![]() |
|
![]() |
#261 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Mitt inntrykk er at dersom du kan booke god tid i forveien er det nesten alltid billigere å kjøpe business med LH når du booker fremfor å by på oppgradering både short haul og longhaul. I Singapore fortalte de meg at mange som hadde booket billigste økonomibilett gladelig betalte 6000-8000kr for å oppgradere ved innsjekk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hei!
Er det noen som vet om Lufthansa godtar et elektronisk Eurobonus kort for lounge adgang? Jeg har ikke fått mitt fysiske kort enda selv om jeg rekvalifiserte for 3 måneder siden. Jeg har bestilt nytt kort, men ikke fått det enda og jeg skal på tur neste uke.
![]() |
#263 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det går sikkert bra dersom det står på boardingkortet at du er star gold.
Jeg kom inn i senator loungen i MUC for et par år siden med digitalt UA gold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg har ikke vist Eurobonus kort i Frankfurt eller Munchen på så mange år at jeg har glemt når det var sist. Er innom jevnlig og sist i forrige uke på en Senator lounge i Frankfurt, og som vanlig viste jeg kun boarding kort hvor status ligger inne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Bekrefter dette. Største problemet i MUC er at det nesten alltid står 2-3 luringer foran deg som må få inn med teskje at de ikke har tilgang med visakortet sitt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal invitere familien på cruise i Karibien og de gamle som er bosatt helt syd i Danmark vil da fly fra Hamburg. Har funnet ok priser med Lufthansa via FRA. LH tar jo betalt for både bagasje og setevalg på sine billigste billetter. Søker jeg opp samme flyvning på United.com får jeg mulighet å oppgradere fra Economy Basic til Economy for 100 EUR per person. Da skal en koffert og setevalg være inkludert i prisen.
Men når jeg kommer til steget med setevalg får jeg beskjed om at setevalg ikke er tilgjengelig for disse flyvningene og at jeg kan besøke hjemmesiden til flyselskapet (LH) for mere info. Vil jeg da kunne gå inn på min booking hos LH når bestillingen er gjort og booke seter gratis? Noen som har erfaring med dette? Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Jeg kunne velge sete på LHs nettside (minus første rad) da jeg kjøpte tilsvarende i høst. Det var riktignok business.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg booket familituren for sommeren som er UA i Premium Economy, men opereres av Lufthansa (og da i economy premium).
"Selv" i premium koster det skjorta å booke seter. Lufthansa skal ha 400 Euro for å gi oss seter på long haul flightene (til og fra USA) Det rareste er at jeg har nå betalt og booket seter tre ganger og reservasjonene blir slettet etter et par uker og man må gå opp hele løypa på nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Alle seter i Lufthansa Premium Economy må betales for setereservasjon, det kom høsten 2019. Unntak er Senator og HON Circle.
https://www.lufthansa.com/us/en/sitz...meconomy-class Hvorvidt dette er mulig på UA codeshare på Lufthansa er et helt annet spørsmål, disse systeme jobber ikke knirkefritt sammen etter min erfaring. I verste fall må det ventes til innsjekk åpner 23 timer før avgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Noen som kjenner til om dette fremdeles er fungerende?
https://www.lufthansa.com/us/en/a-la-carte Jeg prøver å booke det på min UA code-share flight, men ingenting kommer opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal vel fortsatt fungere men kun på flyvninger ut fra Tyskland. Så på billetter for de gamle til Miami og da kom det opp i booking dialogen.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
A la carte funker bare på LH flightnummer, som en god del andre "ancillary" tilbud.
Samme med oppgraderinger, skal du by/kjøpe/bruke PlusPoints oppgradering så funker det også kun på LH flightnummer. En mulighet kan være å ringe United og si at du har tenkt å oppgradere med United PlusPoints og be om å endre longhaul segment fra UA til LH flightnummer. Dette har jeg fått UA til å gjøre før, og det koster ikke noe annet enn litt venting på telefon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser at det er gode priser på Business TRD-Munchen-BKK - kr. 17452 t/r med Eurowings/Sun Express. Kan bookes på Lufthansa.com, men gir dette vanlig uttelling av EuroBonus poeng - er EBD?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Ser ikke slik ut (dessverre) https://avinor.no/artikler/direkte-fra-trondheim |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Mener bestemt at denne ruten bare gir poeng i miles&more. Mener det er Eurowings som flyr på veiene av Sun Express. Prøv google så sun express muc-bkk så kom det iallfall før opp endel info på en offisiell lh-side.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Motsatt, men uansett, en ren Eurowingsrute. Så ingen Eurobonus poeng da dette ikke er Star Alliance |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er vi sikre på dette? Den bookes jo på LH flightnummer (LH 5446 / LH 5447)? Det ville jo blitt som om det ikke opptjenes Miles & More-poeng på SK-flightnummer som flys av Regional Jet OÛ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nei, ikke det samme. Dette er LH codeshare |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beklager, litt unøyaktig av meg, er TrD-Osl-munchen-bkk
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om å reise med Air France | Tarzan | Reiseforum | 47 | 03-04-2025 09:13 |
Reise med Aegean (generelle spørsmål) | jamesclandestine | Reiseforum | 44 | 04-03-2025 10:31 |
Generelle spørsmål om å reise med KLM | stonyo | Reiseforum | 127 | 04-12-2024 22:15 |
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar | Hpkris | Reiseforum | 247 | 22-07-2024 22:00 |
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 29 | 30-09-2017 06:35 |