Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

View Poll Results: Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA?
Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA. 8 9.88%
Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke. 73 90.12%
Voters: 81. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-11-2014, 14:29   #121
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Sjømatfråtsing kan gjøres på mange måter .. f.eks. ved Gulfen med catfish, lokale kreps og reker, alligator og alt annet som cajun'ene koker sammen .. litt annerledes for nordiske ganer, men definitivt verdt et besøk hvis man er sjømatfrelst.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2014, 16:18   #122
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
LH fra SEA har vel avgangstid i 16-tiden. Der er vel ikke for tidlig?
Men da kommer man tilbake til Norge for sent til å gå på jobb dagen etter. En ekstra feriedag må altså brukes på turen.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2014, 16:38   #123
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Men da kommer man tilbake til Norge for sent til å gå på jobb dagen etter. En ekstra feriedag må altså brukes på turen.
Det svarte du på i post #104 også
Old 11-11-2014, 23:00   #124
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Det svarte du på i post #104 også
Søk + dårlig hukommelse er en dårlig kombinasjon.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 12-11-2014, 10:13   #125
obay
ScanFlyer Blue

Jeg og broderen skal til NYC 6 dager i påska (31 mars -> 6 april) og driver nå research på hotell. Vi kommer nok primært til å drive med rein turisme og sightseeing. Mat er jo et must men det blir lite med puber/uteliv (da han er under 21). For min del er det kjekt om det er joggemuligheter i nærheten også. Har bodd på Times Square tidligere så det er ikke er must sånn sett.

Noen som har forslag til hotell? Øvre grense ligger nok på ca 2k/dagen.
Når bør en bestille? Fortsatt en stund til og usikker på hvordan prisene normalt beveger seg? Samt når en kan forvente evt salg/tilbud
obay is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2014, 12:36   #126
pingo
ScanFlyer Silver

Jyllandsposten har en artikel om de 10 mest undervurderede byer i USA : (oprindelig kilde Condo Nast)

http://jyllands-posten.dk/rejser/sto...de-byer-i-USA/
pingo is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2014, 14:25   #127
hanschristian
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by obay View Post
Jeg og broderen skal til NYC 6 dager i påska (31 mars -> 6 april) og driver nå research på hotell. Vi kommer nok primært til å drive med rein turisme og sightseeing. Mat er jo et must men det blir lite med puber/uteliv (da han er under 21). For min del er det kjekt om det er joggemuligheter i nærheten også. Har bodd på Times Square tidligere så det er ikke er must sånn sett.

Noen som har forslag til hotell? Øvre grense ligger nok på ca 2k/dagen.
Når bør en bestille? Fortsatt en stund til og usikker på hvordan prisene normalt beveger seg? Samt når en kan forvente evt salg/tilbud
Om det finnes én by i verden hvor man bør utforske AirBnB - ja så er det NYC. Fantastisk mye spennende å velge blant.... Toppleiligheter i Brooklyn med utsikt mot Manhattan og i nærheten av metro er absolutt å anbefale for en unik NY opplevelse!

EBG / OneWorld Sapphire / CC Gold Elite / Choice Silver
hanschristian is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2014, 17:33   #128
Peppep
ScanFlyer Gold

Planlegger en USA-tur i januar, har noen gode forslag til hvor man bør dra på den tiden? Foreløpig ligger det an til San Diego eller Austin.
Old 16-11-2014, 18:08   #129
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Planlegger en USA-tur i januar, har noen gode forslag til hvor man bør dra på den tiden? Foreløpig ligger det an til San Diego eller Austin.
Er ikke Hawaii og Florida de mest naturlige statene å dra på den tiden? Har akkurat vært like ved Austin og de hadde under 10 grader og regn. Vanligvis er det desember til februar man ikke skal reise så langt nord, det var i alle fall de månedene hotellet hadde stengt utebassenget.

