![]() |
|
|
View Poll Results: Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA? | |||
Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 9.88% |
Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
73 | 90.12% |
Voters: 81. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#121 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sjømatfråtsing kan gjøres på mange måter .. f.eks. ved Gulfen med catfish, lokale kreps og reker, alligator og alt annet som cajun'ene koker sammen .. litt annerledes for nordiske ganer, men definitivt verdt et besøk hvis man er sjømatfrelst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Men da kommer man tilbake til Norge for sent til å gå på jobb dagen etter. En ekstra feriedag må altså brukes på turen.
![]() |
#123 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#124 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Søk + dårlig hukommelse er en dårlig kombinasjon.
![]()
![]() |
#125 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg og broderen skal til NYC 6 dager i påska (31 mars -> 6 april) og driver nå research på hotell. Vi kommer nok primært til å drive med rein turisme og sightseeing. Mat er jo et must men det blir lite med puber/uteliv (da han er under 21). For min del er det kjekt om det er joggemuligheter i nærheten også. Har bodd på Times Square tidligere så det er ikke er must sånn sett.
Noen som har forslag til hotell? Øvre grense ligger nok på ca 2k/dagen. Når bør en bestille? Fortsatt en stund til og usikker på hvordan prisene normalt beveger seg? Samt når en kan forvente evt salg/tilbud |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jyllandsposten har en artikel om de 10 mest undervurderede byer i USA : (oprindelig kilde Condo Nast)
http://jyllands-posten.dk/rejser/sto...de-byer-i-USA/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Planlegger en USA-tur i januar, har noen gode forslag til hvor man bør dra på den tiden? Foreløpig ligger det an til San Diego eller Austin.
![]() |
#129 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Hva med Key West?
![]() |
![]() |
#130 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#131 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Savnnah er også et sted i sør som er verdt å få med seg, men jeg ville ventet til mars. Har du fått med deg St Petersburg og Orlando med Cape Canaveral i Florida?
![]() |
![]() |
#132 | |||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 17-11-2014 at 01:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Om ikke termperaturen hadde gått ned omtrent 20 grader på et par dager og det hadde duskregnet nesten hele tiden hadde det vært virkelig bra, men jeg fikk likevel et veldig positivt inntrykk av San Antonio. Syntes også folk var hyggelige, til og med de som jobbet på hotellet. Vanligvis oppfører de som jobber i servicenæringen i USA seg som om man er hår i suppen... helt til de skal ha tips. Her virket alt personale hyggelige og hjelpsomme helt uten klare baktanker.
![]() |
#134 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sol og varme er egentlig ikke målet i seg selv, men det er selvfølgelig greit om det sannsynligvis er et par hakk bedre enn snø/sludd/slaps i Norge. Turen blir på ca en uke, og jeg står mellom følgende alternativer:
- LAX. Leie bil, kjøre nedover kysten til San Diego og evt nærliggende områder. - Fly direkte til San Diego. Hovedsakelig være i byen, men muligens ta en dagstur eller to dager i Mexico (Ensenada/Tijuana). - AUS. Kombinere Austin og San Antonio. Er som vanlig ubesluttsom, men skal prøve å få bestilt i kveld - setter pris på innspill.
![]() |
#137 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
San Diego er derimot fantastisk, og anbefales. Old town er saktens også 'cheesy', men sjarmerende på samme tid (mer enn San Antonios riverwalk). Og du er, som du nevner, kort fra Mexico - selv om jeg mener å ha blitt rådet til å velge å fly til Mexico fremfor å kjøre bil på grunn av alt peset med grensesjekk. Så lenge du har en hel uke til rådighet, ville jeg faktisk ha vurdert å fly til (eller fra) San Francisco, kjørt kystveien ned til Los Angeles (for eksempel med overnatting i Carmel, Cambria eller Santa Barbara, hvis du ikke gidder å kjøre i timesvis) og videre til San Diego. Det er rikelig med tid til å se ting, og langt mer variert og spennende enn Austin/San Antonio. Etter min smak og mitt behag, naturligvis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#139 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Tijuana har jeg aldri vært i. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Veldig enkelt. Man tar trikken til grensen, tusler over også er det vel 5 minutter og gå til sentrum av Mexicos svar på Tocksfors |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? | blazius | Reiseforum | 17 | 19-05-2016 23:17 |
Juletur 2014 - hvor bør man dra? | Chriscross | Reiseforum | 15 | 18-08-2014 10:29 |
Hvor bør man bo på Réunion? | robertaas | Reiseforum | 0 | 06-03-2012 05:25 |
Hvor bør jeg dra nå? | Sondbjo | Reiseforum | 14 | 15-02-2012 15:05 |
Hvor tidlig bør man booke tur til USA? | kjemperud | Reiseforum | 16 | 21-12-2011 00:10 |