![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Flere problemer som nå dukker opp?
https://www.bbc.com/news/business-50293927 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Noen benytter uttrykket "if it ain't Boeing, I ain't going". Andre tenker nå kanskje i stedet "if it IS Boeing, I ain't going"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Begynner å bli mye etterhvert. Var vel et tv program for en tid siden hvor South Carolina fabrikken vel var i søkelyset
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er vel ikke bekreftet ennå, og i disse tider kan det kanskje være enkelt å henge seg på det som allerede foregår.
Det sagt, blir det bekreftet er det ganske alvorlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Til dere som følger godt med i flyverden.
Hva er, og hva kan i verste fall bli konsekvensene for Boeing etter både ulykker med Max, sprekker ved vinger på annen 737, der mange mener begge saker munner i en litt nonchalant innstilling til flysikkerhet, samt dårligere oppfølging fra FAA i USA. Til sammen vil dette koste mye penger og anseelse i markedet. Hvor ille kan det bli for kjempen Boeing? Flyselskapene merker jo nå ulempen med duopolet som har utviklet seg i denne bransjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Flyklapper
|
![]()
Boeing har mange ben å stå på, de vil aldri gå under. God tid å kjøpe aksjer på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kanskje mer riktig å si: USA vil aldri la Boeing gå konkurs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Og skulle de det, er det uansett noe som heter Chapter 11 som «rydder opp» og fjerner gjeld |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Men for de som planlegger flykjøp, der sikkerhet er en viktig komponent, ville i alle fall jeg unngått Boeing.
Finnes det flyprodusenter med 100 pax og større fly, som ikke er kjøpt opp eller er i samarbeid med en av de to store? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Men de har vel per i dag ikke noe som konkurrerer over «regional jet» for ikke snakke om minst en av dem sliter jo under hele tatt å få sertifisert flyene |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Boeing skal visstnok nå sikret seg nye lån og finansiering på 12 milliarder Dollar, tilsvarende 109 milliarder kroner, for å komme seg gjennom MAX-krisen
https://e24.no/boers-og-finans/i/y3n...med-max-krisen Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Burde ikke Boeing snart betale erstatning til sine Maxkunder saa de ikke gaar konkurs og dermed gir Boeing ytterligere problemer?
![]() |
#34 | |||
ScanFlyer Inventory
|
![]()
$2,67 milliarder rant det ut fra Beoing i fjerde kvartal 2019, samtidig som de har avsatt $18 mrd i tap relatert til MAX. Da fordelt på følgende:
Quote:
Quote:
https://www.cnbc.com/2020/01/29/boei...s-q4-2019.html Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Problemene hos Boeing ble jo ikke mindre av Korona, så nå trengs det mer penger. Dog kan man si det er et slags sunnhetstegn at Boeing satser på å finansiere seg gjennom markedet. Så derfor skal de nå utstede enorme obligasjonslån på $25 milliarder, fordelt på 7 lån med løpetider mellom 3 og 40 år
https://www.cnbc.com/2020/04/30/boei...deral-aid.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det ryktes i markedet at Boeing planlegger en emisjon på $30 milliarder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Newcomer
|
![]()
For om lag 15 år siden hadde jeg skrekk for å fly. Jeg hadde imidlertid en jobb som etterhvert krevde mer og mer reising med fly. Jeg bestemte meg for å få bukt med skrekken, og fløy så mye jeg kunne, dette for å bli vant til å fly.
De første årene følte jeg meg veldig trygg i Boeing fly siden jeg visste at disse hadde vært flyprodusent i veldig mange år, og hadde enorm erfaring. Det føltes liksom mer trygt å fly Boeing. Airbus virket for meg dengang som et litt mer "billigmerke", da det hadde "bus" i navnet, og om jeg kunne velge så fløy jeg helst reiser med Boeing. Nå, mange år senere, og mye mer oppdatert på fly og flyteknologi, har jeg fått et litt mer balansert bilde. Nå virker Airbus for meg en mye mer solid og velrenommert produsent, og Boeing litt som Tesla - dvs elendig byggekvalitet. Det er ganske sjokkerende å lese om alt hva som skjer med Boeing, og det virker heller ikke som om det er i ferd med å stoppe heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Statistikk over hendelser viser ingen systematiske forskjeller. Med ditt syn på risiko, ville jeg nok rettet fokus på sannsynlighet for å bli rammet av en hendelse (pr. time) i fly sammenliknet med andre transportformer som å kjøre bil, båt eller tog. Jeg er langt mer urolig når mine barn fraktes i bil, enn i et fly (i den industrialiserte delen av verden).
Last edited by B350ER; 16-12-2020 at 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
DN med en artikkel om Boeing Annus Horribilis
https://www.dn.no/boeing/airbus/fly/...ing/2-1-937040 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nye kutt: nå et R&D senter i Seattle som ryker
https://twitter.com/dominicgates/sta...48460712235012 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Økonomiske problemer hos Etihad? Og annet nytt | Beechdriver | Flyforum | 69 | 24-02-2025 00:10 |
Problemer hos KLM? | Roxman | Flyforum | 8 | 04-11-2008 18:25 |
Problemer hos underleverandører hos både Airbus og Boeing | Someone | Flyforum | 1 | 11-08-2008 11:19 |
Problemer hos Ryanair? | Someone | Flyforum | 21 | 21-06-2007 15:36 |
problemer hos WestJet | CK | Flyforum | 1 | 28-11-2005 19:40 |