![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Erbil ble valgt til Arab Tourism Capital 2014 (PS: selv om Erbil ble valgt til Arab touris... Så er byen kurdisk :P). Det var sharjah (som er rett ved Dubai) ,Beirut og en annen by. Og Erbil ble valgt, ikke de andre.
|
![]() |
![]() |
#22 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er mange selskaper etterhvert som har prøvd konseptet 'et par byer i Europa' - via en by i den regionen - til BKK/Far East. Ingen av dem eksisterer i dag ... Stadig nye svenske selskaper som prøver seg nedover i den retningen også. og de går regelmessig konkurs.
|
![]() |
![]() |
#23 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Nei, hvorfor skulle jeg ønske en mellomlanding når jeg kan unngå det?
#24 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Selv de mest veldrevne flyselskapene har marginer som er så lave at det fort kan bikke over, og konkurransen er knallhard. Det vanskeligste før du starter er å få et AOC. Etterpå så er det å få nok inntekter. Om du på død og liv må starte så (og det gjelder for det meste av business) sats på noe som ikke er dekket av andre. Det er et pax-grunnlag for OSL-EBL, så f.eks. om man baserte seg på en E170 (evt E190) daglig så er ikke det umulig, men per i dag så er det en svært prissensitiv gruppe som vil være hovedgrunnlaget, og de etablerte kan garantert underprise hvilken som billettpris du velger. En del vil sette pris på nonstop-rute og kan være villig å betale ekstra for dette, og det er disse du må "fri" til i begynnelsen, samt de som har planer om business der nede. Men de er veldig sensitive overfor tider, stabilitet og regularitet, og det er det som koster penger og det tar lang tid før du kan vise til dette. Skal du satse på rute videre til Sør-øst Asia, så må du tilby fasiliteter og priser som matcher eller billigere enn de andre som flyr. Her har du ingen nonstop-fordel og som nytt og uetablert så må du også bevise.
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
De som drar til EBL fra Oslo, tar Austrian, Lufthansa eller Turkish Airlines. Men de må mellomlande. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
#28 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
"If you want to be a Millionaire, start with a billion dollars and launch a new airline.", Richard Branson.
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så det dere prøver å fortelle meg er:
Ikke start et flyselskap Det er det dummeste man kan gjøre Man taper alltid penger Flyselskapene går nesten alltid konkurs Og til slutt: Ikke start et flyselskap med base i Erbil, fordi ingen vil fly med oss. ![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Ja det var vel en grei oppsummering.
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ok.
Sett flyselskaper som Emirates fly med A380 på korte strekninger. Som til Milan i Italia. Hvordan klarer DE å fylle opp, når jeg ikke kan fylle opp en A320 fra Erbil.. Vel, mange mellomlander med Emirates. De gikk ikke K-O-N-K-U-R-S. Mange av destinasjonene til Emirates virker HELT unødvendige. De fleste av de unødvendige er i Afrika og India/Pakistan. Selv om mange pakistanere og indere jobber i UAE. Det kan Vel være mulig å kombinere Nord-Amerika og Europa med Asia og Afrika...? Eller så er min aller største drøm kastet rett ned i dass. Da får jeg bare bli en kommersiell pilot da ![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
Emirates flyr heller ikke til "unødvendige" destinasjoner, da hadde de ikke klart fylle flyene |
||
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis man snakker om Erbil EBL så synes jeg man kan stille det samme spørsmålet, ville du flydd via Baku GYD? De er på lik linje med Erbil i vekst aka Dubai-style
|
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Fra Frankfurt, Oslo, Madrid, London og Paris til Erbil. Og fra Erbil til Hongkong, Bangkok, Singapore, Dubai, Sydney og Doha? Erbil er nærme Dubai, så folk kan kanskje mellomlande der for å komme til Dubai? Kan det virke? Det var det som var poenget med å starte denne tråden. Hvis ingen tør å fly med et kurdisk flyselskap da går jeg konkurs. Kurdistan er ikke som Irak ![]() |
|
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvordan skal du starte ett flyselskap har du en milliard eller to på lager?
|
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Så 50 milliarder er kanskje et greit utgangspunkt for en IC satsning, selv om du leaser fly. Og selv da er oddsen mot deg Men så er det bare et problem: Du er ikke alene der ute og EK, TK, QR, EY og alle de andre Midt-Østen selsaskapene har store lommer og muskler og vil utkonkurere deg. Det vet også investorene som neppe vil ha tro på prosjektet ditt. Sorry, men sånn er virkeligheten Det finnes langt bedre måter å kaste bort pengene sine på enn både å starte flyseselskap. Det samme gjelder kommersiell pilot. Forskjellen er bare hvor mange penger du kaster bort ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#38 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Men hvor fikk kjos alle de pengene fra? PS: ingen av EK, EY, TK Og QR er Low-cost selskaper! De skal være SAS og jeg skal være norwegian! ![]() |
||
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er jo ikke fordi folk gjerne vil knuse drømmen din at de skriver det de skriver.
De prøver bare - uten å trå alt for feil - å realitetsorientere deg. Konkurransen med Emirates, Etihad og Qatar er fullstendig knusende. Den er en så stor fare for de tradisjonelle nettverksselskapene (Lufthansa, AirFrance etc) at de gjør det de kan for å forhindre at de spiser opp deres hjemmemarked. Og de nevnte har mange tiårs erfaring med flydrift, de har allerede pengene og flyene på plass og er velkjent både i hjemlandet og ute. HVORFOR skulle investorer (hvilke er det du tenker på her, egentlig. Banker? Kommer ikke til å skje. Venture capital? Kommer ikke til å skje. Mamma og pappa? Har (neppe) penger nok) ta sjansen på å satse på en ung mann, uten kjennskap til kunsten å drive flyselskap, uten å ha tillatelsen i orden og helt uten å noe egenkapital annet enn kanskje en BSU. Beklager, det går ikke. Husk, bak Emirates, Turkish og Qatar så står den enkelte nasjonalstat. De har kapitalbaser det er få forunt å være i besittelse av. Joda, Norwegian startet uten samme kapitalbase. Men 1) de hadde allerede mange av tillatelsene de trengte pga tidligere kortbanedrift, 2) de hadde erfaring, 3) et minimum av kapital og ikke minst 4) var særdeles heldig med at markedet (Braathens kjøpt opp, SAS var halvdød) og markedsforholdene (bonusforbud). Og likevel var det bare såvidt det gikk! |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nektet å fly over Irak - fikk sparken | ENGM RAMP | Flyforum | 13 | 15-09-2009 19:09 |
Hadde med GPS på fly: $30.000 i bot | gustavf | Flyforum | 9 | 31-08-2009 22:53 |
OS stopper trafikken til Erbil i Irak | The Ticketor | Flyforum | 5 | 27-08-2007 17:40 |
Sterling-fly hadde problemer med flaps før landing på OSL | sjefern | Flyforum | 6 | 30-03-2007 16:12 |
Air Scotland vil fly til Irak | DY | Flyforum | 2 | 11-05-2005 17:45 |