Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-08-2012, 17:55   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: På besøk til Conrad med Swiss og Thai

Startet frokosten med en kaffe

Selvsagt omelett, var vel 10. dagen på rad

Moet og appelsinjuice

Så var det på tide med litt knaing, her er venterommet

Temmelig folketomt

Ba om skulder og nakkemassasje, men ble overtalt av thai-damene til å velge full pakke

Diverse stash i massasjerommet

Badekåper, prøvde ikke de

Dusjen var stor nok for 3-4 personer

Anbefaler i alle fall en skikkelig behandling i spa'et, det var meget bra.

Deretter var det på tide med mer mat. Fant frem til restaurant-delen, har ikke lagt merke til den tidligere. Riktig så pent

Den var også folketom

Utsikt ut til resten av loungen

Så ingen der i løpet av oppholdet, lurer på hvor mange gjester de har der pr dag. Kanskje mest populært før nattavgangene til Europa

Thai har jo temmelig variabel (og sjelden imponerende) mat om bord, så det var greit å få et skikkelig måltid før avgang. Startet med suppe og champis. Tror det var Shrimp Wonton Soup jeg hadde.

Grilla and med nudler, samme som jeg hadde i loungen i fjor sommer. God mat var det i alle fall. Vinen var Bel-air Bordeaux.

En annen valgmulighet, stekt ris med skinke

Tok noen bilder av buffeten også, men kvaliteten er ikke så bra. Fant ut det var litt for drastisk å løfte på lokkene for å ta bilde av det som var under

Old 25-08-2012, 17:56   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Maten var veldig lekker

Skikkelig club?

Dessert?

Fikk en gåtur på 6-7 minutter til flyet, noe som er helt ypperlig. Man sitter i loungen og man sitter og ligger i flyet, så å strekke litt på bena er bare sunt.

Da er det bare to episoder igjen, BKK-FRA og FRA-OSL!

Last edited by Dag Viking; 25-08-2012 at 18:00.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2012, 20:57   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Flott Dag, venter i spenning"
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2012, 09:36   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Herlig lesning! Tusen takk.
Old 30-08-2012, 23:39   #5
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Da er det en rolig natt på jobb, og på tide å skrive ferdig denne rapporten mens man enda husker noe

BKK-FRA
TG922 12:45-19:00 (14:15-20:30)
Boeing 777-300ER Sete 02A

Om bord ble vi ønsket velkommen av samme purser som på NRT-BKK. Han kjente oss igjen med en gang. For min del var det litt blanda følelser, siden den flighten ikke var imponerende.
Det blir få bilder av kabinen nå, siden det meste er dekket tidligere.
Vel nede på 02A fikk man selvsagt litt å drikke, rosa enke med nøtter

Etter takeoff fikk vi dette som en apetittvekker, uten at det fungerte særlig bra. Apetitten var på stedet hvil.

Imens kan man studere menyen, som var slik på dagens flight

Dette så jo lovende ut?

Så falt det ut et ark til, som fikk meg til å stusse. Samme mat i alle klasser? Ingen valgmuligheter? Ble temmelig skeptisk etter å ha sett på denne menyen.

Drikkemenyen var den samme som på de tidligere flightene med Thai, og utvalget om bord også det samme. Hadde tenkt å prøve den tyske hvitvinen, men glemte visst det.
Det store bordet dekkes

Heldigvis var det ikke bursdagsmeny med en gang, så det ble kaviar og vodka. Men i alle dager, blå smirnoff? Det er ikke spesielt godt uten blandevann. Hvilken tulling kom på denne lure ideen? Skylle ned blå smirnoff med rosa enke ble en ny opplevelse, fiolett smirnoff-enke?

Kaviaren var god den, men jeg foretrekker likevel laksen til Swiss

Til forrett hadde jeg sett frem til hummer og tunfisk. I stedet ble det den noe spesielle bursdagsforretten, tofu. Kort sagt, temmelig jævlig.

Dagens hovedrett, intet høydepunkt. Et vassent og seigt kjøttstykke, grilla gris. Burgunder igjen, som på de andre flightene

Ostetralla på vei. Om det er jeg eller flyet som beveger seg slik at bildet blir uskarpt, skal være usagt

Litt ost og portvin, helt greit

Desserten så fancy ut, men smakte ikke noe spesielt

Ekstra dekor i forbindelse med bursdagen

Avslutter med kaffe og konjakk
Old 30-08-2012, 23:42   #6
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Et par bilder fra kabinen, som i dag hadde 4 passasjerer. Rikelig med plass til alle, med andre ord.

