Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-09-2012, 22:00   #1
LN-TCK
Newcomer

USA Hvordan tjene mye Eurobonus poeng?

Heisann,

Jeg har vært medlem her en stund, men har skrevet meget lite. Har lest veldig mye interessante historier på forumet.
Jeg har et spm som sikkert mange har spurt om, og jeg har søkt litt rundt omkring på forumet her, og jeg finner litt her og der, ikke alle forkortelsene jeg forstår men

Jeg har eurobonuskort (basic), samt amex med eurobonus. Da jeg bestilt amex så fikk jeg 12000 EB poeng, og har nå den nette sum av rundt 17000 poeng

Jeg lurer på om noen av dere har en "oppskrift" på hvordan en kan skaffe seg mest mulig poeng. Det virker som mange av dere har mange triks i ermet. Noen har få poeng, og vips så har dere 200 000 poeng, hvordan får dere til det?

Drømmen er jo selvfølgelig å fly 1.class en gang, ihvertfall biz

Jeg skal til Florida neste sommer, så da blir det jo litt poeng, pluss at jeg skal betale den ferien med amex kortet som gir poeng. Da blir det jo litt

På forhånd takk for hjelpen.
LN-TCK is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 22:17   #2
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Default Re: Eurobonus poeng

Velkommen!

Siden du har et AmEx/EB-kort så vil jeg anbefale deg å følge med på disse trådene for å få gode tips:

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=85849

EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=73553

Den store 'Mileage Run'-tråden (EuroBonus)
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=103736

Ellers er det vel å holde seg til Star Alliance når du er ute og flyr - men husk å holde et øye med hva du kan tjene her:

http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/

Du kan også tjene penger på hotellopphold, leiebil, netthandel etc. Følg også med på sas.no (evt. abonner på nyhetsbrevet fra EuroBonus) så kan du se når det er tilbud på å kjøpe EB-poeng.

Men det viktigste rådet er nok å være edruelig i jakten på poeng
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 22:46   #3
Dash
ScanFlyer Molded

Syns Fly med oss oppsumerer ganske bra.

Bare husk på å bruke AmEx-kortet så mye som mulig. Og bruk EB sine partnere når du handler.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 23:15   #4
Islending
ScanFlyer Silver

Husk også at hvis du skal til USA, så er det minimum 100% opptjening i de billigste klassene på SK, UA og US. Hvis du reiser med f.eks. LH på billige billetter får du kun 25% opptjening. Som Fly med oss sier, sjekk opptjeningstabellen før du bestiller.
Old 17-09-2012, 02:14   #5
Fellowplane
ScanFlyer Blue

Hei. Mine tips til opptjening av Eurobonuspoeng er som følger:

1. Fly helst med Star Alliance partnere som gir 100% opptjening, d.v.s Widerøe, Sas, Blue1, Estonian, US Airways, United og Avianca. Øvrige selskaper gir som regel bare 25% opptjening avhengig av bookingklasse.

2. Bor du på hotell, leier bil eller lignende? Sjekk om du kan få poeng og flash medlemskortet.

3. Bruk Amexkortet til kjøp der det går, bruk ellers Trumf Visa eller Sas sitt Mastercard. Fram til 20. September får du 6000 poeng for å søke om Sas mastercard.

4. Skal du handle på nettet, sjekk om butikken ligger under Eurobonus Shopping, da kan du opptjene opp til 100 poeng/100 kr. avhengig av butikk.

5. Se etter andre Eurobonusavtaler. Akkurat nå får du f. Eks 5000 poeng for å bytte strømleverandør til Fjordkraft.

6. Som tidligere nevnt: Vær edruelig og bruk sunn fornuft i jakten på poeng. Det er fort å bli litt overivrig og da kan poengene fort koste mye mer enn de smaker. Selv ville jeg revurdert amexkortet. Det koster 1700 kr i året og har få brukersteder. Trumf Visa er gratis og har mange brukersteder.

7. Husk at poengene har en utløpsdato og at de er til for å brukes. De er ingenting verdt før du omsetter de. Vil du ha mest mulig for poengene anbefaler jeg å følge med på de poengrabatterte bonusreisene som jevnlig tilbys. Bestilte selv akkurat business-billett t/r Dublin for bare 25k poeng, en by jeg lenge har hatt lyst til å besøke.
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2012, 13:09   #6
LN-TCK
Newcomer

[QUOTE=Fellowplane;781583]Hei. Mine tips til opptjening av Eurobonuspoeng er som følger:

2. Bor du på hotell, leier bil eller lignende? Sjekk om du kan få poeng og flash medlemskortet.

QUOTE]

Hva er flash medlemskort?

