Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-11-2014, 10:45   #221
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Ettersom det er nærmest umulig å finne longhaul upgrades fortiden bruker jeg mine Avios nesten utelukkende på LHR-OSL-LHR i business. 15 000 Avios er også en skikkelig god deal for last minute eco, hvor billetene kan koste 500GBP.
Dette varierer faktisk voldsomt. For et par uker siden var det vidåpent. Nå er det helt krise. Men det går som sagt veldig opp og ned.

Jeg bruker mine mest på OSL-LHR-OSL i C for meg og venner. Evt en og annen CW-F.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2014, 16:46   #222
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Dette varierer faktisk voldsomt. For et par uker siden var det vidåpent. Nå er det helt krise. Men det går som sagt veldig opp og ned .
Helt enig. Jeg har monitorert i noen måneder ifbm. noen USA-turer og fasiten er at det endrer seg nesten hver dag. Det kommer og går noen få seter hele tiden når man ser på eks. vestkysten som et område. Jeg fant til og med noen ledige t/r SAN, noe som er sjelden. Det var en periode siste ukene det var veldig mye åpent til SFO og SEA hele våren 2015, men plutselig forsvant alt sammen over natta. Erfaringen min da var at så lenge det ikke er salg så vent med å booke så lenge du tør for plutselig dukker det opp noe som kan passe (noe det gjorde for meg). Det har også vært en trend at de stedene det går to daglige (SFO, SEA m.m.) så er det ofte førsteflighten som har hatt tilgjengelighet.

Resultat av analysen er at jeg har to upcoming t/r USA-veskyst nærmeste halve året booket hvor tre av fire longhaul-legs er oppgradert med Avios.

Old 04-12-2014, 21:39   #223
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Takk for fin analyse Discus

2. spørsmål til dere erfarne BA-folk
1. Går Avios ut på dato, slik EB-poeng gjør etter 5 år?
2. Med BA sølv får man ekstra baggasje med alle oneworld members; kan denne baggen være en skibagg?
Old 04-12-2014, 22:43   #224
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Takk for fin analyse Discus

2. spørsmål til dere erfarne BA-folk
1. Går Avios ut på dato, slik EB-poeng gjør etter 5 år?
2. Med BA sølv får man ekstra baggasje med alle oneworld members; kan denne baggen være en skibagg?
1) Må være bevegelse på konto ila. 36 mnd så mister du ingen ting (dvs. en avios ut/inn regnes som bevegelse)

2) Husk at ekstrabagen som akkurat kom som offisiell OW-perks KUN gjelder der det er en bag inkludert!

For BA flighter gjelder følgende, sjekk reglene pr. airline:
Quote:
Many types of sports equipment can be carried as part of your free checked baggage allowance or as part of an additional purchased allowance if required.
...
Baggage allowances and policies can vary by airline — even if you buy your flights through ba.com. If your journey includes a flight with an airline other than British Airways, the policy for sporting goods and musical instruments may be different
http://www.britishairways.com/en-no/...al-instruments

Old 21-01-2015, 11:15   #225
jb1
ScanFlyer Rusty

Default American Express - British Airways Avios

Jeg forsoeker aa linke British Airways Avios og Amex Reward (begge er registrert i USA). Det gaar ikke aa gjoere dette online da det staar at mitt navn ikke er riktig stavet/ikke stemmer med det som er i databasen. Jeg har kontaktet baade Amex og BA. Amex bad meg kontakte British Airways. BA sa at jeg burde jeg vite hvordan navnet mitt var stavet. Ganske frekt maa jeg si. Jeg bad dem si hvordan det var gjort i deres system, om mellomnavn skulle med etc. Men saa ble linjen brutt. BA-kontoen er naa blokkert i 24 timer p.g.a. for mange forsoek. Er det noen som har gjort dette tidligere som kan gi raad.
Old 09-04-2015, 09:23   #226
OSLflyer
ScanFlyer Silver

OSLflyer's Avatar

BA BA Executive Club - emailadresse

Noen som kan hjelpe med emailadresse til ovennevnte. Det ser ut som at jeg må være innlogget for å kontakte dem, men problemet mitt er at kontoen er sperret av BA og når jeg sender dem mitt Login ID som er medlemsnummeret for å tilbakestille passordet får jeg dessverre ingen email tilbake. Dette har jeg prøvd på ved å følge linken deres "Forgotten PIN/Password" som tidligere opplyst.
Old 09-04-2015, 10:25   #227
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: BA Executive Club - emailadresse

Quote:
Originally Posted by OSLflyer View Post
Noen som kan hjelpe med emailadresse til ovennevnte. Det ser ut som at jeg må være innlogget for å kontakte dem, men problemet mitt er at kontoen er sperret av BA og når jeg sender dem mitt Login ID som er medlemsnummeret for å tilbakestille passordet får jeg dessverre ingen email tilbake. Dette har jeg prøvd på ved å følge linken deres "Forgotten PIN/Password" som tidligere opplyst.
Nei, det er bare et onlineskjema.

Du ringer dem på tlf 80010040.

