![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Continental Airlines öppnar direktlinje mellan Barcelona och New York
2006-05-18 10:36 Igår öppnade Continental Airlines sin nya direktlinje mellan Barcelona och New York/Newark. Nästa vecka öppnar Continental ytterligare en ny direktlinje - mellan Köpenhamn och New York. Det blir Continentals 28:e direktlinje mellan en europeisk stad och New York. Därmed har Continental fler flygningar mellan Europa och New York än något annat flygbolag. Den nya direktlinjen mellan Barcelona och New York/Newark är Continentals andra rutt till Spanien. Flygbolaget har flugit mellan Madrid och New York sedan 1992. - Efter 14 års framgång med flygningar mellan USA och den spanska huvudstaden var tiden inne för att utvidga med en direktlinje till Barcelona, säger Jim Summerford, ansvarig för Continental Airlines verksamhet i Europa, Mellanöstern och Indien. Den nya förbindelsen mellan Barcelona och New York/Newark kommer att trafikeras av en Boeing 757 med plats för 172 passagerare. Detta är samma flygtyp som Continental använder på den dagliga direktlinjen mellan Stockholm och New York som varit igång sedan början av juni förra året. För ytterligare information, kontakta Nick Britton, informationschef Continental Airlines, telefon +44 1293 827 459 eller Åsa Wilde, Trimedia Stockholm, +46 708 788 024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skal si CO er ivrige. Men er det lønnsomhet i alle de nye rutene deres da? Det frister ikke meg veldig mye å fly over dammen i en 757. Det er vel det de bruker på de fleste nye rutene sine.
Blir det 757 på CPH også, eller blir det 767? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
757 även till CPH |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ikke alle her i verden er opptatt av flytyper... ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Aldri helt skjønt problemet med å fly langdistanse i en maskin med én midtgang. Det som vel må være viktigs er f.eks. hva slags pitch setene har, hva slags service man får ombord etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Joda! Skal gi dere kverrulanter rett i det!
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Continental er smarte. De har skjønt at selv om man skal fly langt er det ikke sikkert det er nok kunder til å fylle et stort fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men så er det heldigvis et valg av mange selskaper - de fleste tilbyr litt mer "romfølelse" enn CO og FI...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann EB.
Quote:
![]() Som nevnt flere ganger tidligere så er mange av den oppfatningen at har du et komfertabelt sete med god pitch og setevidde, god service og underholdning, så er ikke så mange opptatt av "romfølelsen"... ![]() Da er vi klare for CPH neste uke... ![]() Dag
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Helt enig... Jeg snakker kun på egne veier... Foretrekker SK, UA, BA eller LH med romfølelse over dammen... Ellers har jeg vært stor fan av CO i over 20 år - men jeg har kun fløyet med store fly over dammen med CO også... Mine beste opplevelser i luften har vært ombord på CO`s DC-10`ere...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Romfølelse , ja ja.
Etter å kun ha fløyet DH8-100 i hele vinter (20-22 ganger ) så fløy jeg hjem fra BGO nå sist onsdag med en 737-800 , sovnet som en stein , da jeg våknet så trodde jeg faktisk at jeg var på langtur , fra mitt sete på 28D var dette den største kabinen jeg hadde sett på så lenge jeg kunne huske og de i 28E/F var et kinesisk par som jeg såvidt hadde hilst på før jeg sovnet så brukte jeg vel et par minutter på å komme på hvorhen jeg var på vei.... helt til jeg så Jessheim på Høyreside.... Prioriteringene blir vel ; benplass og setekvalitet total reisetid servicekonsept IFE + ? /Geir |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Reisetid spiller absolutt inn...men om man har flybytte i Skandinavia, Europa eller på Newark spiller mindre rolle...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
For meg spiller det liten rolle om flyet har 1 eller 2 midtganger, men foretrekker fly som har IFE på lange ruter, som de fleste A330/340 og 777. Selv om f.eks Lufthansa har nye store fly så mangler de IFE og eg vil heller ikke reise med de...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei igjen EB
Quote:
![]() ![]() MountainDew, jeg håper vi kan vise fram AVOD på alle B757'ene snart, ikke bare på BussinessFirst, men economy også... ![]() Dag
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Oiii...
Quote:
![]() Jeg mente selvfølgelig Pub service... ![]() Dag
![]() |
![]() |
#20 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
....Hei Dag, jeg svarer for lillebror, ja han floey CO DC-10-10 med Pub service i fra Seattle til Denver, saa vidt jeg husker hadde de "low-pass" rundt Mt.Rainer eller Mt.Hood ogsaa.....selv fikk jeg ikke oppleve Puben, men 20+ turer med CO- DC-10 paa First/Business First fra Denver til LGW bringer meget gode minner.....
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vueling startar Malmö-Barcelona! | ARNe | Flyforum | 9 | 17-05-2012 15:49 |
SAS eller Continental direkte til NYC? | Marit | Reiseforum | 42 | 03-12-2011 14:00 |
DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB | Chaos Controller | TripReports | 17 | 06-06-2009 19:11 |
USA hjelp (TRF-NYC + NYC-LAS-LAX-NYC) + Hotel | Chaos Controller | Reiseforum | 5 | 28-05-2009 14:16 |