Old 17-09-2012, 13:10   #7
LN-TCK
Newcomer

Takk for tips og råd, Trumf visa og sas master er bestilt...
Takk skal dere ha..
Old 17-09-2012, 13:15   #8
Thomas
ScanFlyer Rusty

[QUOTE=LN-TCK;781698]
Quote:
Originally Posted by Fellowplane View Post
Hei. Mine tips til opptjening av Eurobonuspoeng er som følger:

QUOTE]

Hva er flash medlemskort?

Hmm! Jeg vil vel tippe han mener "å vise" medlemskortet? (Flashe er kun en slang)
Old 17-09-2012, 13:32   #9
chrisljo
ScanFlyer Gold

Hvis du skal tjene poeng på hotell er det ofte bedre å tjene hotellpoeng også evt. konvertere dem EB poeng senere.

Club Carlson er et bra program med mye gode promos, god tilstedeværelse i Norden og konvertering til EuroBonus.

En annen ting, det kan faktisk være mer effektivt å tjene 4% kategori-cashback (Obos MC, TwoCards, 365) og så kjøpe poeng når de er på tilbud.

Hvis målet er business intercontinental er US Airways og Avianca Lifemiles bra mulighet til å kjøpe poeng. Sjekk egne tråder. Cashback+poengkjøp kan være mer effektivt enn SAS kortene.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2012, 14:05   #10
LN-TCK
Newcomer

[QUOTE=Thomas;781703]
Quote:
Originally Posted by LN-TCK View Post

Hmm! Jeg vil vel tippe han mener "å vise" medlemskortet? (Flashe er kun en slang)

Hehe, Er det mulig...selvfølgelig...er jo sikkert det han mener... *Flau* E tog han nå
Er ikke greit når det er sirup i hodet...

Takk skal du ha....
Old 21-09-2012, 02:00   #11
LN-TCK
Newcomer

Default Re: Hvordan tjene mye Eurobonus poeng?

Bare et raskt spm til, hvor mange poeng pleier det å ligge på for en biz/first class for 2 pers, transatlantisk?
100 000 - 150 000?
150 000 - 200 000?

Hva er kriteriene for å kunne ha med meg f.eks samboeren?

Takk for hjelpen folkens
Old 21-09-2012, 04:09   #12
ILS2
ScanFlyer Gold

https://www.flysas.com/upload/Eurobo...chart_0909.gif

Fra 145.000 og oppover.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2012, 07:26   #13
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Hvis drømmen er å fly 1.klasse for en rimelig penge, så er enkleste måte å følge denne tråden. For rundt 11.000 kan den drømmen bli virkelighet:

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=95689
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2012, 11:30   #14
LN-TCK
Newcomer

Takk SKal dere ha
Old 21-09-2012, 16:26   #15
LN-TCK
Newcomer

https://www.flysas.com/upload/Eurobo...chart_0909.gif

Er dette priser pr pers eller for 2? Jeg har forsøkt å lese meg frem til div ting her, men er ikke alt som er like enkelt å forstå seg på...er en jungel med tråder, og det er mye forkortelser dere bruker som ikke jeg forstår meg på... Så jeg beklager om det kommer mye dumme spm fra meg...
Old 21-09-2012, 16:29   #16
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Er priser pr pers ;-)
Old 22-09-2012, 01:12   #17
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Et par leveregler for å tjene opp mest mulig poeng på shopping;

Anskaff kombinert MasterCard/Eurobonus, Diners/Eurobonus, AmEx/Eurobonus Platinum og TrumfVisa og bruk disse på ALT du handler. Uansett om det er ei avis på en kiosk eller andre småting. Kontanter slutter du helt med, det er bare så 1990

Skal du handle mat, så handler du på en av NorgesGruppen sine butikker og betaler med TrumfVisa. Der får du 2% trumf når du handler (=27,76 eurobonuspoeng pr 100-lapp). Av og til har de trippeltrumf-dager, torsdager med én til to måneders mellomrom, da får du 4% trumf, altså 55,52 poeng pr hundrings. Så begynner det å bli lite med tannkrem, shampoo, vaskemiddel osv så prøv å tyne det meste ut av det du har og vent til trippeltrumfdagene med å kjøpe dette. Når trippeltrumfdagen kommer, hamstrer du selvfølgelig opp med alt som ikke går ut på dato; dopapir, brus, hermetikk, såpe, deo osv.
Har du barn kan du også gjøre et varp på Libero bleier som Spar gir hele 25% trumf på, altså 347 poeng på bleier for 100 kr! Dette gjelder hele tida.

