![]() |
|
![]() |
#21 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vet ikke hva mine spanske kollegaer har fått beskjed om, men det er faktisk helt vanlig å tilby noen som har hjulpet til, ett eller annet. Har til og med mulighet til å registere dette på OBT'n. Crew kaffe eller crew vann hadde vært en kjapp og enkel løsning her. Skulle bare mangle når noen hjelper oss ombord!
![]() |
#23 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hade det varit en flygvärdinna hos SAS istället som agerat på samma sätt, då hade det varit stora negativa rubriker på www.e24.no och www.di.se +300 negativa kommentarer från läsare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Please.......... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Jeg kan forstå at en spansk flyvertinne har jobben sin kjær og ikke vil gjøre noe galt, men kapteinen burde tatt ansvar for dette.
Det er noe med at en slik "fillesak" blåser så veldig opp i et vannglass.. Nå vet jeg ikke hva L-1011 sikter til, men alle selskaper har vel fra tid til annen en slik episode, som kunne vært behandlet bedre. Det er tross alt bare mennesker som utfører en jobb.
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Selv hos Aeroflot tror jeg legen som assisterte en syk person ombord SVO-PEK fikk en form for belønning. Og Aeroflot er ikke kjent for å være det mest serviceorienterte selskapet i verden. Apropos kompensasjon, Lufthansa insisterte på å gi meg flaske vin, snacks og en masse annet rart i bytte mot at jeg byttet sete fordi en familie gjerne ville sitte sammen. Dette på Y på en 2 1/2 timers lang flight...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Det som slår meg, basert på det du skriver, er at legen eller hennes ektemann velger å fokusere på at de ikke fikk noen belønning, istedet for å være glad for at de fikk muligheten til å hjelpe en stakkars person og deres familie, som må avslutte ferien sin på et sykehus i et fremmed land. Men det går vel tilbake til kultur det også... Quote:
Du har enda ikke svart meg på hvor denne "mediastormen" er, hvor det blir gitt beklagelser... Last edited by Icenor; 10-01-2013 at 10:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
[QUOTE=Icenor;814378]Kan godt stemme, men jeg hadde blitt overrasket om det er noe som står i OM'en. Det er vel først og fremst noe personallet gjør på eget initativ. Og det er ikke noe som stopper kabinen i DY å gjøre det samme.
Dette stemmer bare ikke. Forøvrig, så syns jeg det er lite kollegialt av deg å dømme et crew basert på Facebook rykter. --- Da regner jeg med at du selv var ombord på jobb, og dermed bevitner at saken var et falsum? Litt merkelig at Norwegian da rykker ut og beklager hendelsen - som de mener var uheldig. Dette handler ikke om å "TA" noen. Jeg skrev innledningsvis at det var en fillesak - men at saken ble blåst opp i sosiale medier (det er vel ikke BARE Facebook rykter - all den tid selskapet har beklaget seg..) Grunnen mener jeg er at disse spanske, innleide kontrakts-CA'ene ikke helt maktet å se utenfor instruksverket sitt. Jeg vet godt at det ikke står noe i OM'en / COM'en / CAM'en eller andre steder om servering av kaffe o.l. til hjelpere ombord, og det er nettopp i slike tilfeller det burde være logisk å bruke common sense...- noe jeg er overbevist om at skandinaviske crew hadde gjort. Du kan godt se på dette innlegget som en del av den debatten som foregår om utfordringene med at Kjos skal satse mer og mer på innleide kontraktscrew med annen kulturell tilnærming - og jobber du i DY som fastansatt CA - burde det være i din interesse at andre utenfor selskapet engasjerer seg! Om utviklingen eskalerer, er det ikke sikkert det er så mange norske / skandinaviske CA'er tilbake i selskapet om noen år. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvilken pervers sadist er det som ville ha servert en doktor kaffe ombord et fly?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Husk at luftfart er et lite miljø og når man skriver om hendelser så er det rimelig sannsynlig at de innvolverte leser det. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
[QUOTE
Husk at luftfart er et lite miljø og når man skriver om hendelser så er det rimelig sannsynlig at de innvolverte leser det.[/QUOTE] Er vel ikke så gode i norsk ombord uansett så tvilsom at de får med seg noe av dette ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det finnes flere skandinavere på basene utenfor Skandinavia... spesielt på flightdeck, men også i kabinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hvis det er sånn at du var involvert personlig (noe jeg tviler på) - så kan du gi forumet den korrekte historien bak dette! Jeg vet ikke om dette er en sann eller usann historie, men er den usann (falsk anklage) - så er det vel ingen mening når firmaet ditt beklager den - og attpåtil kompenserer legen. Jeg skrev innledningsvis at dette var en FILLESAK, men registrerte at den skapte stor debatt i sosiale medier. Dette er en typisk "ikke-sak" som blir blåst opp til proporsjoner grunnet klønete behandling. Og -JA - jeg holder fast i at dette neppe hadde skjedd med et skandinavisk crew, og min personlige mening er at disse involverte ikke klarte å "lese" mellom linjene i instruksverket sitt. Kanskje en kulturell greie? Det er ok at du går i forsvar for spanske, innleide kontraktskolleger i DY - men min agenda er vel egentlig bare å belyse en mulig effekt ut av det å ha på folk på kontrakter - som er redde for å gjøre feil som gjør at kontrakten kan termineres - for det er vel det som har skjedd her, i denne latterlige saken. Du kan også få lov å tolke det som et innlegg for å ta vare på norske arbeidsplasser (og deres verdi) - også din egen! Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fysj, det er nesten til aa bli daarlig av. Naar det er sagt klandrer jeg ikke den spanske flyvertinna i det hele tatt. Men, som saa ofte her i livet, saa faar man det man betaler for...
Jeg tenker bare paa hvor mange slike caser med smaalighet det er i Norwegian som vi aldri hoerer om - man maa jo nesten ringe VG for aa faa kompensasjon fra dette selskapet. For aa ta et konkret eksempel hvor SAS' crew muligens hadde litt friere spillerom, nevner jeg vaar lille mellomlanding paa OLA pga. daarlig vaer, hvor cabin crewet etter en stund "friga" BOB-vogna og folk omtrent fikk forsyne seg fritt. Det kan jo vaere de hadde snakket med OPS, men det spiller vel egentlig liten rolle da det evt. bare bekrefter at den rette kulturen er paa plass (link: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=112546). (Jeg varslet (det svenske) Cabin Crewet om at aa tilby troendere gratis alkohol sjeldent har vaert en god ide - og de tok heldigvis spoeken. Plusspoeng for humor! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg antar at de fleste serveringssteder holder seg til lover og regler, svinn (manglende øl, kaffe etc) som er registrert på et eller annet vis registreres som nettopp dette: Svinn. Det kan ikke "faktureres" den som selger det. På samme måte som at om sjefen din ber deg bruke bilen til bedriften for å hente noe, du krasjer -> din feil, du kan ikke bli pålagt å betale for det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Brukte feil ord i klagesak, ble nektet erstatning av Norwegian | LN-KOG | Småprat | 4 | 06-09-2017 07:30 |
Norwegian nektet henne mat og drikke på 12 timers flytur (og andre historier) | HS-TGA | Småprat | 188 | 03-07-2013 01:29 |
Kaffe... Te...? | BSSW | Flyforum | 22 | 21-05-2009 15:50 |
Norwegian-pilot nektet å gå gjennom sikkerhetskontrollen | CK | Flyforum | 171 | 06-04-2005 09:18 |