![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei
Jeg lurer på om noen av dere erfarne reisende har noen stalltips ang i hvor lang tid i forkant man bør booke flyturer til USA (ift pris). Jeg skal være i San Francisco i 3 måneder fra tidlig juni til tidlig september, og ser at tur/retur koster fra i underkant av 7000 kr med KLM/Skyteam eller SAS/StarAlliance. Jeg skal fly BGO - SFO - KRS, så det gjør det nok litt ekstra komplisert. Så bør jeg booke nå eller er det vanlig praksis at prisene synker noe i månedene fremover (evt tilbud X mnd i forkant)? Jeg er dog veldig lite fleksibel på datoer, maks et par dager i hver ende, dersom det er relevant. Noen som har noen tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hei, og velkommen til forumet. Du reiser på den dyreste årstiden til USA, og så veldig mye lavere enn 7000kr tviler jeg på at du klarer å komme. Om du kjøper nå eller i mars tror jeg ikke betyr all verden, og det kommer neppe tilbud på denne årstiden heller.
At du drar fra BGO og returnerer til KRS skal ikke bety all verden for prisen. Er bare å bruke multi-city funksjonen til de store bookingmotorene, så skal det gå fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Og får du ikke det så kan du evt. bestille t/r Bergen, og heller kjøpe en enveisbillett mellom BGO og KRS noen timer etter ankomst, hvis du sparer en del på det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Som Hickok er inne på så er det høysesong i USA på den tiden og samtidig er det normalt umulig å spå prisene fremover. Men da vi dro til USA i sommer så sparte vi noen hundrelapper på å vente til starten av januar å bestille da det ofte er nyttårs salg på den tiden.
Multi-segment burde ikke by på noen problemer |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Takk for masse raske svar!
Et oppfølgingsspørsmål ang bagasje. Når har jo de alle fleste flyselskapene droppet gratis kolli nummer to på transatlantiske flygninger (men feks IcelandAir har fremdeles dette), men om en betaler for et ekstra kolli (har hørt at priser rundt 300 kr ikke er unormalt), gjelder dette da helt fra avreiseflyplass, BGO, frem til SFO, uavhengig av mellomlandinger i AMS og evt også i USA? Eller er det som på LCCer som Norwegian at man betaler per distanse? Er det forresten også mulig å bestille et ekstra kolli kun på returen? Tenker da på når man bestiller reisen på nett. Eller er det greiest å bare betale dette på flyplassen når en skal tilbake? Er det i såfall stor prisforskjell? Tusen takk for hjelpen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Hei. I fjor fikk via T/R OSL-SFO via EWR hos SAS til 4500 pr hode i januar for reise i juni. Så du kan jo kanskje ha is i magen og vente?
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Er det noen god måte å holde seg oppdatert på ulike tilbud bortsett fra å melde seg på nyhetsbrev hos de ulike selskapene? Burde jeg i såfall melde meg på flere enn SAS og KLM (som jeg allerede får)? Kan det være andre gode alternativer til den nevnte reisen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
![]() Dersom du er student kan det være verdt å prøve å bestille via Kilroy en vei fra Norge, og STA-travel på vei tilbake. Er neppe veldig mye å spare, men litt kan det være. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Følg med på trådene her på forumet, men jeg hadde i det minste meldt meg på Lufthansas nyhetsbrev. De pleier å være billige når de først slår til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() Quote:
Problemet i forhold til kampanjer er at du skal være borte fra juni til september. Det kan godt være noen kampanjer i begge disse månedene, men det er sjelden de tillater reise som varer over hele sommeren (dvs. de krever som regel at du reiser frem og tilbake i enten mai/juni eller på tidlighøsten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Hvorfor det egentlig?
Og noen som har noen svar på bagasjespørsmålet mitt? Altså om det koster 300-ish kroner for en ekstra bagasje HELE veien, eller om en betaler per leg. Og om det er mulig å bestille ekstra bagasje kun en vei på feks SAS og KLM? Eller er det best å betale på flyplassen på vei tilbake i dette tilfellet? Tusen takk for alle svarene ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Trangsynt
|
![]()
Du betaler for ekstra bagasje en vei, hele veien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Problemet med å mellomlande i USA er at du må ta bagasjen gjennom tollen og få den sjekket inn på nytt (det siste er vanligvis ganske enkelt), samt at du ikke sjeldent må bytte terminal. Ekstra tid og stress i tillegg at noen flyplasser er ganske kaotiske (ikke mange som liker f.eks. EWR og LAX). Jeg er derfor veldig enig i tipset om å komme seg direkte fra Europa til SFO.
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Var på tur i USA i fjor sommer. Bestilte så seint som midten av mai, og da fikk vi biletter TRD-AMS-BOS tur-retur til 4400 kr pr snute med KLM/Delta med avreise 27 juni, og retur tre uker senere. Tydelig at man kan finne kampanjebilletter ganske tett opp til avreise.
Vi kjørte forøvrig nedover til Florida med leiebil og returnerte opp til Boston igjen med Jetblue fra Fort Lauderdale. Kostet ca 600 kr for den innenriksbilletten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Du kan betale for en vei av gangen også.
Quote:
LH godtar ikke UAs bagasjekvitteringer (dvs. hvis du starter innenriks med en UA-flight - dc-8ern kan alt om det), de krangler om et eller annet, så der må du betale på nytt.
![]() |
![]() |
#16 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Vi sender 3 kolli med min kone i morgen OSL-ZRH-SFO med Swiss og videre med United til Portland og betaler en pris for de 2 ekstra kolliene helt frem til Portland. Siden vi er delvis bosatt i Norge og delvis i Portland - kjøper vi mye billetter og har sett at de aller fleste kampanje billettene er maks 1 måned.
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
KLM brukar vara prisvärda till USA, även under högsäsong. De flyger till bla SFO.
AMS är dessutom en trevlig och snabb transferflygplats & KLM har PTV med AVOD i samtliga B747, B777, MD-11 & A330. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor i USA bør man dra? | robertaas | Reiseforum | 354 | 06-10-2019 09:21 |
Hvor i Washington DC bør man bo? | robertaas | Reiseforum | 61 | 07-01-2017 05:44 |
Hvor bør man feire nyttårsaften? | MisterOlsen | Reiseforum | 17 | 22-06-2014 17:55 |
Hvor bør man bo på Réunion? | robertaas | Reiseforum | 0 | 06-03-2012 05:25 |
Hvor i Budapest bør man bo? | robertaas | Reiseforum | 18 | 23-02-2012 21:25 |