Om du skulle handle dagligvarer andre plasser enn hos NorgesGruppen sine butikker så sett deg inn i hvilke butikker som tar hvilke kort og lag deg ei prioriteringsliste. I mitt nærområde så vet jeg at Ica tar Diners, det gir meg 15 poeng pr hundring, Coop tar MasterCard noe som gir meg 10 poeng. Skal jeg handle på Rema må det være i ytterste nødstilfelle ettersom de her i Tromsø kun aksepterer bank accept!

Når det gjelder andre ting enn dagligvarer så bruk alltid det kortet som gir deg mest poeng;
Amex Platinum 20
Amex Premium 15
Diners 15
TrumfVisa 13,88 (=1% trumf)
Amex Classic 10
MasterCard 10.

Enkelte ganger i året gir Diners og MasterCard (muligens også Amex, men det har jeg ikke) deg doble eller triple poeng over ei helg. Gjerne helgene før jul og enkelte andre helger, gjerne på våren/forsommeren. Så sysler du med tanken å investere i noe stort som for eksempel ny PC, sykkel, TV, vaskemaskin osv så vent til disse helgene. Da fyller du opp tanken med bensin og tar deg en tur til frisøren og alt mulig annet som du bruker penger på jevnlig. Julegavene kjøper du selvfølgelig en av disse helgene før jul.

Utnytt dine venner og familie! Skal dere ut på tur, spleise på noe eller gjøre noe sammen så tilby deg ALLTID å stå for innkjøpet eller bestille billetter og hotell og slikt og legg ut med ditt kredittkort som gir deg mest poeng. Så kan de betale deg tilbake. Dine venner vil sette pris på at du tar ansvar og tar på deg bryet med å ordne ting, så dette er en vinn-vinn

Drar du på tur til et sted med lavere prisnivå enn i Norge, la dine venner vite det og tilby deg gjerne å handle ting for dem mens du er på tur. For eksempel iPads eller fotoutstyr som er betraktelig billigere i et land som USA enn i Norge.

Tilbake til TrumfVisa, så bør du ha det vanlige Trumf-kortet med deg også. For når det er disse doble- eller trippelhelgene vil det lønne seg å registrere vanlig Trumf-kort hos NorgesGruppen og så betale med Diners eller MasterCard.

Fyller du bensin hos Shell, så må du også registrere vanlig Trumf-kort først og så betale med kortet som gir deg mest poeng. I mitt tilfelle her i Tromsø er det vanligvis TrumfVisa ettersom Shell her ikke tar Diners.

I tillegg til dette så er det som de andre skriver her ofte kampanjer på ditt og datt som du kan bestille via Eurobonussidene som gir deg så og så mye ekstra poeng.

Last edited by PSC TOS; 22-09-2012 at 01:19.
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2012, 16:09   #18
LN-TCK
Newcomer

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Er priser pr pers ;-)
Takk skal du ha Da må vi satse på CT

Quote:
Originally Posted by PSC TOS View Post

Anskaff kombinert MasterCard/Eurobonus, Diners/Eurobonus, AmEx/Eurobonus Platinum og TrumfVisa og bruk disse på ALT du handler. Uansett om det er ei avis på en kiosk eller andre småting. Kontanter slutter du helt med, det er bare så 1990

Skal du handle mat, så handler du på en av NorgesGruppen sine butikker og betaler med TrumfVisa. Der får du 2% trumf når du handler (=27,76 eurobonuspoeng pr 100-lapp). Av og til har de trippeltrumf-dager, torsdager med én til to måneders mellomrom, da får du 4% trumf, altså 55,52 poeng pr hundrings. Så begynner det å bli lite med tannkrem, shampoo, vaskemiddel osv så prøv å tyne det meste ut av det du har og vent til trippeltrumfdagene med å kjøpe dette. Når trippeltrumfdagen kommer, hamstrer du selvfølgelig opp med alt som ikke går ut på dato; dopapir, brus, hermetikk, såpe, deo osv.
Har du barn kan du også gjøre et varp på Libero bleier som Spar gir hele 25% trumf på, altså 347 poeng på bleier for 100 kr! Dette gjelder hele tida.

