![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Det er absolutt ikke uforskammet å spørre oss i gaten om flyet er fullt og om det blir behov for oppgradering. Det er enklest for oss å forholde oss til reisende som kjenner til reglene for oppgradering. Da slipper vi å forklare så mye, forteller Molstad.
http://www.aftenposten.no/reise/article2116749.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
|
![]()
Stakkars bakkeansatte som skal svare på spørsmål/krav om oppgradering i de kommende dagene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Oppgraderte en hel haug på KL1140 idag morges, gjorde det enkelt å startet med Platinum, deretter Gold osv.. ialt 7stk tror jeg jaggu.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
De aller fleste selskaper skal ha rutiner med å oppgradere kortholdere først. Og jeg har faktiskt opplevd å få tilbakemelding fra crewet, via stasjonssjefen for jeg ikke hadde oppgradert en platinum kunde før noen andre. Den spesifike gangen hadde jeg en god grunn som gjorde at jeg hadde handlet "riktig" men crewet fikk med seg at det var oppgradert pax uten status før status kunder og de lagde bråk.
Og stort sett så har jeg kortholdere nok å ta for oppgradering. Så å komme opp til meg på gate for å spørre er stort sett bortkastet tid :-) Men det er jo lov å spørre. Amerikanere med gull og platinum kort er jo veldig vant til å bli oppgradert, og de forventer det. De kan bare ikke forstå at vi velger å la det stå et ledig sete i C når de kan sitte der. De forstår ikke at europeiske og amerikanske selskaper har forskjellig måte å jobbe på. Hadde forøvrig en skikkelig grinete amerikaner med NW kort som nærtmest krevde oppgradering. Jeg hadde nok plass både foran og bak gardinen. Og som kjent så er det ikke forskjell på setene i Europe Select (KLM c klasse innen europa) og økonomi. Siden booking tallene ikke var så høye så hadde vi ikke full cateret flyet. Jeg hadde nok mat til økonomi og nok mat til de som satt foran. Amerikaneren krevde oppgradering og jeg sa at det var det ikke behov for, han fortsatt maset sitt og til slutt greide jeg ikke å holde meg lenger, så da fortalte jeg ( desverre var jeg nok litt spydig) at jeg gjerne kunne flytte han ett sete frem (han satt på første rad m klasse) slik at han satt foran gardinen, setet er helt likt, eneste forskjellen er at du ikke vil få noe mat, ellers helt likt. Og han skulle få velge helt selv om han ville ha 3c uten mat eller 4c med mat..... Han tok 4c.... S |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,309
|
![]()
Det er vel ikke bare på Kastrup den er helt ukjent! Prøv i Asia du!!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() Selv har jeg bedt om nedgradering på Plaza her i kveld... ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Nå stikker jeg virkelig fram nakken her, men la gå. Og dette er en seriøs undring.
Jeg legger til stadighet merke til at forumister slakter journalister for å være useriøse for å skrive om at Ryanairs gratisturer koster penger (endog kalte en av oss journalisten for kommunist), at WF får et sprekk i vinduet (AGURK!!!), for ikke å snakke om ikke-saken at et KLM-sete var knekt. Dette er de siste dagene alene. Det disse tre sakene har til felles er at de ikke skriver om luftfart i nesegrus beundring, men stiller et og annet tema i et noe kritisk lys. Kanskje ikke like velfundert alt, men dog. Det jeg ikke forstår er hvorfor denne artikkelen her ikke møter samme hylekoret? Den inneholder ingen stor nyhet. Den er ikke nyskapende på noen som helst måte. Men på akkurat samme måte som Ryanair-saken her om dagen, forteller den noen fakta. Hvorfor ser vi forumister annerledes på den? Er det fordi vi er ekstremt opptatt av å bli oppgradert selv? Eller er det fordi ingen føler seg tråkket på tærne av denne artikkelen? Mitt lodd er ei at svare, kun at spørge - sa han i det han dukket for innkommende granater ![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]()
Hadde ikke Aftenposten en nesten identisk artikkel i sommer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Jo, det stemmer. Det har virkelig tatt av med reise- og flystoff i Aftenposten, VG og Dagbladet i det siste. De fleste sakene kommer bare på nettet, og det er nok forklaringen på at mange omtaler sakene om agurknyheter. Stort sett helt ok fyllstoff. Sånn er det jo på alle andre områder også - men hva som er en agurknyhet kommer jo veldig an på hva man er interessert i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
De har funnet en god kilde til flynyheter kan dere da forstå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,724
|
![]()
Vel, om ikke annet så kan det komme noe positivt ut av denne artikkelen i at flere behandler personalet på innsjekk og gate bedre. Det er nevnt flere steder at man bør opptre høflig og være vennlig, det er jo godt å se på trykk. Det er jo noen folk i blant om ikke kan oppføre seg dessverre.
