![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Superflyer
|
![]()
Dette er en ikke-sak !!
Sikker på at alt er 100% korrekt fremstilt folkens.....HUSK: en sak har flere sider....dette trenger ikke gjentas. Men selvfølgelig....mange MÅ kritisere ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Selv er jeg en svoren tilhenger av cash under mottoet "cash is king".
![]() På min siste flytur nå var det nettopp en slik situasjon der en passasjer kjøpt en boks cola og rakte frem en 50 euro-seddel. Hun stilte seg helt uforstående til at personalet ble ganske oppgitt og spurte om hun ikke hadde mindre eller et kort. ![]() En annen ting som også irriterer meg er at minibankene på Gardermoen kun har 50 eurosedler. Det må da være mulig å få 20 euro-sedler i noen av dem i det minste. det er jo så ekstremt upraktisk å komme til bestemmelsesstedet å skulle kjøpe en bussbillett eller en kort taxitur og så måtte spørre om å veksle 50 euro. ![]()
![]() |
#3 |
Data warehouse consultant
|
![]()
Nåja, man kjenner vel ikke historien selv om man har hørt en salgbar gjenfortelling fra en industri som selger underholdning/nyheter
![]() Tviler på at hun hadde blitt nekta et glass vann dersom hun hadde spurt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ett glass H2O på 12 timer i luften er uansett godt over grensen, fysioligisk. Befrakter har også, etter mitt skjønn, et ansvar for å transportere sine passasjerer til bestemmelsesstedet uten å utsette dem for helt banale, lett unngåelige helserisiki. Den som løfter menneskelige organismer opp til 40 000 fot, mot betaling, får vær-så-god bære sin del av ansvaret. Selv for sjenerte reisende med feil valuta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Noe sier meg at DY hadde ferdigskrevet Manus for pressehåndtering på denne saken. Er vel ikke utenkelig at damen hadde et lokalt bankkort uten Visa heller, mange tror jo det er det samme. Men DY burde kanskje stille en inn betalingsterminal på "Thailand" siden brorparten av de reisende skal komme derfra i fremtiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Joker
|
![]()
Om saken er slik den blir fremstilt synes jeg det er litt snodig at ingen av de andre passasjerene spurte om de skulle betale for henne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
synes jeg er veldig rart, har jeg sittet siden av henne så skulle jeg selvsagt ha kjøpt en matbit til henne..men hun sa selv at hun vil ikke "plage" de andre passasjerene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Ang. kaffen: den kan jo ha kommet tidlig i turen. Men hvis hun ikke fikk betale kaffen kontant, hadde hun grunn til å tro at hun skulle få betale maten kontant senere på turen? Og som mange andre allerede har påpekt: utenfor Norge er det mange steder hvor kontanter fremdeles er "normalen", og kort ikke er like utbredt. Å bruke VISA på NRT var heller ikke problemfritt sist jeg var der, og det er i et land som ellers er ganske god på teknologi. Betaling av bagasjeovervekt foregikk endatil på gamlemåten med kortet under en papirbit, og rulle over for "gjennomslag" for å få kort-detaljene (dette var i 2010)... ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hun reagerte altså på at hun ikke fikk mat når de andre passasjerene fikk det, men når hun så forsøkte å bestille bestilte hun bare kaffe?
![]() |
#10 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Iflg. Aftenposten hadde hennes venn ikke bestilt mat på forhånd, noe som visstnok førte til at hun heller ikke fikk kjøpt mat.
Dette er så pinlig dårlig av DY at det er flaut å være norsk. Jeg håper flere tar lærdom av dette og heller flyr med SAS eller Thai. Som flere har sagt før meg her: Du får det du betaler for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og hvor lett tror du det er for en hvilken som helst Thai å skaffe seg et internasjonalt kredittkort?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg er forøvrig helt enig i at dette kunne vært løst smidigere, og jeg regner med at evne til smidighet er en del av det bilde DY/DU ønsker å vise av seg selv. Men den smidigheten kan selvfølgelig ikke bli så stor at folk begynner å utnytte den og dermed utvanner produktet. Som du sier, man får det man betaler for, og dersom prisforskjellen med god margin faller på DY sin side, er det kanskje ikke så rart at mange velger å fly med dem og heller velger å betale for maten for dermed å ha mere å rutte med på reisemålet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har bare sett den diskusjonen på shorthaul, på longhaul får man utdelt vannflaske i setelommen + vann til begge måltidene, og ellers er det vann tilgjengelig i galley gjennom flighten.
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Last edited by TOS; 13-06-2013 at 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
|
![]()
Det er ikke mulig å "glemme" å bestille mat på norwegian sine sider. Jeg misliker sterkt overforbruket av dette ordet. Det brukes utelukkende for å dekke over sitt eget ansvar i en sak. Det er mulig for meg å glemme å kjøpe ost på butikken, og det er mulig å glemme å gi en beskjed videre til rette vedkommende, men det er ikke mulig å glemme å bestille mat på Norwegian.no.
Jeg har selv opplevd personer som har "glemt" å kjøpe bagasje hos samme selskap. Norwegian har lagt opp prosessen ved billettkjøp slik at man aktivt må velge at man kun ønsker håndbagasje dersom dette ønskes. Ved å aktivt måtte velge er det helt og holdent passasjerens eget ansvar. Jeg stemmer for livstid i fengsel for personer med så alvorlige tilfeller av IQ-sperre. De påfører meg smerte daglig. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg personlig aldri, aldri (!) har oppført meg i nærheten av like korttenkt uten å evne å ta selvkritikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Men det er fullt mulig å "glemme" det hvis man ex. kjøper billettene gjennom Expedia eller andre steder. Der står det heller ingen ting om mat eller bagasje.
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men om hun får mat uten å betale, hvorfor kan ikke jeg bare "glemme" kortet og gjøre det samme?
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Norwegian til New York?" og andre artige historier | Peterfsx | Småprat | 103 | 29-11-2012 09:20 |
Mat og drikke på Ryanair | elgen | Småprat | 13 | 20-09-2012 07:13 |
Virgin Australia - Deler ut gratis mat og drikke | sirpjalle | Reiseforum | 0 | 06-09-2012 17:18 |
FR - ikke salg av mat og drikke? | TG923 | Småprat | 3 | 02-10-2011 19:48 |
Mat og drikke om bord | Discus | Flyforum | 11 | 05-09-2008 13:03 |