![]() |
|
![]() |
#101 | |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]() Quote:
"Svartiden er i dag 7-8 uker. Gull/diamant-medlemmer vil bli prioritert" - også vet vi alle hvor dårlig prioriteringen (boarding/bagasje/innsjekk etc.) av gull/diamant fungerer er hos SAS. Så det er vel ikke noe bedre her. Neida. Joda. Neida. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Hva med heralder i staslig uniform som annonserer status, tittel og navn når det kommer folk med høyere status ombord på flyet. Gjerne med en trumpetfanfare slik Ryanair bruker når de lander.
![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,080
|
![]()
Strålende ide. Forventer at dette er implentert til 1445 avgangen fra Svg i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Bli tiltalt med navn er bare kleint, det står jeg gjerne over. Enten det er plus, business, ebg eller ebd. Derimot blokka midtsete, og gjerne et konsistent og litt bedre serveringsopplegg hadde vært bra, spesielt på lange innenriks- og europaruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,935
|
![]() Quote:
Ellers er jeg dønn enig. Blokka midtsete, spesielt. Og alltid et matvalg uten laks.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
|
![]() Quote:
Beste var vel for ca et år siden med LH og det var litt problemer med seterservasjonen fra FRA til OSL, hvor jeg ble stoppet ved ombordstigning, tiltalt med navn hvor de gjorde obs på stedet setet de hadde gitt meg opprinnelig nok kanskje ikke passet då bra lenger, da de måtte plassere noen med små barn ved siden av mitt opprinnelig sete. Fikk i stedet tildelt noen an 'senator' setene som LH holder helt til slutt, men hilsen, med navn, om takk for at jeg fløy LH. For ordens skyld er jeg bare EBG og har ingen egen status hos LH annet enn *G. Dette er det lille ekstra som ligger i god service, som i alle fall jeg setter pris på |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]()
Følger med, men venter fortsatt på at seat block-problemet blir avklart, som vi trodde skulle gå veldig mye raskere.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,151
|
![]()
Heisann!
United veldig dyktig der, hadde midtsete blokka på alle flights, unntatt 1 full flight, den siste uka. På Lounger og i gate brukte de alltid (etter)navnet og ønsket velkommen, ombord gjorde de det ikke noe jeg forøvrig synes er helt greit. Jeg heter Kim til fornavn, og i USA er det jentenavn, så da tror de alltid noen annen sitter i setet. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
|
![]() Quote:
Inneriks i USA synes jeg bestandig er fult,men det avhenger sikkert av hvor du flyr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,801
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Joker
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,801
|
![]() Quote:
Godt poeng. Det viktigste for meg vil jo alltid være å komme levende fra en flytur. Snakk om å snu Maslow på hue.
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Joker
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
|
![]()
Altså om jeg skal dø så vil jeg hvertfall ikke dø med noen i midtsete. Så jeg vil stemme for ledig midtsete, men jeg innser at jeg kan være i et mindretall...
Last edited by KristianSk; 01-11-2014 at 00:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,873
|
![]() Quote:
Edit: Er en enkel løsning på midtseteproblemet; fly Widerøe! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
|
![]()
Soft block tror jeg vi alle er enige i. DOg er vi jo alle tjent med at det er mest mulig tjenlig for alle parter med fly som er så fulle som mulig. Hvordan kan vi gi innspill til SAS på "perks" som hjelper SAS til å få flere til å fly, og betale riktig pris.
Nå har jeg gnålt om enkle ting som gjenkjennelse for EBD med navn, og nye toalettmapper dette mener jeg er gode tiltak. Tidligere maste vi om champis før takeoff - og det kom. Jeg tror vi bør dreie debatten om gode tips som gjør flyopplevelsen bedre. Det er jo så syykt kjedelig å sitte 11 timer på flyet hjem fra China eller US - Tror omtanke - smil - forståelse og få passasjerene til å føle det lille ekstra er tingen. SAS sin standard er MEGET variert. Fra å ha de beste av de beste på jobb til sure gamle purser megger som får deg til å si unnskyld for at jeg fløy med SAS isteden for å si takk for turen når du forlater kabinen. Jeg opplevde å sovne før vi forlot rullebanen for en tid siden og våknet av at flyvertinnen la over meg teppe - strøk meg på kinnet og sa sov godt. Etterlyser ikke kjærtegn og slik oppførsel, men det lille ekstra tror jeg SAS bør fokusere på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
|
![]()
Beklager hvis dette er feil tråd, men er det noen som vet når de begynner å skifte setene på de interkontinentale turene, og evt. rekkefølge hvis noen?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US). |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,135
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Og ikke nok med det, så må det også gjennom byråkratiet til luftfartsmyndighetene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
OG det er ikke hensiktsmessig å ta ut alle langdistanseflyene for montering av nye seter samtidig...
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DC-9-21 lyfter med 80 personer ombord, landar med 3! | HansJ | Flyhistorisk forum | 25 | 09-05-2024 17:16 |
3 flymodeller selges samlet inkludert aeroclassics SAS a320 NEO | Robert | Samlerhjørnet | 1 | 18-06-2017 13:16 |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Flåteutnyttelsen i et samlet SAS | VC-10 | Flyforum | 1 | 03-09-2009 12:35 |
Hverdagsrapport: Til sentrale strøk med SK og WF | Someone | TripReports | 8 | 08-10-2008 12:56 |