Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-10-2014, 11:49   #101
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hva skjedde egentlig med denne dialogen?

Det var 1-månedsjubileum for en uke siden og det er ingen oppsummering eller noe?

Bare sånn for å sitte og bitche og klage litt
De er vel like kjappe som SAS sin Customer Care:

"Svartiden er i dag 7-8 uker. Gull/diamant-medlemmer vil bli prioritert"

- også vet vi alle hvor dårlig prioriteringen (boarding/bagasje/innsjekk etc.) av gull/diamant fungerer er hos SAS. Så det er vel ikke noe bedre her.

Neida. Joda. Neida.
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2014, 11:54   #102
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Hva med heralder i staslig uniform som annonserer status, tittel og navn når det kommer folk med høyere status ombord på flyet. Gjerne med en trumpetfanfare slik Ryanair bruker når de lander.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2014, 13:45   #103
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Hva med heralder i staslig uniform som annonserer status, tittel og navn når det kommer folk med høyere status ombord på flyet. Gjerne med en trumpetfanfare slik Ryanair bruker når de lander.
Strålende ide. Forventer at dette er implentert til 1445 avgangen fra Svg i dag.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2014, 14:20   #104
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Bli tiltalt med navn er bare kleint, det står jeg gjerne over. Enten det er plus, business, ebg eller ebd. Derimot blokka midtsete, og gjerne et konsistent og litt bedre serveringsopplegg hadde vært bra, spesielt på lange innenriks- og europaruter.
Old 30-10-2014, 15:51   #105
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Bli tiltalt med navn er bare kleint, det står jeg gjerne over. Enten det er plus, business, ebg eller ebd. Derimot blokka midtsete, og gjerne et konsistent og litt bedre serveringsopplegg hadde vært bra, spesielt på lange innenriks- og europaruter.
Det med navn behøver ikke være så sykt kleint. Men med sikkert 10-20 EBG/EDB på hvert eneste lille fly mellom Oslo og "Snurtdalsøyra" blir det fort kleint.

Ellers er jeg dønn enig. Blokka midtsete, spesielt. Og alltid et matvalg uten laks.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2014, 23:57   #106
3cseat
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Jeg synes faktisk det er hyggelig når de gjør det. Kan ikke huske det har skjedd hos SAS, med det har skjedd ofte med LH, også når jeg sitter langt bak i flyet.

Beste var vel for ca et år siden med LH og det var litt problemer med seterservasjonen fra FRA til OSL, hvor jeg ble stoppet ved ombordstigning, tiltalt med navn hvor de gjorde obs på stedet setet de hadde gitt meg opprinnelig nok kanskje ikke passet då bra lenger, da de måtte plassere noen med små barn ved siden av mitt opprinnelig sete. Fikk i stedet tildelt noen an 'senator' setene som LH holder helt til slutt, men hilsen, med navn, om takk for at jeg fløy LH. For ordens skyld er jeg bare EBG og har ingen egen status hos LH annet enn *G. Dette er det lille ekstra som ligger i god service, som i alle fall jeg setter pris på
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2014, 12:54   #107
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hva skjedde egentlig med denne dialogen?

Det var 1-månedsjubileum for en uke siden og det er ingen oppsummering eller noe?

Bare sånn for å sitte og bitche og klage litt
Følger med, men venter fortsatt på at seat block-problemet blir avklart, som vi trodde skulle gå veldig mye raskere.
Old 31-10-2014, 13:29   #108
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Heisann!

United veldig dyktig der, hadde midtsete blokka på alle flights, unntatt 1 full flight, den siste uka.

På Lounger og i gate brukte de alltid (etter)navnet og ønsket velkommen, ombord gjorde de det ikke noe jeg forøvrig synes er helt greit. Jeg heter Kim til fornavn, og i USA er det jentenavn, så da tror de alltid noen annen sitter i setet.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2014, 23:13   #109
geirfugl
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Heisann!

United veldig dyktig der, hadde midtsete blokka på alle flights, unntatt 1 full flight, den siste uka.

På Lounger og i gate brukte de alltid (etter)navnet og ønsket velkommen, ombord gjorde de det ikke noe jeg forøvrig synes er helt greit. Jeg heter Kim til fornavn, og i USA er det jentenavn, så da tror de alltid noen annen sitter i setet.

Kim
Tror UA sørger for egen treseter i E+,hvis det er mulig for 1K,det er i hvert fall mitt inntrykk,og det er i hvert fall en betydelig fordel når man flyr på natta.Har fått dette veldig ofte på ruter med relativt få med status/rimelig lavt belegg hos UA.

Inneriks i USA synes jeg bestandig er fult,men det avhenger sikkert av hvor du flyr.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2014, 23:40   #110
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Følger med, men venter fortsatt på at seat block-problemet blir avklart, som vi trodde skulle gå veldig mye raskere.
Neeeidaaa..... vi har jo aaaaaall verdens tid......
Old 01-11-2014, 00:02   #111
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Neeeidaaa..... vi har jo aaaaaall verdens tid......
Er dumt å gjeninnføre ledige midtseter om SAS beste kunder ikke ønsker det, dermed må det lages en spørreundersøkelse.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2014, 00:08   #112
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Er dumt å gjeninnføre ledige midtseter om SAS beste kunder ikke ønsker det, dermed må det lages en spørreundersøkelse.

Godt poeng. Det viktigste for meg vil jo alltid være å komme levende fra en flytur.

Snakk om å snu Maslow på hue.
Old 01-11-2014, 00:13   #113
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Godt poeng. Det viktigste for meg vil jo alltid være å komme levende fra en flytur.

Snakk om å snu Maslow på hue.
Altså om jeg skal dø så vil jeg hvertfall ikke dø med noen i midtsete. Så jeg vil stemme for ledig midtsete, men jeg innser at jeg kan være i et mindretall...

Last edited by KristianSk; 01-11-2014 at 00:36.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2014, 02:30   #114
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Altså om jeg skal dø så vil jeg hvertfall ikke dø med noen i midtsete. Så jeg vil stemme for ledig midtsete, men jeg innser at jeg kan være i et mindretall...
Ikke klag, tenk på stakkaren som må sitte i midtsetet.

Edit: Er en enkel løsning på midtseteproblemet; fly Widerøe!
Old 01-11-2014, 07:35   #115
TGjr
ScanFlyer Blue

Soft block tror jeg vi alle er enige i. DOg er vi jo alle tjent med at det er mest mulig tjenlig for alle parter med fly som er så fulle som mulig. Hvordan kan vi gi innspill til SAS på "perks" som hjelper SAS til å få flere til å fly, og betale riktig pris.

Nå har jeg gnålt om enkle ting som gjenkjennelse for EBD med navn, og nye toalettmapper dette mener jeg er gode tiltak. Tidligere maste vi om champis før takeoff - og det kom. Jeg tror vi bør dreie debatten om gode tips som gjør flyopplevelsen bedre. Det er jo så syykt kjedelig å sitte 11 timer på flyet hjem fra China eller US -

Tror omtanke - smil - forståelse og få passasjerene til å føle det lille ekstra er tingen. SAS sin standard er MEGET variert. Fra å ha de beste av de beste på jobb til sure gamle purser megger som får deg til å si unnskyld for at jeg fløy med SAS isteden for å si takk for turen når du forlater kabinen.

Jeg opplevde å sovne før vi forlot rullebanen for en tid siden og våknet av at flyvertinnen la over meg teppe - strøk meg på kinnet og sa sov godt. Etterlyser ikke kjærtegn og slik oppførsel, men det lille ekstra tror jeg SAS bør fokusere på.
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2014, 12:50   #116
BårdK
ScanFlyer Silver

Beklager hvis dette er feil tråd, men er det noen som vet når de begynner å skifte setene på de interkontinentale turene, og evt. rekkefølge hvis noen?
Old 01-11-2014, 13:05   #117
TGjr
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Beklager hvis dette er feil tråd, men er det noen som vet når de begynner å skifte setene på de interkontinentale turene, og evt. rekkefølge hvis noen?
Fikk en uautorisert melding om dette i dag. Første fly først i Februar og neste i Mars. Dette er skuffende og vil ta MYE tid. Kan ikke fatte å begripe at det ikke rulles ut så kjapt som mulig. Er så astronomisk lei av SAS sin bussniss klasse. Forsøker så godt som mulig å styre unna å allikevel opparbeide meg poeng. Nå har jeg 3 USA turer og en østen tur i bestilling før mars, men holder igjen vår og høstbestillinger inntil jeg vet mer om nye fly.
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2014, 09:03   #118
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Originally Posted by TGjr View Post
Fikk en uautorisert melding om dette i dag. Første fly først i Februar og neste i Mars. Dette er skuffende og vil ta MYE tid. Kan ikke fatte å begripe at det ikke rulles ut så kjapt som mulig. Er så astronomisk lei av SAS sin bussniss klasse. Forsøker så godt som mulig å styre unna å allikevel opparbeide meg poeng. Nå har jeg 3 USA turer og en østen tur i bestilling før mars, men holder igjen vår og høstbestillinger inntil jeg vet mer om nye fly.
Beklager avsporingen, men er det virkelig så vanskelig for deg å forstå at det er lang leverings- og installasjonstid på slike prosjekter som dette?! Business seter er ikke noe man bare kan hente i nærmeste hangar og skru fast i flygulvet. For Thompson Vantage XL setene SAS har bestilt, er det 15 måneders ledetid fra bestilling av seter til første fly kan stå klart, og før dette igjen går det gjerne flere måneder med produkttesting, forhandling og selskapsspesifik tilpasning av setet.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2014, 12:14   #119
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Og ikke nok med det, så må det også gjennom byråkratiet til luftfartsmyndighetene.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2014, 12:26   #120
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

OG det er ikke hensiktsmessig å ta ut alle langdistanseflyene for montering av nye seter samtidig...

Posting Rules