![]() |
|
![]() |
#261 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis du ikke har fått matkuponger så tar du vare på kvitteringer på mat og drikke og sender den inn sammen med kontonummer. Har aldri hatt noen problemer med å få dekket mat av ok standard.
|
![]() |
![]() |
#262 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Her der det antagelig snakk om force majeure siden konflikten er dømt ulovlig (uten at jeg skal trekke den diskusjonen videre)
#263 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vil ikke tro annet enn at en høflig note med 'her følger bilag for utgifter påført i forbindelse med kansellering av SKxxx bla bla bla' blir refundert uten særlig spørsmål.
|
![]() |
![]() |
#264 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#265 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hallo forum.
Ble også selv rammet av streik forrige uke. Skulle reist sk osl-chp-pvg c classe . Ble sendt osl-dus-cdg-pvg. Er bra fornøyd at jeg ble ombokket og kom meg dit jeg skulle. Spøsmålet mitt er vedrørende bonuspoeng. Er det mulig å få eurobonus poeng for denne flyvningen selv om jeg endte opp med å fly AF first class,.har sas sølvkort å må vel innrømme at jeg valgte sas pga å komme meg opp på gull status. Et annet spørsmål. ;kofferten min ble 5 dager forsinket pga den ble sendt til cph. Så har måttet kjøpe noen nye klær. Hvem skal jeg sende regningen til, SK eller AF ? |
![]() |
![]() |
#266 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Skriv en mail til ebretro@sas.se, be om opptjening etter original rute. Vær nøye med å forklare hva du har tjent, hvor mye du skulle tjent og hvor mye du mangler. Pass på at du ikke har opptjent poeng på Air France (f.eks om du oppga et SkyTeam frequent flyer under innsjekk). Angående forsinket baggasje; Du kan be om å få nødvendige utgifter dekket av SAS. Her ber du om det; https://www.sas.no/Customer-Care/Feedback-form/ Evt kan du også kontakte reiseforsikringen din. Husk PIR-rapport! Husk at streik er force majeure, det kan begrense hva du har krav på. Last edited by mcduck; 05-03-2015 at 05:50. |
|
![]() |
![]() |
#267 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når det gjelder baggasje så har jeg ikke gått bananas akkuat, men rent undertøy kan være greit på 5te dagen. |
|
![]() |
![]() |
#268 |
EBD
|
![]()
Vedrørende bagasje hadde jeg tatt dette med reiseforsikringa først, eventuelet kredittkortselskapet om du har betalt billetten med kredittkort.
|
![]() |
![]() |
#269 |
Homebrewer
|
![]()
Jeg og kona hadde en litt kjedelig seanse i vinterferien.
Var i Bangkok på flytur bestilt med Eurobonuspoeng (i Business om det har betydning) og hjemturen gikk via Singapore slik at vi fikk noen timer i byen. Hjemturen fra Singapore var med Turkish via Istanbul, og når vi da kommer til gate i SIN får vi beskjed om at vi ikke får være med på flyet grunnet snøkaos i Istanbul. Greit nok, men så gir de også beskjed at siden vi reiser på EB billetter med 117-nummer må vi fikse hjemreisen selv via alternativ. Turkish har ikke adgang til å endre disse billettene og kan ikke hjelpe oss. Ringer så opp SAS og etter grundig forklaring og kontroll med supervisor, får vi beskjed om det er Turkish som er ansvarlig å få oss hjem og at dette er deres problem. Blir en del diskusjoner frem og tilbake her, og det er også en representant fra Turkish ved gaten som nok en gang bekrefter at det ikke er stort de får gjort med reisen vår, men de skal sørge for hotellopphold og se om de kan få oss med på et fly med de neste dag (dette flyet ble for øvrig innstilt). Tar en ny tlf til SAS og hun jeg snakker med skal etter mye om og men få supervisor til å løfte dette videre. Får så etter en stund i gaten en telefon fra Stockholmskontoret hvor de har booket oss om neste dag med Swiss via ZRH, så det ordnet seg til slutt heldigvis. Fikk da også en ekstra "gratis" dag i Singapore med mat og transport til/fra hotell dekket. Er det noen som vet hva som faktisk er reglene her, og hvem som faktisk har ansvaret? Vet jo at Turkish ikke akkurat er kjent for god kundeservice så er litt skeptisk til om dette var korrekt. For øvrig var det flere andre som også måtte overnatte på hotell som var på TK-billetter og måtte ombookes senere. Klokka var 2:30 på natten når vi endelig fikk transport til hotell. Var også de sedvanlige russerene som nektet å bli igjen og ville være med flyet til IST uavhengig av snøkaos eller ikke... |
![]() |
![]() |
#270 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Rent generelt så spiller det ingen rolle om du har betalt billetten med penger, poeng eller kameler - du skal ha de samme rettighetene og det er normalt operatøren som har irr-ops som skal fikse ting for deg.
#271 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en "upcoming" flight på SK908.
Dette er en X billett,kjøpt hos United (30,000 points). Kommer med United fra MCO med 70min connection time på EWR. Siden UA "alltid" er forsinket fra MCO,lurer jeg på... Hvist jeg ikke rekker SK908 (18:50) fra EWR. Henvender jeg meg da til SAS innsjekking på Terminal B, eller må jeg ta bussen (toget) tilbake til Terminal C,og henvende meg hos United. Tilleggs info: Ved insjekk hos United på MCO,får man kun et "This is NOT a boarding card" boarding card,for bruk på SK908. Man må henvendelse seg hos SAS gate (Ter,B) for å få et ordentilg boarding card. Just in case,noen vet,så slipper jeg å "løpe" rundt ![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Delivering carrier er ansvarlig. Siden du i tillegg har UA dokument, er det lite poeng å involvere SAS.
|
![]() |
![]() |
#273 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
#274 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva er relevant å trekke frem i denne situasjonen, og hvilke rettigheter har jeg?
Booket med Norwegian 10:15. Får beskjed 08:30 om at flyet er kansellert og at jeg er booket om til 09:05-flighten. Neste fly med Norwegian var langt utpå dagen, og da hadde jeg gått glipp av avtalen min. Hev meg derfor rundt og fikk kastet meg i en taxi. (Hører med at Norwegian forsinket 09:05-avgangen til 10:00, men det så ikke jeg før jeg satt i taxien) Jeg hadde egentlig planer om å ta flybuss, så taxiregningen kom som en litt uhyggelig overraskelse. For en student dreier det seg om forholdsvis mange øl, så litt sure penger var det jo. Hva blir fremgangsmåten for å forsøke å få refusjon på taxi? Skal jeg ta det mot Norwegian eller er det bare å gå rett til reiseforsikring? Eller er det håpløst og et tap jeg bare må spise? (Eller la være å drikke...) |
![]() |
![]() |
#275 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den vill jeg forsøkt å løse med en hyggelig epost til selskapet. Det sier seg selv at de må påregne ekstrautgifter ved å fremskynde avgangen din med over en time på så kort varsel, uavhengig av årsak.
|
![]() |
![]() |
#276 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Snøkaos idag og KRS led med mange kanselleringer. Jeg hadde booket en IC- businessbillett til en bekjent.
1. Denne ventet 10 timer på å få ny billett, som av alle ting innvolverer Air Serbia!. Prioriteres ikke businessbilletter høyere enn økonomi ift hvem som ombookes først? 2. Booket med EB-poeng, men skal jo ha samme rettigheter likevel? 3. Sjekket Matrix IATA, og der kommer det opp endel routinger innen *A, så skjønner ikke helt hvilke restriksjoner SK har på ombooking. Det ble påstått at hvis ikke en tok melkeruten til Serbia, måtte en vente til mandag. Noen som vet hva det går i? |
![]() |
![]() |
#277 |
Monkey Traveller
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Noen som vet om returen bestilt i Biz med lifemiles vil bli kansellert dersom jeg ikke rekker utreisen på turen?
Skulle egentlig til WAW i dag for så og ta fly videre i morgen 13.05, med destinasjon KTM, men PGA Kanseleringer fra TRD i kveld lot det seg ikke gjøre. Fikk heldigvis reroutet i morgen tidlig, tror mine Matrix søk og eget forslag til dragen hjalp da, alt visstnok egentlig var fullt i morgen. Endte på ruten TRD-TLL-WAW men er ikke fremme før etter avgangen min i morgen, så fra WAW må jeg da bestille ny billett med avreise Lørdag til KTM. |
![]() |
![]() |
#278 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når ein foretar 2 forskjellige bookingar som "connectar" med kvarandre, kva er minste transfertid ein kan booka og framleis være dekka av reiseforsikringen? (Altså at reiseforsikringen dekkar innhenting av oppsatt rute).
F.eks. BGO-OSL hjå Norwegian, og så OSL-ARN med SAS. Eg meinte bestemt det var 2 eller 4 timar, men når eg ser gjennom forsikringspapirene mine så kan eg ikkje sjå at det står oppgitt noko spesielt tidsrom. |
![]() |
![]() |
#279 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#280 | |
一期一会
|
![]() Quote:
Europeiske krever at selve forsinkelsen som medfører at du misser neste flight er minst 2 timer. Da har det lite å si om booket connection er på 35 min eller 2 timer. Gouda krever at det er beregnet minst 2 timer fra fastsatt ankomst til avgang med neste korresponderende transportmiddel. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting, kansellering m.v.? (2019->) | Polaris | Reiseforum | 251 | 17-05-2025 23:59 |
Rettigheter ved streik | seatsniffer | Småprat | 10 | 28-10-2013 13:12 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |