![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg har nå kommet meg helskinnet gjennom CDG. Fra "fest setebeltene" ble slukket ved terminal 2E til jeg var ved Oslo-gaten i terminal 2G tok det temmelig nøyaktig 31 minutter. Informasjonen på nett synes jeg er dårlig og jeg er ikke uten videre enig i at det er godt skiltet, men de som jobber i terminalen var usedvanlig behjelpelige.
Jeg tok Yellow shuttle som går airside på non-Schengen mellom 2E og 2G. Så det var å finne skiltet mot 2G like for passkontrollen i 2E, gå gjennom ny sikkerhetskontroll i 2E (ved bussutgangen) og ta gul buss til 2G, der det var passkontroll inn i Schengen. Rimelig effektivt og greit, men litt gåing og vegen til 2G er dårligere skiltet enn til de andre terminalene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen her inne som har prøvd 2G til 2F i det siste ?
Er det fortsatt N2 bussen landside som gjelder ? Har forsøkt å se litt på hjemmesidene og der ser det ut som det går en buss airside fra 2G til 2E. Men ikke til 2F. Synes det var rart, mener å huske at det var en korridor og gjennomgang fra 2E til 2F ? Hvordan er 2G til 2F på fredag morgen, er fredag morgen en grusom dag på CDG ? Har kun 90 minutter transfer og skal videre til MIA, håper det går men er på ingen måte sikker. Gruer meg allerede....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Newcomer
|
![]() Quote:
Quote:
Personlig ser jeg ikke noen grunn til å grue seg ; CDG2 begynner å bli en ganske grei del av flyplassen å bevege seg rundt på. 90 minutter skulle holde i massevis mellom to fly, og hvis du i tillegg har booket begge på samme bestilling så er det ikke ditt problem hvis det skulle bli litt krøll (feks om det skulle snø) og du ikke når neste fly. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Takk for svar. Jepp, har gjennomgående billetter med AF. Fint å høre at CDF2 har blitt bedre ! Det har vel i manges øyne vært en av de verre flyplassene å bytte fly på. Og jeg fryktet fortsatt det verste ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Gir en liten status her etter at reisen er gjennomført, siden jeg selv var skeptisk til dette her.
Skulle fly OSL-CDG-MIA og hadde 1 time og 30 minutter. Hjemover MIA-CDG-OSL og hadde 1 time og 20 minutter. Terminaler på utreise ble 2G til 2F og hjemover 2E til 2G. Selv med 30 minutter forsinkelse på utreise på grunn av deice og treg bording fra Oslo så hadde vi ingen problemer med å rekke flyet videre. Og MIA maskinen gikk på rutetid. De må ha gjort vesentlige endringer på CDG i den senere tid. Skilting synes jeg nå var ganske bra. Selv om 2G fortsatt ligger i Sibir så var både sikkerhetskontroller og passjekk ekstremt effektivt og lynraskt begge veier. Fortsatt ikke akkurat smooth å bytte temrinaler, men synes nå det ikke er noe verre enn for eksempel FRA på en dag med mye folk. Last edited by apeks; 01-03-2013 at 08:09. Reason: skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Flyr Tirsdag morgen fra Oslo til Paris, og videre til Afrika. Lander på 2G, og flyr videre fra 2E, ca. 1.5 timer etterpå. Vet noen hvordan dette foregå å komme seg mellom de? Buss eller hva? Er sjelden på denne flyplassen, men mener å huske at den er sinnsyk.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Buss.
Begynnelsen på denne tripreporten burde være dekkende: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=102750
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ankommer CDG med thai i F, og skal videre til OSL i C. Er EBG. Har jeg tilgang til noen F lounger i CDG da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
http://www.staralliance.com/en/benef...lounge-finder/
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Har prøvd å lese meg til det på CDG sine sider og i denne tråden. Men finnes det airside transfer fra 2G til 2F og fra 2F til 2G?
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Litt nede på siden: http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/e...inal_shuttles/ Ellers går det shuttle fra G til E og fra E til F. Bon voyage!
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Takk for hjelpen. Hadde nok ikke scrollet langt nok ned.
![]()
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
2015-06-18 12:45 2015-06-18 15:10 AF1775 Oslo Paris Charles de Gaulle
2015-06-18 16:10 2015-06-18 19:25 AF8984 Paris Charles de Gaulle Atlanta Jackson Atlanta intl. Her er det en time fra ankomst til avgang på CDG. Jeg har ikke vært på CDG før. Funker dette greit, og om noen er kjent der, så mottas tips med takk. -T |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
En time på CDG er aldri noe hvilehjem når man kommer fra Oslo. Heldigvis sjelden jeg har opplevd forsinkelser på OSL - CDG, så det bør gå greit. Sørg bare for å holde deg airside.
Du ankommer garantert på 2G og skal vel ut fra 2E eller F. Fra 2G må man ta shuttlebuss. Airside er det gul som gjelder. Se post 34 i denne tråden feks.
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Mener du lander på 2G og flyr videre fra 2E. Da blir det buss, hvis ikke noe er endret i senere tid. Langt fra min favorittflyplass, men 2G/2E gikk veldig fint for meg forrige gang i alle fall. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg forsøkte å finne litt ut av hva som var hvor og hvilke gater jeg skal til, men synes det var vanskelig. Det beroligger god littå lese at det funket veldig fint for deg. Reiser på en torsdag i juni, så burde vel være ganske greit der da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Newcomer
|
![]()
Jeg skal fra 2F til2E en mandag mellom kl 22 og 23. Connection er på 1t 35 minutter. Går dette greit i teorien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transavia France starter Paris ORY - Luleå | Someone | Flyforum | 3 | 20-03-2022 09:33 |
Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG | Someone | Småprat | 9 | 29-07-2016 14:55 |
Flyplassbytte i Paris: CDG-ORY T/R | K3nn7 | Reiseforum | 10 | 12-02-2012 20:18 |
Transfer tid CDG (Paris) | urqell | Reiseforum | 4 | 03-02-2010 18:48 |
Full stopp i Paris (CDG, ORY) | Discus | Flyforum | 8 | 10-02-2009 14:52 |