![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,172
|
![]()
Ryanair fortsetter og kutte ned på antall destinasjoner fra Rygge. I fjor sommer var det 44 destinasjoner, i år 39, og til neste år 28, inkludert den som bare flys i juli
I vinter kuttes det 6 ruter ned til 20 http://www.sa.no/lokale_nyheter/article7618253.ece Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Eller at Ryanair gjør alvor av planene om å begynne å operere fra OSL i 2015. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]()
Copy-paste fra Torp tråden:
Dette kan være en mulig konsekvens av at de må spare de flygende ressursene - kjappe estimater tilsier at de har mistet tilgang på 540.000 flytimer i cockpit siden september 2013... KGL, du klarer sikkert å utarbeide en konsekvensanalyse av dette bortfallet? Tilsammen råder selskapet over ca 2.700.000 flytimer i løpet av 12 mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Ogsa RYG-SXF ryker...
![]()
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Sikker på det? Det er nok så stor overkapasitet mellom Oslo og Berlin hvor både Air Berlin, Norwegian, SAS og Ryanair flyr, at en av dem før eller siden måtte trekke seg. Og når prisnivået er såpass lavt fra OSL til Berlin, så er det nok mange som ikke gidder å ta turen til RYG for å fly Ryanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,519
|
![]() Quote:
Med dette vil det ikke være noe FR forbindelser mellom Norge og Europas mest befolkede land, merkelig. Hvor bruker RF den kapasiteten de frigjør fra Norge? Vel vel jeg får prøvd ruta om 11 dager |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
Buss er også et alternativ. Selv bor jeg langs Flybussekspressens rute fra Bekkestua til OSL. Går minimum hver halvtime, i praksis for min del hvert 20. minutt, og bruker en drøy time. Det finnes ikke noe annet alternativ enn bil som kan bringe meg til Rygge eller Torp på den tiden. Prismessig betaler jeg 60,- for tilslutningsbillett med NSB eller 115,- med Flybussekspressen til OSL. Tviler på at jeg kommer unna med noe sånt til de to andre.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]()
Er Barcelona kutta ut fra RYG også ser ingen flyvinger på ruta etter 25 OKT.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 202
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Tror også dette skal bli sett som et press på Rygge.
Flyplassen tjener nå penger og Ryanair ønsker da enda bedre betingelser fra Rygge. Å la flyplassen få svette litt kan også være et godt forhandlingskort. Uten Ryanair kan Rygge bare legge ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Den enkleste forklaringen er ofte den beste? Den siste tiden har det rett og slett vært for få passasjerer på flyene til FR fra Norge og dermed må det kuttes.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Da var kanskje ikke heving av trafikktaket på Rygge for å få sunn flyplassdrift så relevant likevel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 179
|
![]()
Det kan jo være at kundegrunnlaget er brukt opp, etter at Ryanair har flydd til ørten destinasjoner fra både Torp og Rygge siste 10 år. Folk har reist over alt de siste årene og funnet at de fleste destinasjoner er helt greie men har ikke behov for å reise tilbake igjen, og da blir det vanskelig å fylle flyene - spesielt når man har 189 seter på hver avgang.
Jeg har selv reist mye siste 15 år og besøkt mange steder og byer i Europa, og de aller fleste destinasjonene var ålreite men jeg har ikke behov for å besøke de igjen, og det samme sier mange venner og bekjente, for opplegget er jo stort sett det samme, trave gatelangs og glane, shoppe, ete og drikke masse og innse at destinasjonen egentlig er 99% lik de andre man har reist til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Kundegrunnlaget er neppe brukt opp. Flyr selv flere ganger pr måned fra Rygge og det er alltid smekk fulle fly på de mest underlige destinasjonene.
Igjen vil jeg spore debatten inn på det faktum at Rygge rapporterer at de nå tjener penger (på Ryanair sin trafikk). Det betyr en ting, at Ryanair ønsker enda bedre betingelser. Ryanair kan jo også velge å "test" etablere seg fra konkurrerende flyplasser av Rygge for å legge enda større press på Rygge. Uten Ryanair så dør Rygge, så enkelt er det. Ta en titt på Skavsta.... Det er ikke fordi svenskene flyr mindre Ryanair eller mindre fra Skavsta. Eneste kommersielle fordelen er vel at mange av de reisende flytter over til OSL. Det koster ikke Ryanair en krone å legge ned eller justere tilbudet for å legge press på ulike aktører. Det er deres spesialitet og påvirker ikke deres brand over hode. De reisende vil flokke seg til deres avganger uansett. Last edited by Cockpitview; 06-10-2014 at 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2012
Posts: 237
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Mulig jeg reiser på avganger som har jevnt over godt belegg, men jeg tar meg stadig i å la meg imponere av køene inn til flighter til destinasjoner jeg knapt har hørt om. Forøvrig rapporterer Rygge og Avinor om et snitt på 122 pax pr internasjonale avgang første halvår av 2014. Det tror jeg de fleste er enig i at ikke er spesielt lattelig.... Last edited by Cockpitview; 06-10-2014 at 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 179
|
![]() Quote:
På en annen side, de søreuropeiske flyvertinnene er vel bare glad hvis de blir sendt til en annen base lenger sør på kontinentet, hvor lønna rekker litt lengre, hvis Rygge mister ett eller flere basefly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
26 Ryanair-ruter i vinter fra Rygge | sarpingen87 | Flyforum | 1 | 23-07-2013 16:15 |
Ryanair med 2 nye ruter fra Rygge | Geiraage | Flyforum | 14 | 11-01-2012 13:28 |
Ryanair med seks nye ruter fra Rygge | sarpingen87 | Flyforum | 17 | 02-11-2011 20:04 |
Ryanair legger ned ruter fra Rygge | FlightDeck | Flyforum | 8 | 05-04-2010 16:12 |
Ryanair air med 16 nye ruter fra Rygge | 72rompe | Flyforum | 1 | 24-11-2009 13:56 |