Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-02-2013, 15:56   #1
LN-VLE
ScanFlyer Gold

Default For mange bonuspoeng?

Kjøp muffins ombord og betal med bonuspoeng.

I følge VG vil da en muffins koste kr. 177,-, og ikke kr. 30,- som det står i prislista.

Og det er faktisk noen som er så sint på sine bonuspoeng at de betaler muffinsen med det.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10100766

Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2013, 16:23   #2
Dash
ScanFlyer Molded

Default Re: For mange bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Kjøp muffins ombord og betal med bonuspoeng.

I følge VG vil da en muffins koste kr. 177,-, og ikke kr. 30,- som det står i prislista.

Og det er faktisk noen som er så sint på sine bonuspoeng at de betaler muffinsen med det.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10100766

Vidar
For en tullete artikkel. Det er vel ingen som er så kål i hodet at de kjøper EB-poeng og anvender dem til mufinns

Men skal være enig i at det er andre bedre måter å anvende poengene sine på. Men kan jo være greit vist du har noen skarve tusen poeng som snart utløper....
Dash is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2013, 16:37   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

LOL. Heia VG!!!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2013, 16:57   #4
bardf
ScanFlyer Blue

bardf's Avatar

Herremingud, det er mye dårlig fly-journalistikk, men dette tar kaka. Stakkars Knut Morten veit vel ikke om han skal le eller gråte.

Når det skal sies, så synes jo jeg det er ganske sykt å svi av bonuspoeng på mat
bardf is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2013, 19:03   #5
Bergern
ScanFlyer Dusty

Kjøpte en pakke tyggis idag for pantekroner. Kostet meg litt over 200 spenn
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2015, 11:43   #6
Dash
ScanFlyer Molded

http://www.nettavisen.no/na24/smarte...r/8533906.html

En artikkel om det samme, bare denne ganga relativt grundig Selv om de etter min mening overvurderer verdien av EB. Selv verdsetter jeg et EB poeng til 7 øre.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2015, 03:35   #7
Utenbys
ScanFlyer Blue

Utenbys's Avatar

Nettavisen var jo litt bedre siden den også gir informasjon som kanskje ikke alle tenker på, nemlig at kroneprisen på flybilletter varierer fra destinasjon til destinasjon mens alle disse destinasjonene kan være innen samme «takst-sone» som bonusbillett (eller at lengre reiser sydover er billigere enn innenriks nordover betalt med penger).

Generelt kan man nok anta at de som ikke selv skjønner at å betale øl og muffins med EB-points er uklokt antagelig ikke har så mye EB-points å rutte med. Og det å betale med pointsene om bord føles jo kanskje litt mindre irriterende enn å miste de på forfallsdato.

Jeg opplevde derimot en gang å gi fra meg kredittkort co-branded med EB for å betale for noe mat ombord hos SAS. De spurte ikke, bare antok at jeg selvsagt skulle bruke EB-points på å betale for maten. Jeg påpekte at det var kanskje lurt å spørre passasjeren først ettersom det er svært dårlig butikk for den reisende å bruke points på den måten. Betjeningen sa seg enig i min påstand, kranglet med betaledingsen i nesten fem minutter for å reversere belastningen og gav meg maten gratis som unnskyldning. Godt håndtert, når den første feilen først var gjort.
Old 27-01-2015, 22:37   #8
flyKSU
ScanFlyer Molded

flyKSU's Avatar

Quote:
[...] En liter cognac som koster 260 kroner, koster plutselig 847 kroner - mer enn en tredobling av prisen (PS: En økning på 200 prosent utgjør en tredobling, mens en økning på 100 prosent er en dobling).
Kjekt av dem å presisere ... For øvrig latterlige artikler begge to.
flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2015, 19:54   #9
haga2000
scanflyer silver

det er et poeng som ikke kommer fram, nemlig at det er ganske lett å få "for mange" bonus poeng. Jeg har nå sølvkort hos sas 58000 bonus poeng opparbeidet over flere år og sålangt bare 22 kvalifiserende flyvinger. Jeg vet at jeg ikke kommer til å fly så mye at jeg kommer over 45 flyvinger innen kvalifiserings perioden er omme og kommer ikke til å kvalifisere til gullkort.
således har jeg for mange bonuspoeng som jeg bruker til å kjøpes muffins osv. når jeg reiser go.
haga2000 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2015, 20:31   #10
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by haga2000 View Post
det er et poeng som ikke kommer fram, nemlig at det er ganske lett å få "for mange" bonus poeng. Jeg har nå sølvkort hos sas 58000 bonus poeng opparbeidet over flere år og sålangt bare 22 kvalifiserende flyvinger. Jeg vet at jeg ikke kommer til å fly så mye at jeg kommer over 45 flyvinger innen kvalifiserings perioden er omme og kommer ikke til å kvalifisere til gullkort.
således har jeg for mange bonuspoeng som jeg bruker til å kjøpes muffins osv. når jeg reiser go.
Selv om du ikke oppnår 45 flighter i løpet av en opptjeningsperiode, så er vel ikke akkurat ombordkjøp mest value for money. Jeg har vel rundt 200.000 poeng stående akkurat nå, men kunne likevel ikke drømt om å kaste bort 650 poeng på en muffin (som jeg tror koster 650 EB-poeng).

Jeg skal selvsagt være forsiktig med å mene så mye om hva du skal bruke poengene til, men hvorfor bruker du ikke heller poengene på reiser? Du får en t/r innenlands/til LYR for 10.000 poeng, eller så kan du alternativt kjøpe 15 muffins for samme poengsum. Det er selvsagt klart at om man ikke har tid til å reise for poeng og disse står i fare for å løpe ut så er saken en annen.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2015, 21:22   #11
haga2000
scanflyer silver

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Selv om du ikke oppnår 45 flighter i løpet av en opptjeningsperiode, så er vel ikke akkurat ombordkjøp mest value for money. Jeg har vel rundt 200.000 poeng stående akkurat nå, men kunne likevel ikke drømt om å kaste bort 650 poeng på en muffin (som jeg tror koster 650 EB-poeng).

Jeg skal selvsagt være forsiktig med å mene så mye om hva du skal bruke poengene til, men hvorfor bruker du ikke heller poengene på reiser? Du får en t/r innenlands/til LYR for 10.000 poeng, eller så kan du alternativt kjøpe 15 muffins for samme poengsum. Det er selvsagt klart at om man ikke har tid til å reise for poeng og disse står i fare for å løpe ut så er saken en annen.
for meg er det slik at bare 1 av 10 flyreiser betaler jeg for selv, og for meg er eneste grunn til å samle på poeng er kansje få ett gullkort, som faktisk gir litt privilegier som er hvert å ha. jeg reiser ca 30 ganger per år med sas og like med norwegian får en go del bonus poeng men ikke adgang til sas lounge eller fast track i sikkerhets kontrollen
haga2000 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2015, 22:06   #12
Are G
EBD

Men hadde du derimot samlet alle turer hos SAS....
Are G is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2015, 22:43   #13
ErlA
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by haga2000 View Post
for meg er det slik at bare 1 av 10 flyreiser betaler jeg for selv, og for meg er eneste grunn til å samle på poeng er kansje få ett gullkort, som faktisk gir litt privilegier som er hvert å ha. jeg reiser ca 30 ganger per år med sas og like med norwegian får en go del bonus poeng men ikke adgang til sas lounge eller fast track i sikkerhets kontrollen

45 legs med sas så har du Gullkort, Så hadde du sammlet alt hos SAS hadde det vært i boks
ErlA is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules