![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Det får vi jo håpe på,vi trenger begge selskaper for å ha et balansert marked.
Dersom SAS teoretisk skulle forsvinne vil det dukke opp et nytt selskap i plassen for SAS. Samme situasjon som da SAS kjøpte Braathens i sin tid.Norwegian kom på banen i full skala. Markedet i Norge og ut fra Norge er stort nok for 2 store aktører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Det er jo kanskje ikke umulig han gjør.
Det er ikke uvanlig å danne det man kaller for et "special purpose vehicle company" som skal stå som eier av "verktøyet". Ikke uvanlig hverken for SAS eller Braathens i sin tid. Se bare inn i Luftfartøyregisteret og noter deg hvem som står som eier av mange av maskinene registret som eier og operatør av flyene. For de som ikke har tilgang til dette kan de følge med på Kay Hagby sine Lima November sider i Flynytt eller observere myndighets pålagt skilt i dørkarmen på alle fly når du går inn i maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ser at han også skriver at Norwegian er best på benplass - bedre enn SAS...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Morsomt innslag fra en spørsmålsstiller som er i overkant optimistisk på Stavangers vegne:
Til Las Vegas Innsendt av: Mvh Gunnar, 09/03 - 2009 kl. 15:27 Eg tenkte meg til Las vegas i juni. Starter Norwegian med direkteflyvninger før det? Aller helst fra Stavanger da!!!!" Hei Gunnar og alle andre som spør om langdistanseruter. Det lengste vi kan fly med våre Boingmaskiner er Dubai og Kanariøyene. Fordi vi satser på å få en helt lik flypark - det gjør billettene billigere for de reisende - så er det dessverre noen lange ruter vi ikke flyr på. Men; det kan hende vi inngår et samarbeid som gjør at du kan fly oversjøisk. Vent og se :-) Hilsen Bjørn Kjos |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
"På våre nye fly får du større beinplass enn du får hos våre konkurrenter, inkludert vår nærmeste konkurrent." Last edited by Glenn; 11-03-2009 at 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva har skjedd med benplassen i de nye 737-800-flyene? Hadde nylig en skrekkelig tur til Sharm-el-Sheik med Norwegian. Det minnet meg sterkt om charterturer på 70-tallet." Hei På våre nye fly får du større beinplass enn du får hos våre konkurrenter, inkludert vår nærmeste konkurrent. Hilsen Bjørn Kjos Jug og fanteri, Hr. Kjos |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjos har vært veldig flink til å få spalteplass helt siden NAS startet 737 operasjonen
Men , om man sjekker de siste 5-6 ukene, muligens hele 2009 , så er det en økt aktivitet på alle fronter, så er det vel Den Store Klassefesten til helgen ? Mye gratis PR, og si ikke at NAS ikke = KJOS , hvem andre kommentrere noe som helst der i gården ? , fikk de ikke en ny communikasjonssjef ? Merkevarebyggingen er KJOS ikke NAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kjos sier at de skal se på Madrid igjen!
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg kan i hvert fall fastslå at de mer langbeinte blant mine kolleger foretrekker SAS pga den ekstra beinplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=567152 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
at your service!
|
![]()
Det er jo langt frå "Ha planar rundt" og "snakket en del om", til faktisk å starte opp ruta, slik det står i topicen her....
![]() |
#36 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Tror ikke det tar så lang tid før Norwegian går i gang med tre daglige avganger på en av disse rutene, regner med at Haugesund kommer først.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er definitivt enig med dine kolleger, selv om jeg nesten alltid sørger for å få nødutgang (en av fordelene med å reise billig, de setene får man ikke om man skal fly EE eller biz...). Dette betaler jeg for hos norwegian også, rett og slett fordi jeg mener den benplassen gi så mye komfort at den er verdt pengene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kjos: "Vi skal vokse ett SAS i året" | Tjab | Flyforum | 33 | 19-04-2016 22:25 |
Bjørn Kjos tett på nett tirsdag 6. mars | orhel | Småprat | 21 | 07-03-2012 20:02 |
"Spotteralert" TV2 kl. 1855 - Bjørn Kjos | Discus | Flyforum | 0 | 20-11-2009 18:22 |
Michael O'Leary Tett på Nett på VG Nett! | runethomas | Flyforum | 54 | 15-10-2009 10:20 |