![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå vurderer jeg å anskaffe Trumf Visa (burde da gjort det for lenge siden
![]() Det er sjefen sitt kredittkort som brukes pr i dag til betaling, hvorfor ikke bytte det ut med mitt nye Trumf Visa f. Eks? Da opptjener vel jeg poeng på fly/hotell. Utleggene mine får jeg jo utbetalt før forfall på kredittkort ![]() Amex kan vel også vurderes for hotell og utlegg for bedriften ellers, julebord og litt til så er kan kanskje til og med en CT innen rekkevidde :beer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Er det ingen kampanjer, og for min egen del som ikke har Amex, så lønner det seg faktisk også å betale med Diners og trekke trumfkortet. Men dette er så marginalt lite ekstra at jeg ikke gidder. (28,88 pr 100 mot 27,76 pr 100). Så derfor nevnte jeg ikke det. Men det er klart; har man Amex Platinum så er det mest å tjene på å gjøre som du sier. Quote:
Om man registrerer det vanlige trumfkortet først så gir det 30 øre / 4,1 EB-poeng pr liter. Og når man da betaler med TrumfVisa får man ytterligere 2,1 poeng pr liter, altså samlet 6,2 poeng pr liter. Om man finner en Shell-stasjon som tar Diners eller Amex vil forskjellene bli enda større. Akkurat nå kjøres det kampanje på Shell Power Nitro+ som gir 50 øre trumf med vanlig trumfkort og 80 øre med Shell MasterCard. Så akkurat nå vil det lønne seg med sistnevnte. 11,1 poeng pr liter mot 9 for kombinasjonen Trumf+TrumfVisa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Fordelen med Shell MC er at man også tjener trumf(=EB) på Rema og andre dagligvarer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, ser dere skriver mye om dobling her (først trumfkort, så trumfvisa).
Gjelder dette kun på bensinfylling, eller kan jeg gjøre det samme feks i kassa på Eurospar? :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjapt spm. Skal igjennom jobben ha leiebil (Avis) men det er ikke jeg som står på reservasjonen. Kan jeg uansett få poengene om jeg er med når den hentes? Og er det 500poeng pr dag eller pr "leie"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Om du skal gjøre dette i stor skala, eks 1.000kr hver eneste dag, bør du nok enten kjenne kioskmedarbeideren ganske godt eller ha tilgang til mange kiosker. I tillegg får du stor regning og om du ender opp med å utsette regningen, så vil renteutgiftene raskt spise opp inntjeningen. Du bør også sjekke med hver enkelt kiosk at innskuddet kommer som "kjøpt" og ikke "kontantuttak", da blir en belastet masse kr for transaksjonen og det hele er da et tapsprosjekt. Har brukt oppskriften over én gang, mest bare for å teste, og har tjent 5p, men tror ikke dette er noe jeg kommer til å benytte meg mye av. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er man ikke da avhengig av en velvillig tippefunksjonær som ikke bare risikrerer å miste inntektene fra Norsk Tipping, men som også har en del kostnader med å hjelpe en?
http://www.regjeringen.no/nb/dep/kud...html?id=313925 Spill på kreditt er ikke lov i Norge. Skulle man, mot formodning, få overført penger til son konto hos Norsk Tipping med et kredittkort, kan man vel i teorien slippe å betale den påfølgende kredittkortregninga. Men da får man vel neppe EB-poeng. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kiosk-eieren ser ikke at det kortet du betaler med er et kredittkort. Han bruker bare sin vanlige betalingsterminal og slår inn beløpet der, den aksepterer neppe Diners og AmEx men SAS-MC er for han like gyldig som ditt vanlige Skandiabanken minibankkort. Utskriften på min SAS-MC transaksjon står bare "dato - Min Kiosk - beløp: 500kr", ingenting om at det har gått til NT, og hadde det vært markert som kontaktuttak så hadde nok det vært markert på en eller annen måte.
I praksis er både du og tippekommisjonæren home free, og NT orker neppe å klage de heller for all omsetning er potensielle kroner tjent for dem. Hva som i teorien kan skje dersom du begynner å klage på kredittkort-regningen er nok mer en teoretisk øvelse, og før den dagen kommer at noen faktisk gjør det så er mine fem cents på at både Norsk Tipping, MasterCard, SAS og alle tippekommisjonærene gir blanke. MEN - det kan kanskje se suspekt ut, selv for en blåøyd tippekommisjonær, om du kommer innom hver dag og setter inn 1-2000kr på spillekortet ditt men aldri leverer så mye som en oddskupong eller lottorekke. Derfor trenger du tilgang til flere... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Trodde NT sperret all bruk av kredittkort i sine systemer. Ihvertfall var det slik i butikken jeg jobbet før. Alle terminaler utenom den som tilhørte tippekassa tok kredittkort.... Mulig det har forandret seg, er ett par år siden....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Til syvende og sist, er vel butikkeier og/eller Norsk Tipping økonomisk ansvarlig for at Visa/Mastercard mottar pengene sine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Kortterminaler er enten satt opp til å akseptere BankAxept (bankkort) eller kredittkort (hvor hver enkelt krever avtale). Jeg vil anta terminalene til NT er satt kun til å akseptere BankAxess. NT vil evt. tape rundt 2% på alt som går via "kredittkortkanalen" så de har neppe åpent for å belaste kredittkort.
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Tror det egentlig finnes en bedre tråd, men kan ikke finne den. Opptjener jeg Eurobonuspoeng dersom jeg flyr wf0162 osl-sogndal-bgo. Det er gjennomgående rutenummer. Vet osl-sogndal og sogndal-bgo er anbud og ikke gir poeng, men hva med gjennomgående?
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Newcomer
|
![]()
Veldig lærerik tråd. Jeg samler også poeng til Florida for familien men ønsker å få flest mulig med på bonusbill. Jeg har sølvkort og 107000 poeng foreløpig. Bruker Trump og amex der jeg kan i tillegg til alltid å velge Star all.. Er nå på reise med Lh og skjønner det var en tabbe. Har mulighet til å få et gullkort fra min sønn. Vil det lønne seg mht opptjening for meg? Jeg vil uansett ha sølvkort neste år også. Alternativet er at han "gir" det til andre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Gullmedlemmer opptjener 25 % flere Grunnpoeng på flygninger med SAS og Widerøe.
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fikk et skuffende brev fra Diners i posten i går der det står at de reduserer fra 15 til 10 poeng pr hundrelapp. Og at valutapåslaget økes fra 1,75 til 2%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng | Fredrik KH | Reiseforum | 283 | 29-11-2024 12:10 |
Hvem velger å ikke tjene poeng på å fly? | robertaas | Småprat | 16 | 27-05-2014 16:48 |
Hvordan få eurobonus poeng hos brussel airlines | hifiman | Reiseforum | 4 | 22-04-2013 03:21 |
Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss? | NorwayDY | Flyforum | 23 | 16-08-2011 11:11 |
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? | chaglen | Reiseforum | 2 | 20-07-2011 17:00 |