Hva med Key West?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 16-11-2014, 18:11   #130
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Er ikke Hawaii og Florida de mest naturlige statene å dra på den tiden? Har akkurat vært like ved Austin og de hadde under 10 grader og regn. Vanligvis er det desember til februar man ikke skal reise så langt nord, det var i alle fall de månedene hotellet hadde stengt utebassenget.

Hva med Key West?
Takk, men har vært på Hawaii og flere steder i Florida, inkludert Key West.
Old 16-11-2014, 23:31   #131
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Takk, men har vært på Hawaii og flere steder i Florida, inkludert Key West.
New Orleans ligger ikke for langt unna, men jeg ville ventet til mardi gras som vanligvis er i februar.

Savnnah er også et sted i sør som er verdt å få med seg, men jeg ville ventet til mars.

Har du fått med deg St Petersburg og Orlando med Cape Canaveral i Florida?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 17-11-2014, 01:40   #132
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Ser at du var i San Antonio - tenkte å leie bil og kombinere AUS og SAT hvis det blir der. Været i januar ser greit ut, med +/- 20 grader på dagen og 5-10 på natten. Anbefaler du San Antionio (foruten været)?

Quote:
New Orleans ligger ikke for langt unna, men jeg ville ventet til mardi gras som vanligvis er i februar.

Savnnah er også et sted i sør som er verdt å få med seg, men jeg ville ventet til mars.
Har ikke mulighet i februar/mars, det må bli januar denne gangen.

Quote:
Har du fått med deg St Petersburg og Orlando med Cape Canaveral i Florida?
Ikke St. Petersburg (bare i Russland), men Orlando og Cape Canaveral er avkrysset.

Last edited by Peppep; 17-11-2014 at 01:55.
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2014, 08:43   #133
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Anbefaler du San Antionio (foruten været)?
Om ikke termperaturen hadde gått ned omtrent 20 grader på et par dager og det hadde duskregnet nesten hele tiden hadde det vært virkelig bra, men jeg fikk likevel et veldig positivt inntrykk av San Antonio. Syntes også folk var hyggelige, til og med de som jobbet på hotellet. Vanligvis oppfører de som jobber i servicenæringen i USA seg som om man er hår i suppen... helt til de skal ha tips. Her virket alt personale hyggelige og hjelpsomme helt uten klare baktanker.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 17-11-2014, 09:05   #134
Sundet81
ScanFlyer Blue

Quote:
Hvis man er ute etter sol og varme, ville jeg holdt meg unna alt annet enn Florida sør for Gainesville, Sør-California og Hawaii mellom november og begynnelsen av mars. Det kan sannelig være godt vær i deler av sørstatene både i november og februar, men det er litt bingo. Jeg har frosset meg halvt ihjel både i Houston og Nord-Florida både tidlig i november og i begynnelsen av mars - men for den saks skyld også opplevd 5,5 grader på Key West i januar 2010.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2014, 19:29   #135
3cseat
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Hvis man er ute etter sol og varme, ville jeg holdt meg unna alt annet enn Florida sør for Gainesville, Sør-California og Hawaii mellom november og begynnelsen av mars. Det kan sannelig være godt vær i deler av sørstatene både i november og februar, men det er litt bingo. Jeg har frosset meg halvt ihjel både i Houston og Nord-Florida både tidlig i november og i begynnelsen av mars - men for den saks skyld også opplevd 5,5 grader på Key West i januar 2010.
Helt enig. Var i sydstatene og nordvest i Florida i Februar i fjor, og da hadde vi helt nede i 3 grader i Florida og faktisk kaldere enn i Oslo på samme dag. New Orleans og sydstatene var alt fra 8 til 20 grader. Greia er vel å komme så langt syd som mulig, og da er del vel bare syd Florida og kanskje Syd-California som gjelder. Ville vel heller kommet meg ned til Mexico enn Syd-California også om man skal ha skikkelig sommervarme.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2014, 19:40   #136
Peppep
ScanFlyer Gold

Sol og varme er egentlig ikke målet i seg selv, men det er selvfølgelig greit om det sannsynligvis er et par hakk bedre enn snø/sludd/slaps i Norge. Turen blir på ca en uke, og jeg står mellom følgende alternativer:

- LAX. Leie bil, kjøre nedover kysten til San Diego og evt nærliggende områder.
- Fly direkte til San Diego. Hovedsakelig være i byen, men muligens ta en dagstur eller to dager i Mexico (Ensenada/Tijuana).
- AUS. Kombinere Austin og San Antonio.

