![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2010
Location: Bodø
Posts: 484
|
![]()
__________________
Upcoming flights: 12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO 29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR 05.04.15: LH 404 EWR-FRA 06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2010
Location: Sola
Posts: 256
|
![]()
Dette blir bra :-) hehe
__________________
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Jessheim
Posts: 101
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det var da et av Q&Aene som var temmelig konkret:
Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Eller man kan tolke det som det blir direkteflygning til Asia. Fra hvor nevnes ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Enig, men tror Beijing er ganske sannsynlig som neste destinasjon i Asia etter Bangkok dersom de får nødvendige rettigheter (mtp. Nobel etc etc)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]()
Det var det da, og signalene fra Beijing er at det neppe skjer med det første
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Tviler sterkt på at kineserne går med på det. Ei flyrute er noe som i den store sammenhengen betyr lite, men vises godt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 278
|
![]()
Har jeg forstått det rett at ingen kan fly mellom Norge og Kina per dags dato?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 218
|
![]()
Billetter til både new york og bangkok blir lagt ut over sommeren nevner han. Med oppstart vår 2012.
__________________
Canon EOS 450D m/Grep Canon 18mm-55mm f3,5-5,6 IS | Canon 55mm - 250mm f4-5,6 IS | Canon 50mm f1,8 II | Canon Speedlite 430 EX II http://www.flickr.com/photos/kaffekoppen/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 218
|
![]()
Vi kan si 2013 da, siden du skal være så pirkete. Men nå har jo jeg allerede fløyet med Norwegian til new york for 2000 kr.
__________________
Canon EOS 450D m/Grep Canon 18mm-55mm f3,5-5,6 IS | Canon 55mm - 250mm f4-5,6 IS | Canon 50mm f1,8 II | Canon Speedlite 430 EX II http://www.flickr.com/photos/kaffekoppen/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Jeg trur det ikke før jeg får se det: Selskapet har et navn. Som jeg sa tidligere, ei flyrute betyr forsvinnende lite i den store sammenhengen, men skaper masse oppmerksomhet. Jeg trur kineserne sier nei, uansett hvor Norwegian vil fly fra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Sålänge inte Kinas regering får en officiell norsk ursäkt tror jag en flyglinje till Norge från Peking är uteslutet för ett norskt flygbolag.
SAS och Air China har säkert betydligt större möjligheter än Norwegian att få kinesiska myndigheters tillstånd att flyga OSL-PEK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Det trengs nok en kinesisk operatør nr. 2 mellom Skandi og Kina før en skandinavisk opeatør til får rettigheter .. kineserne gir ikke tillatelse ellers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Hva slags gruppe/organisasjon er det som sitter ved forhandlingsbordet?
Hvordan er betingelsene i gjeldene avtale? Forstår jeg LN-MOW rett så har 1 skandinavisk selskap rett til å fly et visst antall flygninger mellom Skandinavia og Kina, tilsvarende 1 kinesisk. Hvor mange ukentlige avganger har hver part rettigheter til, og kan disse fordeles fritt? (eksempel: 10 ukentlige CPH-PEK vs 3*CPH-PEK, 2*CPH-PVG, 2*ARN-PEK, 2*OSL-PEK og 1*TOS-PEK f.eks.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Er det automatikk i at en aktør som i dag flyr på disse rettighetene alltid kan beholde denne retten selv om det kommer en annen aktør inn som ønsker å fly på Kina?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Kineserne har vært relativt konsekvente på dette .. det har vært en hodepine for amerikanske selskaper i mange år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bjørn Kjos i ELSE 22/10 | LN-NGT | Spotteralerts | 0 | 22-10-2013 16:12 |
Michael O'Leary Tett på Nett på VG Nett! | runethomas | Flyforum | 54 | 15-10-2009 10:20 |
Kjos goes "Tett på nett" | Twin Otter | Flyforum | 36 | 14-03-2009 19:20 |
Bjørn Kjos på TV2 | ENGM RAMP | Flyforum | 0 | 11-11-2005 00:08 |