![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det spørs vel hva som var grunnen til at du kjøpte en biz-billett. Om det var nettopp på grunn av disse godene som nevnes, så er det klart at de ikke oppfattes som gratis av deg. Da har du jo faktisk betalt mer for en reise for å få disse godene (servering, osv.). Om du kjøpte biz for å ha fleksibilitet så kan man kanskje vurdere alle de andre aspektene ved biz-reise som gratistjenester. Personlig så er det sjelden mat/servering som er hovedgrunnen til at jeg har havnet på biz, men det har heller vært fleksibilitet. Da snakker jeg selvsagt som en som reiser på andres regning. Betaler man selv så er det klart at man i stor grad har gjort en vurdering av hva man får av gevinster målt opp mot ekstrakostnaden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
"Er ekstra goder i biz GRATIS eller INKLUDERT??", eller "Er alt annet du får (lov til) enn å bli transportert fra A til B GRATIS eller INKLUDERT??"
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er det vel ikke så mange som flyr flere long haul turer i året - de største kostnadene kommer uansett når du er på bakken - da kan reisen/opplevelsen bli mye bedre på den ene turen man tar om man sitter godt. Selv reiser jeg neppe mer enn annen hvert år på privat long haul kanskje enda sjeldnere - da er faktisk ikke kostnaden på en business billett og økonomi så veldig viktig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tenker at hovedgrunnen til at biz i det hele tatt eksisterer, er at folk som reiser mye og langt som regel har lite tid, og ikke minst høyt verdsatt tid. Om man da kan utnytte reisetiden bedre, eller korte inn på tiden, kan det jo lett tjene inn prisforskjellen og vel så det.
Når det gjelder «luksusting» som mat og vin, utgjør jo det en liten del av prisen, regner med det er der mest for å gjøre produktet mer attraktivt. Det er jo det å ha få passasjerer på stor plass som gjør det kostbart... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi kan vel slå fast at de fleste er enige om at loungetilgang osv ikke er gratis, men inkludert
![]() Om biz er verdt prisen i forhold til monkey tror jeg derimot man aldri blir enige om. Det er opp til den enkelte å vurdere ut fra sin økonomiske situasjon og hva man synes er viktig og ikke når man skal ut og fly.
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvorfor skal vi bli enige? Det er kun den som reiser/betaler billetten som bør ha noe å mene om dette - andre kan spare hodet sitt for mye - Deilig!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da lar vi hodene slappe av
![]()
![]() |
#30 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Alle disse godene er selvsagt en del av prisen, og ikke gratis.
Jeg reiser nok mer enn de aller fleste, og med så mange dager og uker på farten er f,eks dette med lounge tilgang en av de "godene" jeg setter aller mest pris på, sammen med fleksibiliteten på billetten. Mat og drikke ombord på kortere ruter innen Skandinavia og Europa betyr lite, mens på langrutene er dette selvsagt en viktig del av det hele. Også muligheten til å kunne få bedre seter med mulighet til å få sove underveis på lange reiser er en nødvendinghet, samt også en faktor som i det lange løp blir besparende da dette gjør det mulig å korte ned reisene ved at man kan gå rett på jobb eller i møte når man kommer fram. Reiser man i økonomiklasse må man legge inn mer tid for å hente seg inn etter reisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tja - vet om nok av bedrifter som IKKE legger inn ekstar tid til de som reiser økonomi - men så har de kanskje yngre ansatte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I "gode gamle dager" var det noen som hadde forhandlet frem en avtale med bedriften - enten businessclass over atlanteren eller så var påfølgende dag betalt fridag.
Selv får jeg jobbet 4-5 timer ganske effektivt PC-jobbing på long-haul businessclass til USA østkyst, mens på turist/premium økonomi er det bare å glemme det. Går til nød an å få lest litt arbeidsrelaterte papirer.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Debatt: Ilyushin eller Iljusjin (splittet) | IL-2 | Småprat | 13 | 03-01-2019 15:21 |
QR eller TG i Biz | Hpkris | Reiseforum | 4 | 26-10-2012 06:24 |
SK biz eller TG biz til SIN? | SudCaravelle | Reiseforum | 38 | 08-03-2011 19:28 |
BA med tilbud. Ekstra poeng hvis du flyr Biz eller First, TP på billigbilleter | Martin | Reiseforum | 32 | 22-08-2009 17:38 |
Hvordan få med ekstra kolli med DY - gratis | blazius | Flyforum | 20 | 01-04-2008 13:31 |