![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da er Trøndelag igjen nedtynget i regn, så i dag har jeg satt meg ned og scannet noen gamle bilder fra GEN, stort sett fra -80-tallet.
Kvaliteten er litt så som så, men bildene gir da et lite inntrykk av dagens hovedflyplass for 20 - 30 år siden: Denne Caravellen fløy for Transwede og viser seg her i fargene den hadde i en kort periode for Bergen Aviation. ![]() Sterlig sine Caraveller var vanligere å se: ![]() Mange av forumets yngre medlemmer hadde sikkert sin første flytur til syden i en slik: ![]() Northwest flyr vel fortsatt slike, men de får vi vel aldri se igjen på OSL? ![]() En god gammel viking vender hjem i snøværet. Hadde gleden av å fly en slik JFK - GEN selv, en stor opplevelse. ![]() Også store vikinger fikk Janne-farger: ![]() Når jumboen ble for stor, tok DC-10 over: ![]() Også Scanair brukte DC-10 på sine charterreiser: ![]() Tyskere kunne komme seg til Norge på charter med DC-9 ![]() Jeg synes MD-80 tok seg godt ut i Scanair sine gule Janne-farger: ![]() Sterling brukte en kort periode DC-8-63 på sine lange strekninger (og noen kortere): ![]() Busy Bee sin B737-200 var vel vanligere å se på FBU, men den fløy også charter ut fra GEN: ![]() Også for 20 år siden kom mange franskmenn til Norge med charter: ![]() B727-200 var lenge en sliter for Sterling, og i bakgrunnen kommer en 747 (fra Stockholm?) for å plukke opp folk som skal over dammen: ![]() En gang i blant var også en 707 på besøk. Som regel var det charter til USA, men en sesong fløy JAT solhungrige nordmenn til Adriaterhavskysten med denne: ![]() En meget sjelden fugl besøkte GEN i 1985, en Il-86 fra Aeroflot: ![]() Dett var dett. Håper dere syntes det var artig med litt nostalgiske minner fra gamle GEN! ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder fra før GEN ble til OSL | VC-10 | Bilder & foto | 14 | 27-04-2015 20:52 |
Trip rapport fra de gode gamle dage | sk931 | Flyhistorisk forum | 4 | 20-04-2013 18:24 |
Flere bilder fra gode gamle FBU | Fellowship | Flyhistorisk forum | 3 | 16-05-2006 17:35 |
Gamle GEN | MD11 | Flyforum | 2 | 17-10-2005 20:25 |
Gode gamle | sk931 | Flyforum | 3 | 22-09-2005 08:50 |