Forøvrig så jeg ikke at artikkel nevnte den kanskje aller viktigste tingen for å kunne bli oppgradert: ikke bestill special meal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo syd
Posts: 643
|
![]() Quote:
![]()
__________________
...og også RYGflyer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,309
|
![]()
Det er nok fordi SAS oppgraderer litt for ofte, at flere har litt for store forventninger til gratis upgrade. Jeg har selv sett flere ganger at enkelte gullmedlemmer omtrent står og hopper foran gaten etter å få oppgradering og bruker "vet du ikke hvem jeg er" teknikken.
Jeg tror nesten SAS hadde gjort seg selv en tjeneste ved å ikke oppgradere i det hele tatt. Da hadde de spart seg selv for mye trøbbel, og passasjerene ville ikke hatt så store forventninger til en oppgradering. Det virker ikke som om Singapore AL har samme problemet, ettersom passasjerene vet at det er umulig å bli oppgradert uten å betale. Jeg har til og med hørt at Singapore Airlines lot 6 pax stå igjen i CPH pga overbooking selv om det var 10 ledige plasser i biz. Det må jo være en grunn til at de gjør nettopp det! Det er nok dyrere for selskapet å sende dem med andre selskaper, enn kostnaden ved å oppgradere dem på eget metall. Som avslutningen av reportasjen var: Den eneste måten å sikre seg et bizclass sete er å betale prisen det koster! Så sandt som det er sagt!!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Jeg vet ikke hvor man har det fra at man på CPH oppgraderer litt i tilfeldighet, rutinene er ganske klare og systemet foreslår oppgraderinger også etter korttype? Men det kan muligens skyldes at de er flinke til å få pax til å bruke standby upgrade med poeng, i CPH er veldig mange UG's nettopp det. Forøvrig så får SAS EB endelig muligheten til å gi bekreftet upgrade på SK og Star-selskapene fra desember.
Ellers kommer jo slike artikler titt og ofte. Jeg tror også at folk ikke reagerer så mye på slike artikler som de negative siden de nettopp ikke tråkker noen på tærne.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,309
|
![]() ![]() Quote:
Dette har vi jo ventet på lenge! Men ikke funnet noe info om foreløpig! Vet du noe vi ikke vet? Har du noe mer å fortelle om dette, eventuelt internettsider og henvise til? BF |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Angående SQ, så kan det nok fint stemme at de lar Y pax står igjen om de er tom for seter, på en side har de veldig god kontroll og det er langt mellom slike episoder. Det andre er at på veldig mange av SQ sine flygninger så er det som oftest fullest fremst. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Og Hegnar Online følger opp med en lignende artikkel. De drar det litt lenger og forespeiler deg oppgradering til 1.klasse:
"Selv om du har kjøpt den billigste billetten kan du bli oppgradert til 1. klasse....." " Den sikreste måten å få fly 1. klasse er å kjøpe de dyreste billettene, men det kan skje at du blir oppgradert i innsjekkingsskranken. Her er noen tips om hvordan du kan øke sjansen for nettopp det..." http://www.hegnar.no/personlig_okono...icle237587.ece er redd for at det blir mye "mas" om oppgradering ved gaten i dagene som kommer ja! Last edited by LN-RKF; 25-11-2007 at 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 112
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Blir man oppgradert med EBG o.l.? | Pedersang | Reiseforum | 88 | 10-01-2016 23:54 |
Slik blir nye Gardermoen | Concorde | Flyforum | 83 | 21-04-2010 08:35 |
Slik blir Rygge | Concorde | Flyforum | 17 | 22-01-2008 10:49 |
Slik blir Rygge! | Concorde | Flyforum | 0 | 27-02-2007 12:55 |
Slik blir A350 | Trety | Flyforum | 1 | 21-04-2006 18:53 |