![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjøp muffins ombord og betal med bonuspoeng.
I følge VG vil da en muffins koste kr. 177,-, og ikke kr. 30,- som det står i prislista. Og det er faktisk noen som er så sint på sine bonuspoeng at de betaler muffinsen med det. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10100766 Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Men skal være enig i at det er andre bedre måter å anvende poengene sine på. Men kan jo være greit vist du har noen skarve tusen poeng som snart utløper.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
LOL. Heia VG!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Herremingud, det er mye dårlig fly-journalistikk, men dette tar kaka. Stakkars Knut Morten veit vel ikke om han skal le eller gråte.
Når det skal sies, så synes jo jeg det er ganske sykt å svi av bonuspoeng på mat ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kjøpte en pakke tyggis idag for pantekroner. Kostet meg litt over 200 spenn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
http://www.nettavisen.no/na24/smarte...r/8533906.html
En artikkel om det samme, bare denne ganga relativt grundig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nettavisen var jo litt bedre siden den også gir informasjon som kanskje ikke alle tenker på, nemlig at kroneprisen på flybilletter varierer fra destinasjon til destinasjon mens alle disse destinasjonene kan være innen samme «takst-sone» som bonusbillett (eller at lengre reiser sydover er billigere enn innenriks nordover betalt med penger).
Generelt kan man nok anta at de som ikke selv skjønner at å betale øl og muffins med EB-points er uklokt antagelig ikke har så mye EB-points å rutte med. Og det å betale med pointsene om bord føles jo kanskje litt mindre irriterende enn å miste de på forfallsdato. Jeg opplevde derimot en gang å gi fra meg kredittkort co-branded med EB for å betale for noe mat ombord hos SAS. De spurte ikke, bare antok at jeg selvsagt skulle bruke EB-points på å betale for maten. Jeg påpekte at det var kanskje lurt å spørre passasjeren først ettersom det er svært dårlig butikk for den reisende å bruke points på den måten. Betjeningen sa seg enig i min påstand, kranglet med betaledingsen i nesten fem minutter for å reversere belastningen og gav meg maten gratis som unnskyldning. Godt håndtert, når den første feilen først var gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
scanflyer silver
|
![]()
det er et poeng som ikke kommer fram, nemlig at det er ganske lett å få "for mange" bonus poeng. Jeg har nå sølvkort hos sas 58000 bonus poeng opparbeidet over flere år og sålangt bare 22 kvalifiserende flyvinger. Jeg vet at jeg ikke kommer til å fly så mye at jeg kommer over 45 flyvinger innen kvalifiserings perioden er omme og kommer ikke til å kvalifisere til gullkort.
således har jeg for mange bonuspoeng som jeg bruker til å kjøpes muffins osv. når jeg reiser go. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg skal selvsagt være forsiktig med å mene så mye om hva du skal bruke poengene til, men hvorfor bruker du ikke heller poengene på reiser? Du får en t/r innenlands/til LYR for 10.000 poeng, eller så kan du alternativt kjøpe 15 muffins for samme poengsum. Det er selvsagt klart at om man ikke har tid til å reise for poeng og disse står i fare for å løpe ut så er saken en annen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
scanflyer silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
EBD
|
![]()
Men hadde du derimot samlet alle turer hos SAS....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
45 legs med sas så har du Gullkort, Så hadde du sammlet alt hos SAS hadde det vært i boks ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange unike bestillingsreferanser finnes? Hvor mange trengs? | blazius | Småprat | 6 | 01-06-2019 13:49 |
Hvor mange fly skal Norwegian fase ut mange fly i 2016 | Tarzan | Register- og ATC-Forum | 3 | 29-06-2016 16:45 |
BGO - En dag, mange Airbus, mange Spanjoler pluss annet snacks | Tom McNikon | Bilder & foto | 8 | 07-07-2013 22:41 |
Mange og kalde timer på SVG, mange og varme bilder... | Harald Oanes | Bilder & foto | 16 | 23-05-2011 12:38 |
Icelandair og bonuspoeng | WF2BNN | Reiseforum | 1 | 21-07-2010 23:18 |