Dørene virker ikke, men det er privat nok uansett. Skulle egentlig ønske litt lavere vegger

Skyene var temmelig høye, mener vi var på ca FL360

Over India

Mer TCU over India

På tide å legge seg. Det ser riktig så innbydende ut, og hvis man ikke får sove så har man en night cap. Det ble champis og film i 3 timer til etter middag.

Taket ser slik ut, det er ganske stilig. Man får ikke følelsen av å ligge i et fly 11 000m over bakken

Så skal det soves og lyset dempes

Det var da 4,5 timer til ankomst, og jeg planla å sove 2 timer før det var klart for et nytt måltid. Slik ble det ikke, våknet når vi var på vei ned til Frankfurt. Jeg gikk visst ikke glipp av noe når jeg sov meg gjennom måltidet, så jeg var egentlig likeglad. En ting skal Thai ha, suitene er gode å sove i, og to store puter gjør det lett å finne en god stilling både sittende og liggende. Suitene gjør det også lettere å ikke forstyrres av andre passasjerer. Trafikken gjennom 1.kl er minimal, siden det er toalett både foran og bak . Servicen på denne flighten var vesentlig bedre enn NRT-BKK, og nesten på høyde med HKG-BKK. Alt i alt en 1.kl flight på det jevne, der maten egentlig er det eneste ankepunktet. Skal man fly med Thai, lønner det seg å spise mest mulig i loungen og heller bruke tiden om bord til å drikke, se film og sove.

Vi landet på 07R, og like etter kunne vi se Korean 380 ta av. Klappet til gaten ca 1:30 etter rutetid, så forbindelsen ble redusert fra 3 timer til det halve.
Ved ankomst ble man møtt av en assistent. Skulle handle litt i worldshop, så han ble med på hele runden gjennom passkontroll og to sikkerhetskontroller. Det var ingen lounge man kunne vente i ved schengen-delen av B-gates, så det ble å sette seg ned på en bar like ved gaten. Flyet til Oslo var fullt, og de ba flere ganger om frivillige til å overnatte og vente på neste flight.

Litt mindre bilder enn vanlig på slutten her, siden kameraet gikk tomt for strøm over vest-Asia.

FRA-OSL
LH864 21:55-23:50
Airbus A319 sete 02F

Svært lite å rapportere om på vei til Oslo, bortsett fra at det ble litt film og noen glass vin. Avgang og ankomst omtrent på rute, hyggelig crew og vonde seter.

Fantastisk kveldsmat hos Lufthansa. Synd de ikke har en BOB i business klasse i stedet, for dette er en skam. Har vel aldri fått så dårlig mat i economy extra med SAS, og dette skal være business.

Priority bag virket overhodet ikke på Gardermoen, selv etter en solid runde i taxfree ble det lang ventetid på kofferten. Hvorfor skal dette være så vanskelig?

Skal man oppsummere hele ferien så må det igjen bli et pluss til Swiss. De er ikke dårlige på noe.
Conrad i Tokyo er knall, mens søsteren i Hong Kong er på det jevne. Thai er meget gode på bakken og har bra komfort om bord, men 77W-kabinen begynner å preges av dårlig vedlikehold. I lufta er servicen veldig variabel, og maten sjelden spesielt god. Alt i alt vil jeg si at Thai kanskje ikke er så mye dårligere enn Lufthansa, så hvis man skal til sør-øst Asia er det ikke noe tap at Lufthansa mer eller mindre er blokkert i F.

Da gjenstår det bare å takke for kommentarer og si på gjensyn.

Last edited by Dag Viking; 31-08-2012 at 00:49.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2012, 06:55   #7
HS-TLD
ScanFlyer Silver

HS-TLD's Avatar

Veldig bra Dag

Mange takk for nok en flott reiserapport!

Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2012, 10:46   #8
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Takk for flott rapport som vanlig, Dag. Når du snakker om at transfer i FRA er krøkkete, så gjorde du jo ikke akkurat saken enkel for deg selv, da

Kjenner dels igjen utsikten i Tokyo. Bodde på Intercontinental Tokyo Bay i påsken, som nesten er nabo. De hadde club-rom til ca. 1100 NOK som funket meget bra. Første gang jeg var i HKG bodde jeg på Hyatt i Kowloon, også clubrom, meget fornøyd med det også.

Posting Rules