Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-10-2014, 09:09   #61
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Default Re: Blir man oppgradert med EBG o.l.?

Quote:
Originally Posted by Taurus Volans View Post
Fikk gratis Kvikk Lunsj av Widerøe i dag. Da jeg skulle betale med SAS Diners sa purser at jeg kunne få den siden jeg var EBD...

:-)

Hilsen
TV
Kult! Fritt valg fra trallen burde egentlig være en fordel med top-tier spør du meg.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 10:29   #62
joamykle
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Hvordan visste han/hun at du var EBD? Står jo ikke i noen systemer enda, og Dinerskortet har vel "gammelt" design fortsatt?

Dinerskortet mitt har hatt "Diamond-look" siden jeg ble Diamond i mai i allefall!
joamykle is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 10:35   #63
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by joamykle View Post
Dinerskortet mitt har hatt "Diamond-look" siden jeg ble Diamond i mai i allefall!
Aaah, schtilig. Er vel bare Amex (og MC?) som er trege
Old 08-10-2014, 11:15   #64
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Aaah, schtilig. Er vel bare Amex (og MC?) som er trege
Har alle tre med Diamond siden i vår.
Old 08-10-2014, 11:26   #65
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Har alle tre med Diamond siden i vår.
Amex-kortet med EBG og EBD ser til forveksling nokså like ut. Dinerskortet er mye mer gjenkjennelig som EBD i så måte.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 11:29   #66
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Jeg fikk gratis muffins mellom BGO-OSL i Go, fordi jeg var diamant.
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 12:15   #67
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Aaaah... Er jo fordi jeg har barne-Amex (classic) som er litt trege med designoppdateringen.

Star Flyer: Hvilken taktikk brukte du da? Viftet med armer og ben? Jeg måtte betale for den (ekstremt gode, digge, fantastiske) karamellfudgemuffinsen i Go OSL-BOO for 2 uker siden
Old 21-10-2014, 16:02   #68
Taurus Volans
Newcomer

Jeg fløy award i Go fra KKN til OSL i dag. Fikk gratis lefse da jeg skulle betale med SAS Diners EBD. Jeg holder meg til dette kortet da det er mye lettere å kjenne igjen enn SAS Amex Platinum (EBD).

mvh
TV
Taurus Volans is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2014, 16:12   #69
Hagen
ScanFlyer Blue

Kan det være de forveksler med EBP? Eller har crew "lov" til å gi vekk fra tralla?
Hagen is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2014, 16:56   #70
Taurus Volans
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Hagen View Post
Kan det være de forveksler med EBP? Eller har crew "lov" til å gi vekk fra tralla?
Det er nok bare en personlig gest fra den enkelte ansatte. Det er jo bare å føre det på regnskapet for Plus-passasjerer.

TV
Taurus Volans is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2014, 22:48   #71
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Jeg har flere ganger fått gratis brus på KRS-OSL ruta grunnet gullkortet (Har smartpass på lommeboka). "Vi sier det er greit, siden du er så lojal kunde".

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2014, 22:49   #72
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Så flott med konsistent service....
Old 22-10-2014, 05:54   #73
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Jeg har flere ganger fått gratis brus på KRS-OSL ruta grunnet gullkortet (Har smartpass på lommeboka). "Vi sier det er greit, siden du er så lojal kunde".
... og jeg har måttet betale for alkohol i Pluss. De så også mitt smartpass på lommeboka, og kom derfor etterpå med en lengre beklagelse for hvorfor det måtte være slik..
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2014, 08:28   #74
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Noen her som har opplevd å få flyttet på avganger gratis med EBG eller EBD? Tenker da som at man trapper opp på Gardermoen timevis før avgang på ditt fly pga. endring i planer/ møter etc, men det går tidligere fly før ditt eget. Eller kanskje får det noe billigere enn hva det koster normalt sett
mfjeldheim is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2014, 09:16   #75
Chris1
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by mfjeldheim View Post
Noen her som har opplevd å få flyttet på avganger gratis med EBG eller EBD? Tenker da som at man trapper opp på Gardermoen timevis før avgang på ditt fly pga. endring i planer/ møter etc, men det går tidligere fly før ditt eget. Eller kanskje får det noe billigere enn hva det koster normalt sett

Jeg har ved 2-3 anledninger fått flyttet avgang (innenlands) gratis som EBG. Har da henvendt meg i service skranken på OSL. Ved en anledning fikk jeg faktisk flyttet avgang etter check in, til tross for at jeg hadde innsjekket bagasje. Opplevde også en gang at en i reisefølget mitt (annet ref nr) ikke fikk flyttet avgang (statusløs) mens det var ingen problem for meg å komme med et tidligere fly..
Chris1 is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2014, 09:16   #76
Insomnia4u
ScanFlyer Silver

Quote:
Det hender, om du kun har carry-on og ikke allerede har sjekket inn online. Men du kan også lett bli sittende noen timer på Gardermoen...
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2014, 09:24   #77
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Det hender, om du kun har carry-on og ikke allerede har sjekket inn online. Men du kan også lett bli sittende noen timer på Gardermoen...
Har aldri fungert for meg. En gang ble det litt komisk siden jeg viste det var ledig på den tidligere flighten men jeg måtte betale 1500kr for å forandre noe jeg da ikke gadd. Men flighten min var overbooket så da måtte de de betale en sint mann 150euro for å vente på neste.
Old 22-10-2014, 09:44   #78
ILS2
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Har aldri fungert for meg. En gang ble det litt komisk siden jeg viste det var ledig på den tidligere flighten men jeg måtte betale 1500kr for å forandre noe jeg da ikke gadd. Men flighten min var overbooket så da måtte de de betale en sint mann 150euro for å vente på neste.
BGO har de pleid å sjekke fyllingsgraden på min flight når jeg spør om å få komme med et tidligere fly, og er den tilnærmet fullbooket/overbooket, får jeg som regel reise tidligere uten ekstra kostnad. Er EBG.

Jeg har også ved flere anledninger hørt på OSL (og BGO) at gatepersonellet informerer over PA at ev. passasjerer som skal til Bergen med et senere fly og kun har håndbagasje, kan komme til gate for å reise med et tidligere fly. Da er det åpenbart at de har fulle/kansellerte fly senere på dagen og ønsker å være proaktiv.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2014, 10:27   #79
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Takker for svar her! Er selv EBS og har aldri fått bytte gratis, har av og til hørt hint om at det er mulig hvis flyet mitt er fullt, noe det jo sjelden er når det skal til HAU Tror dere det vil være noen forskjell på å være EBS og EBG? Virker ikke som det har så mye å si på status, heller på om flyet er fult / hvem som sitter i disken.
mfjeldheim is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2014, 10:30   #80
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

De eneste gangene SAS bør gjøre dette er når flyet er i praksis fullt (så de kan få plass til andre flex passasjerer) eller overbooket. Og det virker som det er slik det praktiseres også, med enkelte unntak?

Om man alltid kunne komme med et tidligere fly ville nok salget av Plus gått kraftig ned på pendlerrutene.

Quote:
Tror dere det vil være noen forskjell på å være EBS og EBG? Virker ikke som det har så mye å si på status, heller på om flyet er fult / hvem som sitter i disken.
Om flyet er fullt/overbooket vil de kanskje prioritere å la EBG/D komme med et tidligere fly, EBS får være med opprinnelig fly og EBM må vente på et senere fly.

Last edited by KristianSk; 22-10-2014 at 10:36.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules