Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-05-2015, 21:52   #1
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Noen som har noen kvalifisert synsing om hvordan sandkasseselskapene har påvirket Thai til Bangkok?
Old 05-05-2015, 12:30   #2
tafpl
ScanFlyer Blue

Default Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Noen som har noen kvalifisert synsing om hvordan sandkasseselskapene har påvirket Thai til Bangkok?

Ut i fra observasjoner og amadeus ser det ut til at Thai gjøre det bra. På business er det oftere fullt enn tidligere, men bak er det mer ledig. Det er også ofte det er fullt med frakt ut i fra Oslo (problemer med overvekt).
tafpl is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2015, 17:07   #3
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by tafpl View Post
Ut i fra observasjoner og amadeus ser det ut til at Thai gjøre det bra. På business er det oftere fullt enn tidligere, men bak er det mer ledig. Det er også ofte det er fullt med frakt ut i fra Oslo (problemer med overvekt).
Jeg har flydd endel Thai også i biz. Hvis jeg skal til Thailand på begynnelse og ende av min reise så velger jeg direkte flights(uten unntak), dvs Thai el Norwegian(begge ok da jeg bare skal sove uansett). Jeg må imidlertid si at jeg ser utrolig mange SAS crew bags i biz når jeg reiser Thai. Mitt spm blir så; Blir ID pax registrert som normale biz passasjerer for jeg betaler vel ca 20000 mer en dem og regnes de som belegg i Biz(ikke helt korrekt mener jeg ift hva de betaler). Bare lurer og er nå ikke ute etter ID reisende?

Last edited by Skuggenheimer; 05-05-2015 at 17:13.
Skuggenheimer is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2015, 17:28   #4
tafpl
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Skuggenheimer View Post
Jeg har flydd endel Thai også i biz. Hvis jeg skal til Thailand på begynnelse og ende av min reise så velger jeg direkte flights(uten unntak), dvs Thai el Norwegian(begge ok da jeg bare skal sove uansett). Jeg må imidlertid si at jeg ser utrolig mange SAS crew bags i biz når jeg reiser Thai. Mitt spm blir så; Blir ID pax registrert som normale biz passasjerer for jeg betaler vel ca 20000 mer en dem og regnes de som belegg i Biz(ikke helt korrekt mener jeg ift hva de betaler). Bare lurer og er nå ikke ute etter ID reisende?

ID-passasjerer regnes ikke som inntektsgivende passasjerer. ID på business er i hovedsak standby, så hvis det ikke er ledig seter blir de nedgradert eller står igjen.

De gangene jeg sjekker TG955/951/961 i amadeus legger jeg merke til at Oslo-flyet ofte er ganske fullt foran.
tafpl is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2015, 18:54   #5
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by tafpl View Post
ID-passasjerer regnes ikke som inntektsgivende passasjerer. ID på business er i hovedsak standby, så hvis det ikke er ledig seter blir de nedgradert eller står igjen.

De gangene jeg sjekker TG955/951/961 i amadeus legger jeg merke til at Oslo-flyet ofte er ganske fullt foran.
Ikke noe er bedre en det og ikke minst for Thai. Takk:-)
Old 06-05-2015, 19:53   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Litt artig å lese dette når du ser den elendige kritikken du leser om Emirates på dette forumet.. Rare flyvertinner, ett ekstra sete i bredden osv:

http://bonusfeber.no/emirates-karet-...te-flyselskap/

Faktisk så har alle jeg kjenner både jobb og privat vært 100% fornøyd med selskapet i alle tre klasser til de fleste kontinenter.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2015, 20:25   #7
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Litt artig å lese dette når du ser den elendige kritikken du leser om Emirates på dette forumet.. Rare flyvertinner, ett ekstra sete i bredden osv:

http://bonusfeber.no/emirates-karet-...te-flyselskap/

Faktisk så har alle jeg kjenner både jobb og privat vært 100% fornøyd med selskapet i alle tre klasser til de fleste kontinenter.
Jeg har flydd EK flere ganger, både i business og First. Alle flightene har vært godkjent - og jeg har vært fornøyd. Men verdens beste? På ingen måte, de blir slått av andre både på bakken og i luften. At nye 777-maskiner blir levert med 2-3-2 i 2015 er helt uforståelig når konkurrentene i større og større grad (til og med SAS) har 1-2-1. Spesielt treseteren i midten, hadde vært svært misfornøyd hvis jeg betalte fullpris for business og ble stuck i et midtsete.
Reply

Posting Rules