Men det kan også bare være at passord reset mailen du venter på kan ta opp imot et døgn. Det er helt sinnsykt irriterende, men jeg håper og tror det skyldes at det sendes rundt i noe antispam-greier hos webserverdingsebomsen din.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2015, 13:18   #228
adressa
ScanFlyer Silver

adressa's Avatar

BA Avios og Tier points hos BA

Hei

Ettersom jeg skal reise en god del med OneWorld partner i løpet av året så har jeg meldt meg inn hos BA sin bonusprogram. Der nevner de Avios Points og Tier Points. Ble litt forvirret hva de egentlige er.

Etter det jeg kan forstår så er Avios point der du tjener opp til bonusreiser osv osv. Hva brukers Tier Points til? Noen som kan forklare det for meg? og vet dere hvor lenge de er gyldig? Hos SAS så er Eurobonus poeng gyldig i 5 år.
adressa is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2015, 13:38   #229
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Avios og Tier points hos BA

Hei,

Tier Points er statusgivende poeng.
Ved 300 Tier Points (og minimum 2 flighter på BA-metall) for du Bronze, ved 600 Tier Points (og 4 flighter på BA-metall) får du Silver, og ved 1500 får du Gold.
Disse nullstilles hvert år.

Mer info her: http://www.britishairways.com/en-no/...s-and-benefits
Martin is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2015, 14:56   #230
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Avios og Tier points hos BA

Quote:
Originally Posted by adressa View Post
...og vet dere hvor lenge de er gyldig? Hos SAS så er Eurobonus poeng gyldig i 5 år.
Avios er gyldige i 36 mnd etter siste bevegelse på konto, så i prinsippet evigvarende bare du er litt aktiv

Old 18-04-2015, 10:40   #231
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

BA har gjort en del endringer på websidene sine, og det virker som setepreferanser er nullet ut. Virker som de tar høyde for disse når de tildeler seter automatisk (hand-bag-only-billett uten setekjøp), så greit å ha det på plass.

Old 20-04-2015, 20:26   #232
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Et veldig dumt spørsmål: Jeg har endelig meldt meg inn og skal snart fly litt BA og partnere. Men kommer det et fysisk kort i posten? Har nemlig ikke fått det og trodde programmet hadde kort til medlemmene? Takk for alle svar.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2015, 20:29   #233
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Et veldig dumt spørsmål: Jeg har endelig meldt meg inn og skal snart fly litt BA og partnere. Men kommer det et fysisk kort i posten? Har nemlig ikke fått det og trodde programmet hadde kort til medlemmene? Takk for alle svar.
Ikke før du når første statusnivå. Mulig du kan bestille et kort på nettsiden, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2015, 23:51   #234
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Ikke før du når første statusnivå. Mulig du kan bestille et kort på nettsiden, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig.
Nei det er jo ikke det. Takk for info så slipper jeg å lure.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2015, 01:36   #235
boatc
Newcomer

Ringte nettopp BAEC for å gjøre en UuA, fikk bekreftet dette, og går inn på Manage my Booking for å kjøpe sete. Får da beskjeden "Seat choices are available at check-in". Er dette vanlig praksis på award seats/ved UuA? Skulle gjerne ha lurt meg til 62A/K før noen andre smartinger tar de..
boatc is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2015, 07:48   #236
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by boatc View Post
Ringte nettopp BAEC for å gjøre en UuA, fikk bekreftet dette, og går inn på Manage my Booking for å kjøpe sete. Får da beskjeden "Seat choices are available at check-in". Er dette vanlig praksis på award seats/ved UuA? Skulle gjerne ha lurt meg til 62A/K før noen andre smartinger tar de..
Setevalg et ikke inkludert onde billigste business billettene og ikke i UuA. Får du et valg om å betale for setevalg?
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2015, 09:11   #237
boatc
Newcomer

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Setevalg et ikke inkludert onde billigste business billettene og ikke i UuA. Får du et valg om å betale for setevalg?
Er klar over dette, spørsmålet mitt er om det er normalt at jeg ikke får opp valget om å betale.
Old 26-04-2015, 19:56   #238
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Er klar over dette, spørsmålet mitt er om det er normalt at jeg ikke får opp valget om å betale.
Nei, men hender det er låst av forskjellige årsaker. Full flight, kort tid til insjekk åpner eller at de har tuklet til bookingen din. NB! Det tar litt tid fra du oppgraderer til du kan få opp setekartet siden billetten må endres.

Old 26-04-2015, 23:03   #239
boatc
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Nei, men hender det er låst av forskjellige årsaker. Full flight, kort tid til insjekk åpner eller at de har tuklet til bookingen din. NB! Det tar litt tid fra du oppgraderer til du kan få opp setekartet siden billetten må endres.
Da avventer jeg litt. Står "Club World confirmed" i bookingen, og er 2mnd til avreise, så det dukker vel opp etterhvert. Har heller ikke blitt trukket Avios for dette ennå.
Old 27-04-2015, 16:32   #240
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Da avventer jeg litt. Står "Club World confirmed" i bookingen, og er 2mnd til avreise, så det dukker vel opp etterhvert. Har heller ikke blitt trukket Avios for dette ennå.
Jeg oppgraderte pr. telefon i dag. Logget inn etter fem minutter og billetten var fik ferdig etter det. Hører med til historien at jeg snakket med en dyktig dame i UK som også tok seg tid til å sjekke at ny billett var på plass og korrekt mens jeg var på telefonen. Kommer det ikke ila. en times tid å ta en telefon (hender det er enklere å prate med UK enn Europa-telefonen)

Posting Rules