Er som vanlig ubesluttsom, men skal prøve å få bestilt i kveld - setter pris på innspill.
Old 19-11-2014, 11:09   #137
Sundet81
ScanFlyer Blue

Quote:
Turen blir på ca en uke, og jeg står mellom følgende alternativer:

- LAX. Leie bil, kjøre nedover kysten til San Diego og evt nærliggende områder.
- Fly direkte til San Diego. Hovedsakelig være i byen, men muligens ta en dagstur eller to dager i Mexico (Ensenada/Tijuana).
- AUS. Kombinere Austin og San Antonio.

Er som vanlig ubesluttsom, men skal prøve å få bestilt i kveld - setter pris på innspill.
Dette blir nødvendigvis subjektivt, alt etter hva man setter pris på og hvilke opplevelser man vil ha, hva man liker etc. Personlig ville jeg droppet Austin/San Antonio. Austin er sikkert kult hvis man er skikkelig musikkinteressert- og frelst, men neppe verdt et besøk hvis det ikke skjer noe spesielt. San Antonio har sin riverwalk og Alamo, men førstnevnte er ganske cheesy (for å bruke et begrep som en amerikaner presterte å benytte om europeiske byer som Lucca og Wien) og Alamo er, vel, Alamo. Du gjør den unna på en time, selv hvis du er over gjennomsnittlig historieinteressert.

San Diego er derimot fantastisk, og anbefales. Old town er saktens også 'cheesy', men sjarmerende på samme tid (mer enn San Antonios riverwalk). Og du er, som du nevner, kort fra Mexico - selv om jeg mener å ha blitt rådet til å velge å fly til Mexico fremfor å kjøre bil på grunn av alt peset med grensesjekk.

Så lenge du har en hel uke til rådighet, ville jeg faktisk ha vurdert å fly til (eller fra) San Francisco, kjørt kystveien ned til Los Angeles (for eksempel med overnatting i Carmel, Cambria eller Santa Barbara, hvis du ikke gidder å kjøre i timesvis) og videre til San Diego. Det er rikelig med tid til å se ting, og langt mer variert og spennende enn Austin/San Antonio. Etter min smak og mitt behag, naturligvis.
Old 19-11-2014, 17:14   #138
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
San Diego er derimot fantastisk, og anbefales. Old town er saktens også 'cheesy', men sjarmerende på samme tid (mer enn San Antonios riverwalk). Og du er, som du nevner, kort fra Mexico - selv om jeg mener å ha blitt rådet til å velge å fly til Mexico fremfor å kjøre bil på grunn av alt peset med grensesjekk.
Hvordan er mulighetene for å oppleve San Diego og en tur til Tijuana uten leiebil?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 19-11-2014, 17:27   #139
Sundet81
ScanFlyer Blue

Quote:
Hvordan er mulighetene for å oppleve San Diego og en tur til Tijuana uten leiebil?
Som nesten alle andre steder i USA, må man ha bil i San Diego. Det er sikkert teoretisk mulig å ta seg rundt kollektivt, men selv ikke en kollektivfan som meg selv orket å ta meg bryderiet med det.

Tijuana har jeg aldri vært i.
Old 19-11-2014, 18:27   #140
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:

Veldig enkelt. Man tar trikken til grensen, tusler over også er det vel 5 minutter og gå til sentrum av Mexicos svar på Tocksfors
Reply

Posting Rules