![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Norwegian innfører nå også påbud om munnbind:
https://flysmart24.no/2020/06/12/na-...hos-norwegian/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
I tillegg har selskapene fått forlenget unntak fra konkuranseloven ut september, så de har lov til å samarbeide frem til da
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Deling av marked for å unngå konkurranse på tynne ruter er et eksempel.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
![]() |
#28 |
Newcomer
|
![]()
...og hva er egentlig effekten av dem, sånn egentlig?
Jeg har hatt en del legs med SAS i det siste, og det har vært påkrevet munnbind. Disse trenger ikke være medisinsk godkjente, så folk med støvmasker beregnet for å stoppe sagflis og malingssprut, samt ettlags ull-munnbind fra Devold er å se både her og der. Videre kan man ta dem av seg når man spiser og drikker, så om man har med en fire-fem sandwicher kan man fort ha den av seg en halvtime. HEPA-filterene ombord i de flyene som nå er i drift hos SAS fjerner som kjent 99.97% av alle mikroorganismer, inkludert virus, og vi hører også at luften i fly som føres inn fra topp og suges inn ved gulvet, er svært effektiv for smittebegrensning. Jeg er på ingen måte medisinsk personell, så jeg har ikke innsikt rent faglig, men synes dette virker rart. Hvor effektive kan egentlig disse munnbind-kravene være? Og tror dere SAS vil holde på dem helt til 31. august som varslet? Som EBG og med fast track og lounge nå borte uansett, er det fristende å se seg om etter andre selskap som ikke har tilsvarende krav. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Munnbind fungerer tilnærmet 100% for å stoppe den største spreningen av spytt og snørr. Fort gjort å nyse uten å få dekket fjeset ordentlig. Hepa filter i flyet hjelper ikke om du nyser/spytter på sidemannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
At man kan strides om hvor stor virkning munnbind, AC systemer osv. virkelig har er legitimt, men jeg forstår ikke hvorfor det er et så stort problem for mange. Vi hadde folk som satt i et fullt fly i nesten 30 timer med masker på, mens andre syter, og ja jeg mener det er syting, fordi de må ha maske på en time eller to?
Noe av det virktigste med maskene slik jeg ser det, er at man er mere bevisst på hvordan man oppfører seg. Det ser ut til mange rett og slett ikke bryr seg lenger og det forsterkes straks man ikke har maskene som en påminnelse. Hvilke selskap er det som ikke har krav til masker? Siden det er en anbefaling fra IATA regner jeg med at de fleste vil ha det som krav foreløpig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
一期一会
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Glad jeg ikke skal ut og fly på i nærmeste fremtid, for jeg syns det er gruelig tungt og varmt å puste gjennom munnbind
![]() |
#33 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Teknisk sett har du rett, men krav hos dette hos Norwegian fra onsdag https://media.no.norwegian.com/press...nnbind-3007950 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Widerøe har det allerede, mens Norwegian innfører kravet fra onsdag denne uka.
Quote:
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Etter en del turer med t-banen her i Oslo siste uken har jeg også lagt merke til at folk som bruker maske og/eller hansker virker å tro at de har blitt immune. Folk flest holder avstand og tar ikke på ting unødig. Men mange av de som har beskyttet seg med masker og hansker bryr seg lite.... Da trykker man livlig på knappen for å åpne dørene (som ikke er i bruk nå) for etterpå å taste litt på mobilen før man til slutt justerer på maska, sånn for å sikre maks smittespredning... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Følte meg rimelig noldus på en SAS flight OSL-SVG for noen uker siden, ble ikke bedre da et vittig hode påpekte at jeg hadde det på innsiden ut..
Så da har jeg lært at innfestingen av stroppene skal være inn mot huden. ![]() Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og de lærde strides.
Quote:
Det jeg synes er litt underlig er at når norske myndigheter sier at det ikke er krav eller anbefaling om det innlands så innfører plutselig samtlige det. Husk å bruke maske riktig når det brukes (instruksjonsvideo) ![]() https://www.wideroe.no/reiseinfo/munnbind
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Farget (grønn/blå/gul) side skal vende ut, selv om enkelte "eksperter" har fått for seg det motsatte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser) | Tally-Ho | Flyforum | 1194 | 21-10-2012 19:58 |
Restriksjoner i svingradius? | Polaris | Flyforum | 36 | 20-08-2009 23:39 |
FlyingBlue(s) endrer betingelser | Discus | Flyforum | 4 | 28-10-2008 15:38 |