.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
![]() |
#44 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen tanker om bonusprogrammet deres, Fnate? De får jo ofte en del pepper for det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
Jeg har mest brukt det på enveis economy bookinger i Europa. Men har en følelse av at det kanskje er at av verdens dårligste.
![]() |
![]() |
#46 |
Upgrade me....
|
![]()
For oss/dere som kvalifiserer til FlyingBlue Petroleum så er det ganske så greit altså.
Lounge access fra begynnelsen, fast track og prioritert boarding. Med forbehold om endringer. Kundeservice er dog episk ræva ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det der må du gjerne begrunne. Er Gold selv og har hatt status i andre programmer også. Jeg syns Flying Blue med sin Sky Priority har gjort et syvmilssteg. Med tredjepartsloungene (Hello Eurobonus!) er KLM (og AF etter oppgraderingen av lounge på 2G) mitt soleklare valg.
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Som FB gull har jeg bare fått god behandling, har aldri ventet mer enn ti sekunder fra jeg slår nummeret til klm (de kjenner igjen telefonnummeret ditt). Petroleumskortet kvalifiserer ikke til gullbehandling annet enn pri innsjekk og tilgang på KL sine lounger, har aldri funnet Petroleumsloungen på CDG 2F. Quote:
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
Men jeg (mis)forstod det sånn at han tenkte på andre ting. Og f.eks slipper du ikke inn på lounge i USA uten internasjonal flight. Det gjør du i andre allianser. Du Kan, etter sigende, ikke booke en Delta domestic F flight for poeng. Det kan du med andre. BA kan booke det på AA, etc. Sjekk prisen på intra Europe business flight for points... og hvordan oppgraderer du en intercont for poeng? Sammenligne opptreningen i ECO med f.eks BA, for en premium medlem... jag. Det er en del å ta av ![]() Men jeg allikevel veldig fornøyd med KL flightene mine.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 19-06-2017 at 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Dæven... må trekke tilbake tidligere rykter om at de ikke driver så mye med upgrades hos KL. Oppgradert på gate på AMS-OSL igjen. 2 av 3 flighter nå og nok en gang har de en "observer" som sitter og følger med og noterer.
Har ikke sett dette noe annet sted.
![]() |
#51 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Frågan er jo hvem de observerer!!
![]() |
#52 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har en anelse: Observatøren observerer Fnates kosedyr!
Det er vel en alvorlig sag at få store Fnate som statusmedlem! Tager han Helge med, må de ha ekstra sprit med ombord; tager han elefanten med, må de catre ekstra brus og chokolade! Tager han dem begge med, kunne det eventuelt påvirke KLMs månedsregnskab i negativ retning! Derfor er det bedst at være forberedt, så der ikke kommer nogle overraskelser! ![]() Last edited by oy-viv; 20-06-2017 at 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei noen som vet om economi comfort på 737 og Embraer maskinene til KLM risikerer og bli skjøvet på?
Skal til Wengen i vinter igjen og snuser litt på å fly KLM via Amsterdam til Basel. Og det flyes av henholdsvis 737 og Embraer. På 737 er 6 seter (1rad) og Embraer 8 seter (2 rader) som er comfort. Disse har en pitch som er 3" bedre enn vanlig økonomi. Men mitt spørsmål er om disse radene er faste hos KLM eller gjør KLM som SAS og endrer antall seterader er vanlig økonomi høyere klasse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
De plassene er faste. Det er jo nettopp setefasilitetene du har betalt for. Det er alltid en risiko for å bli flyttet på, men jeg har kun et par erfaringer med det hos KLM, og da 'oppover'.
![]() |
#55 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Eneste de justerer på er antall rader de har Business class, som har samme setene med ledig midtsete. Som regel vil det åpne seg flere rader med eco comfort ved innsjekk om det er få i Business.
![]() |
#56 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tusen takk, da skal dette absolutt vurderes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har KL interlineavtale med SQ? eller må jeg hente baggasje og sjekke inn igjen på Schiphol
![]() |
#58 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De har interline, ja. Det er ikke den vangligste forbindelsen rett nok, men det hender jeg kommer borti den. Bare husk å ikke eksperimentere med separat bilett, for KLM tillater ikke sammenknytting av separate biletter utenfor SkyTeam. Og er forøvrig ganske restriktive også innad i alliansen...
Mvh Gunnar Last edited by Gunnar; 07-08-2017 at 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ganske selvforklarende tittel. Lar det seg gjøre å sjekke inn bagasjen om kvelden før en flight 09.20 dagen etter?
![]() |
#60 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reise med Aegean (generelle spørsmål) | jamesclandestine | Reiseforum | 44 | 04-03-2025 10:31 |
Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer) | Tornerose | Reiseforum | 517 | 24-02-2025 00:08 |
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar | Hpkris | Reiseforum | 247 | 22-07-2024 22:00 |
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 29 | 30-09-2017 06:35 |
Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines | Pan-American | Reiseforum | 15 | 26-10-2015 15:02 |