Om du skulle handle dagligvarer andre plasser enn hos NorgesGruppen sine butikker så sett deg inn i hvilke butikker som tar hvilke kort og lag deg ei prioriteringsliste. I mitt nærområde så vet jeg at Ica tar Diners, det gir meg 15 poeng pr hundring, Coop tar MasterCard noe som gir meg 10 poeng. Skal jeg handle på Rema må det være i ytterste nødstilfelle ettersom de her i Tromsø kun aksepterer bank accept!

Når det gjelder andre ting enn dagligvarer så bruk alltid det kortet som gir deg mest poeng;
Amex Platinum 20
Amex Premium 15
Diners 15
Amex Classic 10
MasterCard 10.

Enkelte ganger i året gir Diners og MasterCard (muligens også Amex, men det har jeg ikke) deg doble eller triple poeng over ei helg. Gjerne helgene før jul og enkelte andre helger, gjerne på våren/forsommeren. Så sysler du med tanken å investere i noe stort som for eksempel ny PC, sykkel, TV, vaskemaskin osv så vent til disse helgene. Da fyller du opp tanken med bensin og tar deg en tur til frisøren og alt mulig annet som du bruker penger på jevnlig. Julegavene kjøper du selvfølgelig en av disse helgene før jul.

Utnytt dine venner og familie! Skal dere ut på tur, spleise på noe eller gjøre noe sammen så tilby deg ALLTID å stå for innkjøpet eller bestille billetter og hotell og slikt og legg ut med ditt kredittkort som gir deg mest poeng. Så kan de betale deg tilbake. Dine venner vil sette pris på at du tar ansvar og tar på deg bryet med å ordne ting, så dette er en vinn-vinn

Drar du på tur til et sted med lavere prisnivå enn i Norge, la dine venner vite det og tilby deg gjerne å handle ting for dem mens du er på tur. For eksempel iPads eller fotoutstyr som er betraktelig billigere i et land som USA enn i Norge.

Tilbake til TrumfVisa, så bør du ha det vanlige Trumf-kortet med deg også. For når det er disse doble- eller trippelhelgene vil det lønne seg å registrere vanlig Trumf-kort hos NorgesGruppen og så betale med Diners eller MasterCard.

Fyller du bensin hos Shell, så må du også registrere vanlig Trumf-kort først og så betale med kortet som gir deg mest poeng. I mitt tilfelle her i Tromsø er det vanligvis TrumfVisa ettersom Shell her ikke tar Diners.

I tillegg til dette så er det som de andre skriver her ofte kampanjer på ditt og datt som du kan bestille via Eurobonussidene som gir deg så og så mye ekstra poeng.

Wow, takk skal du ha...skikkelig beskrivelse... veldig bra..Jeg har nå amex premium...vurderer om jeg da skal gå over på platinum...diners har jeg ikke, men trumf, og visa trumf samt mastercard eurobonus er bestilt...
Da får jeg nok bestille diners også...slik at vi har hele utvalget..hehe...fylle opp lommeboka...

Igjen, takk skal du ha..
Old 22-09-2012, 16:50   #19
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Det er ikke mulig å få både Trumf Visa og Shell MasterCard da? Sistnevnte gir 40 øre/l = 6 EB-poeng per liter ved 15 kr/l, mer ved lavere literpris. Trumf Visa gir 1% av 15 kr/l = 15 øre/l = 2,2 EB-poeng per liter, mindre ved lavere literpris.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2012, 17:27   #20
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:

Amex Platinum 20
Amex Premium 15
Diners 15
Amex Classic 10
MasterCard 10.

Må rette litt på deg her for reglene for Norgescruppeshopping er endret etter at de tar Amex. En drar først sitt vanlige Trumfkort og deretter Amex. Gir vel ca 33 poeng pr 100 kr i tillegg til omsetning til 100 000 kr grensen:-)
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules